R
eview
87
PC Master
θερία κινήσεων από το σύζυγό της, αλλά
σε καμία περίπτωση απεριόριστη. Ο μεγα-
λύτερος για αυτήν κίνδυνος προέρχεται
από τον τοπικό νονό της νύχτας Mickey, ο
οποίος έχει καταλάβει ότι η λεία είναι
ακόμα διαθέσιμη και απειλεί να τη σκοτώ-
σει αν δεν αποκαλύψει πού βρίσκεται σε
διάστημα ενός μήνα. Ταυτόχρονα, παρα-
κολουθείται στενά από τον ντετέκτιβ
Grassi, τον αστυνομικό που οδήγησε τον
Joe πίσω από τα σίδερα. Παρ’ όλο που
γνωρίζει ότι ακολουθείται συνεχώς, πρέ-
πει να αναζητήσει τα κλειδιά και φυσικά
αυτό το οποίο ανοίγουν, με την ελπίδα να
έχει τα κλοπιμαία και ένα βιώσιμο πλάνο
διαφυγής σε περίπτωση που ο Joe γίνει ο
πρώτος κατάδικος που καταφέρει να δρα-
πετεύσει από το βράχο.
Μόλις ο Joe μπορέσει να βγει από την
απομόνωση, θα επιχειρήσει να τελειοποιή-
σει το σχέδιό του και στη συνέχεια να το
φέρει σε πέρας. Χάρη στις ικανότητές του
ως μηχανικός, του ανατίθενται συχνά δου-
λειές στις εγκαταστάσεις της φυλακής κι
έτσι έχει την ευκαιρία να αποκτά διάφορα
χρήσιμα αντικείμενα. Ο δρόμος προς την
ελευθερία περνάει από το αναρρωτήριο,
είναι όμως απαραίτητο να βρεθεί κάποιος
σύνδεσμος που θα δεχτεί (ή καλύτερα, να
πειστεί) να μεταφέρει μηνύματα και αντι-
κείμενα μεταξύ του ζευγαριού.
Η Christine δηλώνει μέλος της γενιάς
Beat, ενός λογοτεχνικού κινήματος που
άνθισε τη δεκαετία του ’50 στη Νέα Υόρκη
και στο Σαν Φρανσίσκο, προτού ενσωματω-
θεί στην ευρύτερη κοινωνική ομάδα των
χίπις. Πέραν της καλλιτεχνικής έκφρασης,
τα μέλη του κινήματος υιοθετούσαν μία
στάση αντίστασης απέναντι σε καθετί συμ-
βατικό και αποτέλεσαν τον προπομπό της
σεξουαλικής επανάστασης. Δεν είναι τυ-
χαίο που το αντρόγυνο της ιστορίας μας εί-
ναι διαφυλετικό – ο Joe είναι Αφροαμερι-
κανός. Στο παιχνίδι συναντάμε επίσης
απροκάλυπτη ομοφυλοφιλία και χρήση
ναρκωτικών.
Το 1954 Alcatraz διηγείται μία τυπική
γκανγκστερική ιστορία με στοιχεία νουάρ.
Αν και είναι σχετικά ενδιαφέρουσα, θεωρώ
ότι στερείται πρωτοτυπίας, αφού παρόμοι-
ες έχουμε συναντήσει σε δεκάδες ταινίες
και μυθιστορήματα. Ήθελα να μάθω περισ-
σότερα για την περίφημη Beat Generation,
αλλά ο ρόλος των φίλων της Christine άρ-
χιζε και τελείωνε στο αντικείμενο που θέ-
λαμε να πάρουμε από αυτούς. Χαρακτηρι-
στική περίπτωση, ο ιδιοκτήτης της γκαλερί,
ο οποίος από τη στιγμή που παίρνεις ό,τι
χρειάζεσαι από αυτόν παύει να είναι
hotspot. Ανυπομονούσα να δω τη ρουτίνα
και τη ζωή της πιο σκληρής φυλακής στην
ιστορία των ΗΠΑ, αλλά δεν ένιωσα την
κλειστοφοβική απελπισία που λογικά τη
συνοδεύει. Για δύο ανθρώπους που βρί-
σκονται σε διαρκή απειλή, το παιχνίδι δεν
έβγαλε κάτι τέτοιο με την ατμόσφαιρά του,
αφού η δράση ήταν μάλλον υποτονική
ακόμα και σε στιγμές σύγκρουσης. Μου
άρεσαν πάντως πολύ οι δύο πρωταγωνι-
στές, μεταξύ τους υπήρχε μία χημεία που
γινόταν έκδηλη παρ’ όλη την απόσταση
που τους χώριζε.
ΓΡΑΦΙΚΑ, ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Οπτικά, το 1954 Alcatraz δεν εντυπω-
σιάζει. Η ανάλυση του παιχνιδιού φτάνει
μέχρι το 1920x1080 και η ποιότητα το 8x
anti-aliasing. Είναι παιχνίδι τρίτου προσώ-
που και τα backgrounds είναι αρκετά κα-
λοσχεδιασμένα, μου άρεσε δε ιδιαίτερα η
απεικόνιση του ουρανού σε διαφορετικές
ώρες της ημέρας. Οι χαρακτήρες είναι κα-
κοσχεδιασμένοι, ειδικά οι άντρες είναι χο-
ντροκομμένοι και θυμίζουν 3D μοντέλα
της προηγούμενης δεκαετίας, με δυσανά-
λογα ανεπτυγμένο κορμό από τη μέση και
πάνω. Η δε κίνησή τους, αν και ομαλή από
γραφιστικής άποψης, είναι «ατσούμπαλη»
και έρχεται σε αντίθεση με το σαφώς πιο
ρεαλιστικό περπάτημα της Christine. Αν
ενεργοποιήσετε την επιλογή 1954 mode
από τα Options, τα γραφικά θα εμφανίζο-
νται με μία χάλκινη απόχρωση. Είναι εν-
διαφέρον να το δοκιμάζετε πού και πού,
αλλά ασφαλώς δεν θα παίξετε ολόκληρο
το παιχνίδι έτσι.
Η μουσική δένει αρμονικά με αυτό που
βλέπουμε στην οθόνη μας και με τη διάθε-
ΤΟ ΖΕΝΙΘ:
Από τη στιγμή που ανέ-
λαβε δράση η Christine, το παιχνίδι
μάς κέντρισε το ενδιαφέρον. Τρι-
γυρνούσαμε από τοποθεσία σε τοποθε-
σία, αναζητώντας στοιχεία και επιλύο-
ντας γρίφους με σχετικά μη γραμμικό
τρόπο, τη στιγμή που η νουάρ ατμόσφαι-
ρα άφηνε υποσχέσεις για κάτι καλό.
ΤΟ ΝΑΔΙΡ:
Όταν ο Joe καταφέρνει
να βγει από το κτήριο της φυλα-
κής, τα πάντα ξαφνικά γίνονται
βιαστικά και δεν καταλαβαίνεις για πότε
βρίσκεσαι να αντικρίζεις απορημένος
τους τίτλους τέλους. Οι δε γρίφοι εκφυ-
λίζονται σε καταστάσεις που αρμόζουν
περισσότερο σε καρτούν και όχι σε σε-
νάριο που παίρνει σοβαρά τον εαυτό
του, με αποκορύφωμα την εξουδετέρω-
ση του φρουρού μέσω τηλεφώνου.
HIGH AND LOW
Mία ιστορία
με κεντρικό θέμα
μία απόπειρα
απόδρασης από
τις φυλακές
του Αλκατράζ.
Αν θυμηθείτε ότι δεν υπήρχαν γυναίκες κρα-
τούμενοι στο Alcatraz, θα καταλάβετε τι είναι
η «Chiquita».
Ο χάρτης της North Beach.
Πάρτι σε ρυθμούς Beat.