Page 57 - PC Master τ. 294

σης, και βασιζόμενο σε πολύ
πιο απλούς αλλά λειτουργι-
κούς κανόνες, μακριά από
virtual τροχοπεδήσεις. Εισάγει
επιτέλους μία αξιοπρεπή rest
συνθήκη, η οποία μας ξαλα-
φρώνει από τους ατέλειωτους
ύπνους στα dungeons, επιτα-
χύνοντας τη δράση, ενώ προ-
σθέτει έναν πρωτότυπο μηχα-
νισμό για τα critical hits και
misses. Χώρια από αυτό, εισέρ-
χεται ξανά η έννοια του λει-
τουργικού –όσον αφορά στο
gameplay– character
background. Σίγουρα θέλει ένα
σχετικό rebalance, κυρίως όσον
αφορά στη δυναμική των αντι-
πάλων, αλλά μας υπόσχεται
πολλά τον Αύγουστο με την επί-
σημη κυκλοφορία του.
MARCHING HOMEWARDS
Τα παιχνίδια ρόλων μάς συντροφεύουν εδώ και 40 χρόνια, σκα-
λίζοντας τους αδένες της φαντασίας μας, προσφέροντας μία εναλ-
λακτική επί της μονότονης καθεστηκυίας κοσμοθεώρησης. Άλλω-
στε, όταν μιλάνε τα ζάρια και τα βλέμματα στρέφονται προς τα
character sheets, ξεφεύγεις από την καθημερινότητα, αλληλεπι-
δράς με φανταστικούς χαρακτήρες, που πολλές φορές φτάνουν
να είναι προτιμότεροι από τον περίγυρό μας. Όλα αυτά τα χρωστά-
με στο δημιούργημα των Gygax και Ameson, οι οποίοι μας πλασά-
ρανε έναν τρόπο προσωρινής διαφυγής. Το πόσοι παραμένουν πι-
στοί στο αρχέτυπο παιχνίδι ρόλων είναι πλέον υπό αμφισβήτηση,
αλλά δεν αντιλέγει κανείς στο τι μας έχει προσφέρει μέχρι τώρα
το Dungeons & Dragons, στο πόσες εργατοώρες έχουμε «χαλάσει»
πάνω από μισοξυσμένα μολύβια, φθαρμένα ζάρια και υποτυπώδεις
χάρτες, στους πόσους κόσμους έχουμε επισκεφτεί μέσω αυτού.
Ελπίζω ότι το 2024 θα έχουμε τη χαρά να γιορτάζουμε τα 50 χρό-
νια του Μεγάλου Παιχνιδιού, ανέγγιχτου από την αχλή των ετών.
PC
57
PC Master
CAMPAIGn SETTInG ΠΕριγρΑφH
Birthright
Ένα setting το οποίο ξεχώριζε, αφενός λόγω των ηρώων οι οποίοι είχαν θεϊκό αίμα μέσα τους, αφετέρου λόγω της νο-
οτροπίας του η οποία θύμιζε και παιχνίδι στρατηγικής με τις μεγάλες μάχες που είχε. Μία φεουδαρχική πανδαισία που
αποτελεί cult classic.
Blackmoor
Ένα από τα δύο πρώτα settings, δημιούργημα του Arneson, αρκετά πρωτότυπο για την εποχή του, έχωνε τους παίχτες
σε ένα τοπίο το οποίο κυριαρχούνταν από fantasy αλλά και ελαφρά sci-fi/steampunk οπτική.
Dark Sun
Post apocalyptic έρημος, κατά τα Dune πρότυπα, με αρκετή εμβάθυνση στα Psionic abilities. Καταπιανόταν αρκετά με
«
βαριά» concepts, όπως η δουλεία, survival of the fittest κ.λπ. Το ομώνυμο PC game του 1993 είναι must play.
Dragonlance
Ένας κόσμος των Weis και Hickman, ο οποίος υποστηρίχτηκε από πάρα πολλές νουβέλες, με μεγάλο βάθος. Αμιγώς
επικός, με έμφαση όχι μόνο στους δράκους οι οποίοι τον κατοικούν, αλλά και στους υπόλοιπους λαούς (τα Kender εί-
ναι μία φρέσκια, adventurous οπτική επί των Halflings). Με τραγικές ανάσες οι οποίες παραπέμπουν σε λογοτεχνικά
μεγαλεία (Death of Huma), το Dragonlance είναι το σπίτι των πάλαι ποτέ ιπποτών που πολεμάνε το δράκο και όχι μόνο.
Είναι άλλωστε ο κόσμος που γέννησε το Raistlin Majere, έναν εμβληματικό φανταστικό χαρακτήρα. Από το 2003 μέχρι
το 2009 τα Dragonlance supplements κυκλοφόρησαν μέσω της Sovereign Press.
Eberron
Πάντρεμα κλασικού fantasy με μηχανοκίνητο steampunk, νικητήριο setting διαγωνισμού της Wizards, ο τελευταίος «με-
γάλος» κόσμος. Ίσως ξένισε αρκετούς, αλλά είναι σίγουρα τρομερά καλοφτιαγμένος.
Forgotten Realms
Το δημοφιλέστερο setting, το οποίο γεννήθηκε στη φαντασία του δημιουργού του Ed Greenwood κάπου το 1967, ως
φωλιά για τις παιδικές του ιστορίες. Έχει αναδείξει πλήθος συγγραφέων (R.A. Salvatore και Elaine Cunningham από
τους σημαντικότερους), αλλά και ηρώων, όπως τον Drizzt Do’Urden, τον Elminster, τον Danilo Thann, κ.λπ. Ένα υπερ-
setting στην ουσία, το οποίο συνδυάζει πολλά χαρακτηριστικά από κλασικά fantasy δημιουργήματα, αλλά και από μυ-
θολογίες ανά τον κόσμο, καταφέρνοντας να διατηρήσει έναν προσωπικό χαρακτήρα, ο οποίος κάνει τα Realms λαοφι-
λή ακόμη και σήμερα. Θα είναι ένα από τα settings του D&D next.
Greyhawk
Ένα από τα δύο πρώτα settings, κλασικός high fantasy κόσμος, ο οποίος έδωσε πολλά όσον αφορά στο lore στις μετέ-
πειτα εκδόσεις του παιχνιδιού, αλλά και αποτέλεσε το βασικό setting ανά διαστήματα.
Mystara
Ένα από τα generic fantasy settings των αρχών, το οποίο περιελάμβανε πλούσια ιστορία, έναν κόσμο εντός του πλα-
νήτη, συν μεγάλο fan base, το οποίο ακόμη στηρίζει το setting.
Planescape
Ίσως το πιο πρωτότυπο setting της TSR, ένας κόσμος που συμπεριλάμβανε όλα τα planes/διαστάσεις του D&D σύμπα-
ντος. Με επίκεντρο την κοσμοπολίτικη Sigil, με πολύ μεγαλύτερο φιλοσοφικό υπόβαθρο από τα υπόλοιπα settings και
δίνοντας τεράστια ελευθερία τόσο στον DM όσο και στους players, το Planescape ξεχώρισε λόγω του άμεμπτου πρω-
τοποριακού σχεδιασμού αυτού και των accessories του, όσο και λόγω της όλης αισθητικής, η οποία αποδόθηκε περί-
φημα στα σχετικά artworks. Συν τοις άλλοις, αποτέλεσε έναυσμα για το υπέρτατο Planescape: Torment.
Ravenloft
Η έδρα του γοτθικού τρόμου για το D&D, ένας καταδικασμένος κόσμος εντός υπερβατικών ομιχλών. Δίχως ελπίδα για
μερικούς, αρκετός για να χαράξουν την πορεία τους κάποιοι άλλοι. Εδώ θα βρούμε από γνήσιο τρόμο του 18ου-19ου
αιώνα μέχρι εξαίρετο μεσαιωνικό και ακόμη αρχαιότερο φολκλόρ. Παραδομένοι στις βουλές των αδίστακτων
Darklords, οι παίχτες πασχίζουν να επιβιώσουν. Μία σκοτεινά απαστράπτουσα επιλογή των Hickman, η οποία αργότε-
ρα εμπλουτίστηκε με το Gothic Earth subgenre, το οποίο τοποθετείται στη βικτοριανή Ευρώπη. Bonus ο χαρακτήρας
Junder Sunstar, ο οποίος έκανε guest σε μία νουβέλα crossover μεταξύ Forgotten Realms και Ravenloft.
Spelljammer
Υβρίδιο Planescape και core fantasy worlds, με γενναίες δόσεις πειρατικής space opera. Θαρραλέα κίνηση από την
TSR, η οποία, παρ’ όλο που δεν πέτυχε εμπορικά, στέκει ανεξίτηλη στο πέρασμα των ετών.
D&D CAMPAIGN SETTINGS
Το πρώτο Player’s Handbook
της 2ης έκδοσης του AD&D.
Tales from the Infinite
Staircase, adventure
collection για τον κό-
σμο του Planescape.
Monster Manual 3.5, το τρίτο από
τα βασικά rulebooks.