Page 140 - PC Master τ. 294

E
χουμε ένα παιχνίδι της κλίμακας
του Titanfall. Ή μάλλον, γράψτε
λάθος. Έχουμε το Titanfall, ένα
τρομερό παιχνίδι το οποίο ενθου-
σίασε τόσο τον διστακτικό αρχι-
συντάκτη όσο και (στοιχηματίζω) τον συνά-
δελφο που ανέλαβε το review. Και για να
σας διακόψω λιγάκι – όχι. Στο User Power
αυτό δεν θα αναρωτηθούμε αν ο αρχισυ-
ντάκτης μας χρηματίστηκε από την EA για
να δώσει καλές κριτικές για το παιχνίδι, σε
περίπτωση που αναρωτιόσαστε (ρε boss,
σοβαρά τώρα, παίζει κάποιο deal; Αν ναι,
μπήξε και εμένα, έχω μερικά καλά και αμε-
ρόληπτα λόγια να πω για το Battlefield 4!).
Δώστε λίγο προσοχή, θα φτάσω σε ένα κρί-
σιμο ερώτημα σε λίγο.
Έχοντας παίξει δεκάδες τίτλους στη ζωή
μου, ξέρω να ξεχωρίζω τα καλά από τα κα-
κά παιχνίδια με δυο ματιές, ενώ λίγες είναι
οι φορές που έπεσα απίστευτα έξω στις
προβλέψεις μου. Την ίδια ικανότητα έχουν
και οι publishers. Εξάλλου, αυτό είναι ένα
σημαντικό εργαλείο στη δουλειά τους,
εφόσον αυτοί θα πρέπει να πληρώσουν για
να φτιαχτεί ένα, όχι μόνο καλό, αλλά τρο-
μερό παιχνίδι. Ξέρουν τι θα πουλήσει και τι
όχι. Μπορούν να προβλέψουν αν το νέο
τους project θα είναι ποιοτικό. Ειδικά στην
περίπτωση της ΕΑ. Οι άνθρωποι αυτοί
«
έσπρωξαν» το Battlefield 4, όταν ήξεραν
πως το multiplayer κομμάτι θα ήταν ένα
μαύρο χάλι, και οργάνωσαν ένα από αυτά
τα γλοιώδη «ελάτε-να-δοκιμάσετε-το-παι-
χνίδι-μας-να-σας-βάλουμε-να-παίξετε-σε-
LANάκι-lol-totally-legit-no-trap-100%-good»
events, όπου η αφρόκρεμα του ειδικού Τύ-
που προσκλήθηκε (χμμμ, μάλλον κάπου
χάθηκε η πρόσκλησή μου στα ΕΛΤΑ) για να
κάνει review το παιχνίδι και φυσικά, όπως
είχαν προβλέψει οι σατανικοί overlords, τα
reviews ήταν αποθεωτικά. Οι τύποι ξέρουν
να φτιάχνουν τρομερά games, ξέρουν πώς
θα αντιδράσουν reviewers και κοινό και ξέ-
ρουν πώς να καλύπτουν (σχεδόν) όλες τις
αναποδιές. Είναι γατόνια, λέμε!
Εφόσον η ΕΑ γνώριζε εξαρχής πως για
το Titanfall προβλεπόταν ένα ομαλό
launch (δεν έγινε κάποιο review event για
αυτό, αναρωτιέμαι γιατί...), το μόνο που
έλειπε ήταν η διαφήμιση. Στον τομέα φυ-
σικά αυτό, η αμερικανική εταιρεία παίρνει
10
με τόνο, αφού το Titanfall έχαιρε απί-
στευτης αναγνώρισης. Ακόμα και από το
reveal του στην περσινή Ε3, το άπειρο
word of mouth που έχει λάβει ο τίτλος εί-
ναι συναρπαστικό. Φυσικά, αυτό με τη σει-
ρά του «έθρεψε» τις στρατιές των fanboys,
οι οποίες θυμίζουν αδηφάγες Ork clans
από το Warhammer 40K, σπέρνοντας τον
όλεθρο με εμπρηστικά μηνύματα που
Πού τραβάμε τη γραμμή; Η δουλειά ενός κριτικού, φαινομενικά, είναι τρομερά απλή. Πιάνει
στα χέρια του ένα αντικείμενο, το χρησιμοποιεί και γράφει τη γνώμη του για αυτό,
φροντίζοντας να είναι ανοιχτόμυαλος, ουδέτερος και, πάνω από όλα, δίκαιος. Όλοι
γνωρίζουμε πως μία καλή κριτική ισοδυναμεί με μία διαφήμιση (και κάποιες φορές
υπερτερεί). Τι τρέχει, όμως, όταν μία καλή κριτική μπορεί να αποκτήσει μεγαλύτερη...
επιρροή με μία αθώα δωρεά από το δημιουργό; Πού τραβάμε τη γραμμή;
Του Βασίλη «Bilaros» Κασαπίδη
PC Master
140
PrePare for HyPefall:
Titans, fanboys
και πληρωμένες(;) απόψεις
Adam Sessler.
Εννοείται πως η
αγάπη του για το
Titanfall τον έβαλε
στο στόχαστρο των
haters!