Page 86 - PC Master τ. 294

R
eview
PC Master
86
Π
άντα μου άρεσαν τα παιχνί-
δια που δηλώνουν από τον
τίτλο ακόμα τι ακριβώς
πραγματεύονται. Το 1954
Alcatraz είναι ακριβώς τέ-
τοια περίπτωση, αφού διη-
γείται μία ιστορία που εκτυλίσσεται τη χρο-
νιά αυτή, με κεντρικό θέμα μία απόπειρα
απόδρασης από τις φυλακές του Αλκατράζ.
Ο πνευματικός πατέρας του παιχνιδιού εί-
ναι ο Gene Mocsy, ένας από τους λίγους
developers που δραστηριοποιούνται και
στους τρεις βασικούς τομείς δημιουργίας
ενός παιχνιδιού: σενάριο, προγραμματισμό
και γραφικά. Προηγούμενές του δουλειές
στο χώρο των adventure games ήταν τα A
Vampyre Story και Ghost Pirates of Vooju
Island.
To 2011, μέσω της εταιρείας του Irre-
sponsible Games, o Mocsy παρουσίασε μία
αρχική έκδοση του παιχνιδιού του, υπό το
όνομα Alcatraz, σε διαγωνισμό της IGDA.
Ως κάτοικος του Σαν Φρανσίσκο, μπόρεσε
να αποδώσει πολύ καλά τον περίφημο
βράχο αλλά και την ευρύτερη περιοχή. Η
πόλη αυτή μας έχει απασχολήσει πολλές
φορές στο παρελθόν των adventure
games, αφού εκεί εκτυλίχτηκαν, μεταξύ
άλλων, τόσο το Manhunter 2 όσο και οι
πέντε τίτλοι που είχαν πρωταγωνιστή τον
Tex Murphy. Οι άνθρωποι της Daedalic En-
tertainment διέκριναν τις προοπτικές του
και αποφάσισαν να το χρηματοδοτήσουν.
Το πρόγραμμα γράφτηκε ουσιαστικά εξαρ-
χής στην engine της γερμανικής εταιρεί-
ας, με τον Gene να ηγείται του project και
να έχει τη βοήθεια έμπειρων συντελε-
στών, όπως ο Matt Kempke που μας χάρι-
σε το Night of the Rabbit την περασμένη
χρονιά.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ
Είκοσι χρόνια μετά την πολυτραγουδι-
σμένη δράση των Bonnie και Clyde, ένα
άλλο ζευγάρι Αμερικανών παρανόμων, οι
Joe και Christine, είναι οι πρωταγωνιστές
της ιστορίας μας στο Σαν Φρανσίσκο της
Καλιφόρνιας. Δίχως να το γνωρίζει η γυναί-
κα του, ο Joe οργάνωσε και έφερε σε πέ-
ρας μία ένοπλη ληστεία σε χρηματαποστο-
λή. Δυστυχώς για αυτόν όμως, συνελήφθη
για το έγκλημα και οδηγήθηκε στις φυλα-
κές Leavenworth του Κάνσας. Έχοντας το
μεγάλο κίνητρο των κλοπιμαίων, τα οποία
είχε προλάβει να κρύψει τη στιγμή που οι
αρχές πίστευαν ότι κάηκαν, κατάφερε να
δραπετεύσει, όμως βρέθηκε εκ νέου στα
χέρια της δικαιοσύνης. Η ποινή αυτήν τη
φορά ήταν εξοντωτική: 40 χρόνια κάθειρξη
στο Alcatraz.
Στο ξεκίνημα του παιχνιδιού, έχουμε τον
έλεγχο του Joe, ο οποίος βρίσκεται στο κε-
λί του. Στο μυαλό του δεν υπάρχει τίποτε
άλλο από τη σκέψη της απόδρασης. Θα
προσπαθήσουμε να συλλέξουμε όσο το
δυνατόν περισσότερες πληροφορίες μπο-
ρούμε από σχέδια που έχουν επινοήσει
κατά καιρούς κάποιοι συγκρατούμενοί μας.
Ο πρώτος που μπορεί να μας φανεί χρήσι-
μος είναι ο ηλικιωμένος Hank, ο οποίος εί-
χε επιχειρήσει στο παρελθόν να το σκάσει
τρεις φορές, χωρίς επιτυχία. Πριν από αυτό
όμως, είναι η ώρα του επισκεπτηρίου και
θα μας δοθεί η ευκαιρία να ανταλλάξουμε
μερικές κουβέντες με την Christine. Με τη
βοήθεια ενός αντιπερισπασμού, θα προλά-
βουμε να της πούμε ότι για να φτάσει στα
χρήματα θα πρέπει να πάρει στην κατοχή
της τρία κλειδιά που αφήσαμε σε φίλους.
Από εκείνο το σημείο κι έπειτα, μπορούμε
να χειριζόμαστε οποιονδήποτε από τους
δύο κατά βούληση.
Όταν ο Joe οδηγηθεί στην απομόνωση,
μετά από έναν καβγά στο προαύλιο, δεν
έχουμε άλλη επιλογή από το να συνεχί-
σουμε να παίζουμε ως Christine και να
δούμε πώς μπορούμε να τον βοηθήσουμε
να βγει. Η καλλίγραμμη κακοποιός, όπως
είναι φυσικό, έχει πολύ μεγαλύτερη ελευ-
1954
ALCATRAZ
Σαν βγω απ’ αυτήν τη φυλακή...
Του Άλκη Πολυράκη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
CPU Intel Core i5 3570, GPU Geforce
GTX 650 2GB, 8GB RAM, Windows 7
UItimate, ανάλυση 1920x1080
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Άριστες στα maximum settings
Γνώριμη σκηνή από αναρίθμητες ταινίες.
Αμέσως κι εσύ, ανακρισούλα… κουβεντούλα.
Κρατήσαμε μέχρι και 17 αντικείμενα με έναν
χαρακτήρα.