Page 115 - PC Master τ. 295

R
eview
115
PC Master
συρθούν στη σωστή θέση. Κατανοώ πως
αυτό έγινε ώστε να δημιουργηθεί ένα πιο
απαιτητικό puzzle game, αλλά έχω την αί-
σθηση πως αυτό καταφέρνει επίσης να
ανεβάσει τεχνητά τη δυσκολία. Αυτό, συν
το ότι ο παίκτης μπορεί άθελά του να στέ-
κεται στο λανθασμένο σημείο και να χα-
λάσει τη ροή της διαδικασίας είναι πράγ-
ματα που δεν μου αρέσουν καθόλου. Αξί-
ζει, όμως, να αναφερθεί πως το παιχνίδι
πάντα θα μας έχει καλυμμένους με ένα
καίριο checkpoint, οπότε τα επίπεδα
εκνευρισμού παραμένουν αρκετά χαμηλά.
ΠΟΝΤΙΚΟΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ
Το έτερον ήμισυ του παιχνιδιού είναι
(
όπως πολύ σωστά μαντέψατε) το
platforming. Και εδώ συνάντησα ιδιοτρο-
πίες που μου κακοφάνηκαν αλλά, για μία
ακόμα φορά, με τον κίνδυνο να επανα-
λαμβάνομαι, τα στοιχεία αυτά δεν μου
αρέσουν παρά την τεχνική αρτιότητά
τους. Το παιχνίδι το χειρίζεστε ως ένα πα-
τροπαράδοτο 2d sidescroller, οπότε δεν
έχουμε πολλά καινοτόμα πράγματα εδώ.
Το μόνο ασυνήθιστο είναι η δυνατότητα
να κάνουμε slide σε κατηφορικές πλατ-
φόρμες, αποκτώντας έτσι την απαραίτητη
φόρα να ολοκληρώσουμε συγκεκριμένα
άλματα. Όπως και σε κάθε platformer που
σέβεται τον εαυτό του, έτσι και εδώ έχου-
με μία πληθώρα περιβαλλοντικών κινδύ-
νων όπως πριόνια, πλατφόρμες που σπά-
νε, φωτιά, ηλεκτρισμένες επιφάνειες, οξύ
και δεν έχει σταματημό. Ευτυχώς το παι-
χνίδι είναι αρκετά γενναιόδωρο με τα
checkpoints. Το χειρισμό τον βρήκα αρκε-
τά βολικό με πληκτρολόγιο και ποντίκι, αν
και δεν είχα 100% ακριβείς κινήσεις, κάτι
που με ζόρισε σε συγκεκριμένα σημεία.
Αυτό που δεν περίμενα, όπως είπα και
στον πρόλογό μου, είναι το γεγονός πως το
platforming στοιχείο είναι τόσο αποκομμέ-
νο από τα puzzles. Τα περισσότερα levels
θα έχουν είτε πολύ platforming είτε πολλά
puzzles, με ένα ίχνος από το αντίθετο στοι-
χείο για να «σπάει» η μονοτονία. Τις σπάνιες
φορές που τα δύο συνδέονται, το παιχνίδι
λάμπει, έστω και αν η καινοτομία αυτή εί-
ναι εξαιρετικά περιορισμένη. Για παράδειγ-
μα, έχετε εκσφενδονίσει τον ποντικοεαυτό
σας πάνω σε μία συστοιχία φονικών και τα
μάλα κοφτερών πριονιών, μόνο και μόνο
για να σωθείτε, παγώνοντας το χρόνο και
μετακινώντας μία ξύλινη δοκό από κάτω
σας, η οποία θα καεί μόλις περάσετε πάνω
από την επικείμενη φωτιά, οπότε πρέπει να
αλλάξετε «μεταφορικό μέσο» κ.ο.κ. Και
όμως, για κάποιο λόγο οι δημιουργοί απο-
φάσισαν να αποφύγουν το πάντρεμα των
δύο στοιχείων τις περισσότερες φορές.
Άγνωσται αι βουλαί των developers...
EThAN lITTlE
Μεγάλο ρόλο στο γεγονός πως είμαι αρ-
νητικός απέναντι στον τίτλο πρέπει να παί-
ζει ο γραφικός τομέας του παιχνιδιού. Δεν
ξέρω αν συμφωνείτε μαζί μου, αλλά προσω-
πικά τον βρίσκω απαίσιο. Καφέ παντού. Το
χρώμα, όχι το ρόφημα. Αν συνυπολογίσου-
με τα άσχημα 3d μοντέλα, τα levels που δεν
έχουν καμιά πρωτοτυπία στο σχεδιασμό και
τη «χλιαρή» μουσική επένδυση, τότε έχουμε
ένα μείγμα που δεν δύναται να προσελκύ-
σει κόσμο. Στερείται χρώματος και ζωντά-
νιας, κάτι που αναπόφευκτα επηρέασε και
εμένα. Τουλάχιστον, το ελληνικό
localization ήταν μία ευχάριστη έκπληξη, αν
και σε ορισμένα παράθυρα οι σειρές χαρα-
κτήρων ήταν πολύ κοντά η μία στην άλλη.
Το Ethan: Meteor Hunter δεν είναι ένα
απαίσιο παιχνίδι. Αν θέλετε να διαβάσετε
ένα απαίσιο Review για ένα απαίσιο παιχνί-
δι, ξεφυλλίστε τις σελίδες του περιοδικού
και θα βρείτε κάνα δυο! Δεν μπορώ όμως
να κρυφτώ πίσω από το δάχτυλό μου και
να μην ομολογήσω πως ίσως δεν ήμουν και
ο πιο «αντικειμενικός» reviewer. Το Ethan
πετυχαίνει μία πραγματικά περίεργη ισορ-
ροπία μεταξύ platforming και puzzle
solving, ακόμα και αν ο συνδυασμός των
δύο δεν με άφησε ικανοποιημένο. Στο κά-
τω κάτω της γραφής, όμως, το παιχνίδι εί-
ναι αρτιότατο. Μην αφήσετε την αρνητικό-
τητά μου να σας εμποδίσει.
Τα περισσότερα levels
θα έχουν είτε πολύ
platforming είτε πολλά
puzzles, με ένα ίχνος
από το αντίθετο
στοιχείο για να «σπάει»
η μονοτονία.
Μπρος φωτιά... πιο μπρος πριόνια!
Τα τραμπολίνο και τα πριονωτά γρανάζια. Ο
χειρότερος εφιάλτης μου.
Εεεεε... wait, what;!
74
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Διαθέτει δυνατότητα επιλογής
ελληνικών
Τα mechanics των puzzles είναι
ζόρικα αλλά διασκεδαστικά...
• ...
αλλά δεν συνδυάζονται σχεδόν
καθόλου με το platforming στοιχείο
Τα γραφικά δεν «τραβούν» το μάτι
n
Είδος:
Puzzle platformer
n
Ανάπτυξη:
Seaven Studio
n
Έκδοση:
Seaven Studion
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
9,99
n
Επίσημο Web site:
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows XP, Dual core 2GHz CPU, 2GB RAM, 900MB χώρο στο σκληρό
n
Επιρροές:
Το κατοικίδιο χαμστεράκι του Μάριο (μάλλον)
n
Εναλλακτικές προτάσεις:
10
Second Ninja, Mark of the Ninja, The Swapper