στη θέση του Stephen Russell), το Splinter Cell: Blacklist
(
Eric Johnson στη θέση του Michael Ironside), το
Metal Gear Solid: Ground Zeroes/ Phantom Pain
(
Kiefer Sutherland στη θέση του David Hayter)
και το Batman: Arkham Origins (Roger Craig
Smith στη θέση του Kevin Conroy).
Τα μεγάλα στούντιο στο χώρο του
animation, όπως η Disney, η Pixar,
οι Warner Brothers, η Dreamworks κ.λπ.,
αντιλήφθηκαν νωρίς ότι η φωνητική ερμη-
νεία είναι εξίσου σημαντική με την εμφάνι-
ση των ηρώων τους και φροντίζουν πάντα
να «ντύνουν» τις παραγωγές τους κατάλληλα.
Τα video games, παρά τα βήματα προόδου που
έχουν συντελεστεί, ακόμα δεν έχουν αποβάλει
την κακή συνήθεια των περικοπών σε τομείς που θε-
ωρούνται δευτερεύοντες, υποτιμώντας τα αισθητικά κρι-
τήρια των παικτών και επιχειρώντας να τη σκαπουλά-
ρουν με «επαρκείς» και όχι ιδανικές λύσεις. Και είναι
κρίμα, γιατί η ιστορία έχει δείξει ότι αυτές δεν
ισοδυναμούν συνήθως με την επένδυση τερά-
στιων ποσών, αλλά με την πρόσληψη των
κατάλληλων ατόμων και το ταλέντο αλλά
και το μεράκι των συμμετεχόντων. Αν έχει
αφήσει κάτι θετικό αυτή η τάση «χολιγου-
ντοποίησης» του gaming που έχει καταλά-
βει τα μεγάλα στούντιο, ίσως να είναι η σο-
βαρότερη προσήλωση σε τομείς όπως το
voice-acting, την οποία οι gamers δικαιού-
μαστε και απαιτούμε όλο και πιο συνειδητο-
ποιημένα. Το αν θα την απολαύσουμε σε όλη
της τη μεγαλοπρέπεια μένει να φανεί.
PC
51
PC Master
Ο άνθρωπος-παρπαρτού του voice-acting,
με λίστα συμμετοχών μακρύτερη κι από της
Λαγκάρντ. Αν ασχολείστε με games περισ-
σότερο από μία εβδομάδα, είναι μαθηματι-
κά βέβαιο ότι θα τον έχετε ακούσει είτε ως
Πιγκουίνο στα Batman: Arkham games, είτε
ως Desmond Miles στα Assassin’s Creed,
είτε ως Nathan Drake στα Uncharted, είτε
σε κάποιον άλλο από τους δεκάδες ρόλους
που έχει υποδυθεί (σε παιχνίδια όπως
Spec Ops: The Line, Prince of Persia 2008,
Portal 2 κ.ά.).
Αυτός ο τύπος ήθελε σαν τρελός να υποδυ-
θεί τον Guybrush Threepwood και –ευτυ-
χώς για όλους μας– τελικά τα κατάφερε!
Σχετικά άγνωστος στο χώρο, αλλά με τρο-
μερή αγάπη για τη σειρά των Monkey
Island και με την ιδανική φωνή για να απο-
δώσει την κουτοπονηριά, το πείσμα και την
ατζαμοσύνη του Guybrush, έστειλε μία κα-
σέτα με τη φωνή του στη LucasArts και τε-
λικά κατάφερε να πάρει το ρόλο στο Curse
of Monkey Island. Έκτοτε τον επανέλαβε
στα (ιερόσυλα) Escape from Monkey Island
και Tales of Monkey Island, καθώς και στα
πρόσφατα remakes των δύο πρώτων παι-
χνιδιών της σειράς που είχαν κυκλοφορή-
σει αρχικά χωρίς speech.
Έγινε ίνδαλμα μιας ολόκληρης γενιάς ως
Luke Skywalker, όμως η Δύναμη είχε άλλα
σχέδια για τον πολυτάλαντο Mark. Στις δε-
καετίες που ακολούθησαν κρέμασε το φω-
τόσπαθό του αλλά εξακολούθησε να συ-
ντροφεύει τα απανταχού geeks στα φαντα-
στικά ταξίδια τους, είτε με τη χαρακτηριστι-
κή του ερμηνεία ως Joker (σε καρτούν και
games, όπως η σειρά Arkham) είτε ως ο
ενοχλητικός Watcher του Darksiders είτε
ως ο γλοιώδης οπορτουνιστής Ripburger
(
Full Throttle). Ένας πραγματικός ογκόλι-
θος του χώρου.
Κάπως έτσι μπήκε ο αγαπημένος μας Dr. Walter Bishop (John Noble)
στο L.A. Noire.
Η είδηση ότι ο πολύπειρος Michael Ironside δεν θα είναι πια ο Sam
Fisher ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τους Splinter Cell fans.
Από τα μέσα
περίπου του ’90
(
αλλά και λίγο
νωρίτερα) να βλέπουμε
ολοένα και περισσότερα
παιχνίδια με
ομιλούσες (talkie)
versions.
NolanNorth
Dominic Armatto
MarkHamill