R
eview
97
PC Master
και Inventory item, ενώ με αριστερό κλικ
εκτελούμε ενέργεια στο hotspot που ση-
μαδεύουμε, το όνομα του οποίου εμφανί-
ζεται όταν βρισκόμαστε από πάνω του. Οι
cursors επιλέγονται και από την pop-up
bar που εμφανίζεται αν φέρουμε το ποντίκι
μας στο πάνω μέρος της οθόνης. Από την
μπάρα αυτή, μπορούμε να μπούμε στο in-
ventory μας ή στα savegames μας. Όταν
θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε ένα αντι-
κείμενο από μόνο του, το παίρνουμε στα
χέρια μας και κάνουμε κλικ πάνω στον
Donald. Τέλος, μπορούμε να μετακινήσου-
με το χαρακτήρα μας και με τα cursor keys.
Αν υπάρχει κάτι που με ενόχλησε στο κατά
τα άλλα στρωτό και γνώριμο interface, εί-
ναι ότι απουσιάζουν πλήρως τα σχόλια του
παιχνιδιού στις περιπτώσεις που κάνετε μία
ενέργεια που δεν οδηγεί σε αποτέλεσμα.
Αν, για παράδειγμα, χρησιμοποιήσετε ένα
κλειδί πάνω σε μία πόρτα για την οποία
δεν προορίζεται, δεν λαμβάνετε καμία
απάντηση. Θα έπρεπε να είχαν προβλεφθεί
έστω μερικές τυποποιημένες «that doesn’t
seem to work» αποκρίσεις. Επίσης, κάποιες
περιγραφές ήταν κάπως οκνηρές, αφού
αναφέρουν απλά το όνομα του αντικειμέ-
νου όταν κάνεις examine: «Α dog bowl», «a
hammer» και ούτω καθεξής.
ΓΡΙΦΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ
Το Donald Dowell είναι ένα κλασικό ad-
venture game της παλιάς καλής σχολής,
κάτι που σημαίνει ότι διαθέτει ένα μεγάλο
αριθμό από inventory based γρίφους. Για να
τους λύσετε, θα συλλέξετε πάρα πολλά
αντικείμενα, με τις τσέπες σας σε κάποια
χρονικά σημεία να περιέχουν παραπάνω
από τριάντα! Αυτό βέβαια γίνεται κυρίως
γιατί τα περισσότερα από αυτά δεν εξαφανί-
ζονται μετά τη χρήση τους, με αποτέλεσμα
να συσσωρεύονται. Φαίνεται πως οι δημι-
ουργοί θεωρούν ότι η μνήμη μας δεν είναι
πολύ πιο αξιόπιστη από αυτή του γεράκου
που χειριζόμαστε, διότι παρόμοια λογική
ακολουθούν και στους διαλόγους, με όλες
τις επιλογές να παραμένουν στη διάθεσή
μας για επανάληψη, κάτι που διευκολύνει
κάπως το έργο μας αφού είναι αλήθεια πως
τα ανοιχτά μέτωπα που υπάρχουν ανά πάσα
στιγμή είναι πολυάριθμα και δεν είναι πάντα
εύκολο να τα έχουμε κατά νου. Οι περισσό-
τεροι γρίφοι είναι έξυπνα εναρμονισμένοι
με το πνεύμα του παιχνιδιού, κάτι που ση-
μαίνει πως θα χρειαστεί να σκέφτεστε όσο
πιο παρανοϊκές λύσεις μπορείτε. Θα πάρετε
στην κατοχή σας μερικά από τα πιο παράξε-
να inventory objects που έχετε δει σε ad-
venture, όπως μία ελαφοκεφαλή και ένα
λεοπάρ γυναικείο κορμάκι!
Δεν λείπουν και μερικοί γρίφοι λογικής,
άλλοι λιγότερο κι άλλοι περισσότερο εν-
διαφέροντες. Από τη συγκεκριμένη κατη-
γορία ξεχώρισα μία περίπτωση όπου τοπο-
θετούμε πιόνια σε μία σκακιέρα με τη βοή-
θεια μερικών ασαφών οδηγιών (να τα βλέ-
πουν κάποιες εταιρείες που μας έχουν
φλομώσει στο κλασικό παζλ με τις βασίλισ-
σες που δεν πρέπει να διασταυρωθούν) και
το σημείο που βάζεις σε λειτουργία τη χρο-
νομηχανή. Αντίθετα, δεν μου άρεσε καθό-
λου ένας γρίφος με ζυγαριά και μία περί-
πτωση συνδυασμού χρηματοκιβωτίου. Σε
γενικές γραμμές, το παιχνίδι διατηρεί μία
σωστή ισορροπία μεταξύ πολλών εύκολων,
αρκετών μέτριων και λίγων δύσκολων γρί-
φων. Κάποιες λύσεις όμως τις βρήκα λίγο
τραβηγμένης λογικής και θα χρειαστείτε
φοβερή έμπνευση για να σας έρθουν στο
μυαλό. Αυτό που θα χρειαστεί να κάνετε
λόγου χάρη για να σας δεχτεί η Betty στο
δωμάτιό της, αλλά και ο τρόπος που θα
χρησιμοποιήσετε το αντικείμενο που θα
πάρετε από εκεί, μου φάνηκαν αρκετά αυ-
θαίρετα. Συνολικά όμως το παιχνίδι παίρνει
υψηλό βαθμό και στον τομέα των γρίφων.
ΝΑ ΜΕΙΝΕΤΕ. ΜΗΝ ΠΑΤΕ ΑΛΛΟΥ
Όταν έχεις τέτοιους ερασιτέχνες, όπως
είναι οι δύο δημιουργοί της Ape Marina, τι
να τους κάνεις αλήθεια τους επαγγελμα-
τίες; Το βάθος και ο πλούτος του σεναρίου
του Donald Dowell and the Ghost of Bark-
er Manor, η προσοχή στη λεπτομέρεια, η
ευφυΐα των γρίφων αλλά και η αψεγάδια-
στη απόδοση στα αγγλικά συνθέτουν ένα
αποτέλεσμα που αξίζει να βρει μιμητές
στα πρόσωπα κάμποσων πολυδιαφημισμέ-
νων developers. Εύχομαι ολόψυχα οι δύο
Ιταλοί να μας δώσουν σε σύντομο χρονικό
διάστημα την πρώτη εμπορική προσπάθειά
τους.
Πάρα πολλά τα αντικείμενα που συγκεντρώνουμε.
Σιντριβάνι στο μέσο του κήπου-λαβύρινθου.
Κάποιοι παρακολουθούν με ενδιαφέρον την
άφιξή σας.
80
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Πολύ καλοσχεδιασμένο για δωρεάν
παιχνίδι
•
Ιστορία που συναγωνίζεται
κορυφαία cartoon adventures
•
Έξυπνο χιούμορ
•
Μεγάλος αριθμός από
ευφάνταστους γρίφους
•
Κανένα σχόλιο όταν κάνεις ενέργεια
που δεν έχει αποτέλεσμα
• 2-3
μάλλον τραβηγμένοι γρίφοι
•
Πολύ λίγα μουσικά κομμάτια
n
Είδος:
Adventure
n
Ανάπτυξη:
Ape Marina
n
Τιμή:
Δωρεάν
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
CPU: 1GHz, 128MB RAM, GPU: DirectX compatible 64MB, 700MB χώρος στο σκληρό
n
Προβλήμα-
τα-Bugs:
Κανένα
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Day of the Tentacle
n
Εναλλακτική πρόταση:
Larry Vales II: Dead Girls are Easy