141
PC Master
υμνούσαν το παιχνίδι και τα οποία, απ’ ό,τι
φαίνεται, είχαν δίκιο. Ακόμα και η ανακοί-
νωση πως το Titanfall δεν θα κυκλοφο-
ρούσε στο Playstation, εντελώς ανορθό-
δοξα, διαφήμισε το παιχνίδι ακόμα περισ-
σότερο. Αλλά πρώτοι και καλύτεροι στην
πρώτη γραμμή ενημέρωσης ήταν – ποιοι
άλλοι; Ναι. Οι video game critics.
Το κάνουν (κάνουμε) αρκετά συχνά αυ-
τό, αλλά θέλω να πιστεύω πως γίνεται με
αθώα κίνητρα, είτε είναι με πράγματα
όπως «Το καλυτερότερο game της Ε3», «17
και 1/3 λόγοι για να περιμένετε την κυκλο-
φορία του Τάδε» και τα λοιπά. Είναι σαν να
λες στην παρέα σου για εκείνο το παιχνίδι
που είδες με τα όπλα και τα γιγάντια ρο-
μπότ που κάνουν «μπουμ-μπουμ» και όλοι
μαζί κάνετε σαν οχτάχρονα και καταφέρνε-
τε να απωθήσετε κάθε θηλυκό που βρίσκε-
ται κοντά σας. Στην περίπτωσή μας όμως,
όταν ένας Adam Sessler (ένας σεβαστότα-
τος journalist που είναι εξαιρετικός στη
δουλειά του) βγαίνει και λέει «Είμαι ενθου-
σιασμένος με το Titanfall», η ΕΑ δεν χρειά-
ζεται πλέον να ξοδέψει 5ψήφια ποσά δο-
λαρίων για νέες διαφημίσεις. Θυμάστε πριν
από μερικούς μήνες που λέγαμε πως η λο-
γοκρισία μπορεί να στερήσει στις εταιρείες
δωρεάν διαφήμιση; Τώρα το βλέπουμε και
στην πράξη – πώς ένας δημοφιλής δημο-
σιογράφος δίνει εμμέσως θετική εικόνα σε
μία εταιρεία που χρειάζεται όσο τίποτα άλ-
λο ένα καλό πρόσωπο στην παρούσα φάση
(
φυσικά, το φιάσκο του BF4 μονάχα έβλα-
ψε περαιτέρω τις δημόσιες σχέσεις της
ΕΑ). Πρέπει να πω εδώ πως δεν με ενο-
χλούσε όταν ο Sessler έδωσε 5/5 στο παι-
χνίδι, δεν με ενοχλούσε όταν αναρωτιόταν
αν το Titanfall είναι η εξέλιξη του είδους.
Αυτό που με ενοχλεί είναι το IGN που ανε-
βάζει στην ιστοσελίδα του γύρω στα 200
video σχετικά με το παιχνίδι. Μα τόσο
εκτενής κάλυψη, ρε παιδιά;
Φυσικά, δεν είναι μόνο το IGN που το κά-
νει αυτό, αλλά στην προκειμένη περίπτωση
δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ αν το
quote που περήφανα μόστραρε η ΕΑ σε
οτιδήποτε σχετικό με το Titanfall («Believe
the Hype – IGN») δεν είναι προϊόν κάποιας...
backstage συμφωνίας. Η Respawn Enter-
tainment, το development studio πίσω
από τον τίτλο, δέχτηκε πυρά έπειτα από
αβάσιμες φήμες πως χρημάτισε κόσμο για
να πουν καλά λόγια για το παιχνίδι. Βλέπω
δύο παρασπονδίες στην προηγούμενη
πρόταση. Πρώτον, ένας publisher του βε-
ληνεκούς της ΕΑ δεν θα άφηνε ούτε με
σφαίρες το μάρκετινγκ στον dev, οπότε αν
κάποιος χρημάτισε κόσμο, αυτή θα είναι η
ΕΑ. Δεύτερον, δεν χρειάζεται να αγορα-
στούν καλές εντυπώσεις για το λόγο που
ανέφερα στην αρχή του άρθρου! Το Titan-
fall είναι ένα τρομερό παιχνίδι που κανέ-
νας στα λογικά του δεν θα κατέρριπτε με
αρνητική κριτική! Σίγουρα, μπορεί να
υπάρξουν κάποιοι που θα κριτικάρουν το
παιχνίδι σε συγκεκριμένα σημεία του, αλ-
λά δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει το
γεγονός πως πρόκειται για ένα αρτιότατο
shooter.
Πρόσφατα, οι εταιρείες πίσω από το DC
Universe Online και Diablo III έκαναν συμ-
φωνίες (paid promotions) με μερικούς
από τους αγαπημένους μου YouTubers, οι
οποίοι φυσικά ανακοίνωσαν στο κοινό
τους τη συμφωνία αυτή. Οι τελευταίοι θα
παίξουν τα παιχνίδια, τραβώντας κόσμο
προς αυτά τα παιχνίδια. Δεν το λες ακρι-
βώς «δωροδοκία», αλλά «let the game
speak for itself». Το συμπέρασμα είναι το
εξής: δεν χρειάζεται να αγοράσεις γνώ-
μες. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να
φροντίσεις πως το παιχνίδι που είσαι 99%
βέβαιος πως θα λατρέψει το κοινό θα λά-
βει δημοσιότητα. Και ερωτώ: Πού τραβάμε
τη γραμμή;
PC
Δεν χρειάζεται να αγοράσεις
γνώμες. Το μόνο που έχεις να
κάνεις είναι να φροντίσεις πως το
παιχνίδι σου θα λάβει δημοσιότητα.
«20
videos, 5 features και
100
διαφημιστικά για το
game μου, παρακαλώ».
«
Κακή κριτική
εντοπίστηκε!
Deploy the
Titans!».
Δημοσιογραφικό site ή διαφημιστική επιχείρη-
ση; Θέλω να πιστεύω το πρώτο, αλλά οι κακές
γλώσσες...