Page 145 - PC Master τ. 295

145
PC Master
πει να έχεις στο μυαλό σου εί-
ναι ότι ακόμη και 1 χρόνο μετά
την κυκλοφορία ενός παιχνιδι-
ού, αν τυχόν το βρεις σε μία
εξευτελιστική τιμή, να είσαι βέ-
βαιος ότι ο έμπορος έχει κέρ-
δος, ακόμη και αν είναι της τά-
ξης του 5%. Από εκεί θα κατα-
λάβεις γιατί μιλήσαμε απροκά-
λυπτα για αισχροκέρδεια στο
release ενός τίτλου…
2.
Είναι δυνατό να δεχτούν
να δουλέψει κανείς με μολύβι
και χαρτί σε κατεξοχήν τεχνο-
λογικό προϊόν, όπως είναι τα
video games; Κάποια προσχέδια
όντως γίνονται σε χαρτί, κυρίως
κατά τη διάρκεια βαρετών
meetings, όμως τα πάντα πρέ-
πει να υλοποιηθούν ψηφιακά.
3.
Το νέο Thief είναι ένα εξαι-
ρετικό παιχνίδι, το οποίο όμως
μάλλον δεν δικαιολόγησε
επαρκώς το τεράστιο χρονικό
διάστημα που μεσολάβησε από
την κυκλοφορία του προηγού-
μενου τίτλου της σειράς. Εκεί
βρίσκεται, για εμάς τουλάχι-
στον, η κύρια ένσταση, χωρίς
αυτό να σημαίνει ότι δεν αξίζει
τον κόπο.
4.
Το θέμα έχει λυθεί και δεν
εκλάπη το παραμικρό στοιχείο
οποιουδήποτε χρήστη.
5.
Υπάρχει τέτοια πρόβλεψη
και ήδη ξεκινά μία προσπάθεια
από το τεύχος που κρατάς στα
χέρια σου.
6.
Δυστυχώς όχι.
ΜΑΣ ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΝ
ΜΕ ΤΟ DAYZ;
Αγαπητό περιοδικό,
Κάπου πήρε το μάτι μου πρό-
σφατα μία είδηση ότι το DayZ
έχει πουλήσει 2 εκατομμύρια
κομμάτια από τότε που έγινε
Early Access στο Steam και η
αλήθεια είναι ότι με εκνεύρισε
πολύ! Γιατί το λέω αυτό; Γιατί
είμαι ένας από αυτούς τους 2
εκατομμύρια δυστυχείς που
δώσαμε τα ωραία μας λεφτου-
δάκια για να αγοράσουμε κάτι
που όχι μόνο δεν είναι έτοιμο
ακόμη, αλλά δεν φαίνεται ότι
θα είναι έτοιμο ποτέ! Επειδή το
παρακολουθούσα από την επο-
χή που ήταν ακόμη ένα απλό
mod, αυτό που είδα είναι ότι ο
κ. Dean Hall (ο θεός να τον κά-
νει!) στην ουσία επενέβη λίγο
στη μηχανή του παιχνιδιού,
πρόσθεσε και κάποια πράγματα,
τα οποία ούτως ή άλλως υπήρ-
χαν στο mod, και μας το σέρβι-
ρε σαν ένα καινούργιο παιχνίδι.
Από τότε, ούτε άλλες σοβαρές
ενημερώσεις έγιναν, ούτε
updates που να διορθώνουν
έστω λίγα από τα πολύ σημα-
ντικά προβλήματα που έχει το
παιχνίδι, ούτε τίποτα. Το φοβε-
ρό είναι ότι το ίδιο το DayZ σαν
παιχνίδι είναι πάρα πολύ καλό
και δείχνει ότι έχει όλα τα φό-
ντα να γίνει πραγματικά απί-
στευτο! Όμως η συμπεριφορά
του δημιουργού του με έχει
εκνευρίσει. Μάζεψε καλά καλά
όλο το χρήμα και τώρα το ξο-
δεύει στην υγειά των κορόιδων;
Αφήστε που χρησιμοποιεί ακό-
μη τη μηχανή του ArmA 2 με
όλους τους περιορισμούς της,
ιδιαίτερα από τη στιγμή που
έχει ήδη κυκλοφορήσει εδώ και
καιρό το ArmA 3 με πολύ καλύ-
τερη μηχανή γραφικών! Για να
μη μιλήσω καλύτερα για τα απί-
στευτά bugs που έχει, αλλά και
τους απαίσιους hackers που κα-
ταστρέφουν το παιχνίδι για
όλους εμάς τους υπόλοιπους.
Ούτε αυτό το σημαντικό θέμα
δεν έχει ασχοληθεί να διορθώ-
σει ο κύριος Hall.
Σας ζητώ συγνώμη για την
ένταση των όσων είπα, αλλά
κάπου έπρεπε να τα πω γιατί θα
σκάσω! Γιατί το βρίσκω απαρά-
δεκτο κάποιος να βγάζει ένα
παιχνίδι σε early access, να μα-
ζεύει πολλά εκατομμύρια ευρώ
και μετά να το παρατάει στην
τύχη του, χωρίς να δικαιολογεί
ούτε το ένα εκατοστό από τα
χρήματα που μάζεψε. Το ξέρω
ότι κανείς δεν με υποχρέωσε να
το αγοράσω και είναι καθαρά δι-
κό μου λάθος το ότι τώρα κλαίω
τα λεφτά που έδωσα, όμως εί-
ναι δυνατό να μας κοροϊδεύουν
έτσι κατάμουτρα εν έτει 2014;
Ευχαριστώ και πάλι συγγνώμη
για την ένταση,
Γιώργος Θ.
Φίλε Γιώργο,
Δεν μπορούμε παρά να σου
δώσουμε απόλυτο δίκιο για
όλες τις ενστάσεις που εξέφρα-
σες αλλά και για αυτό καθαυτό
το ξέσπασμά σου, καθώς είναι
απόλυτα κατανοητό ο οποιοσ-
δήποτε να «κλάψει τα λεφτά»
του όταν πληρώνει για κάτι ημι-
τελές, πόσο δε μάλλον όταν
δεν φαίνεται στον ορίζοντα κα-
νένα σοβαρό σημάδι βελτίωσης
της κατάστασης.
Πρόκειται για αυτό ακριβώς
το θέμα που προσπαθεί να το-
νίσει με κάθε ευκαιρία ο αρχι-
συντάκτης του «PC Master»,
«
κεραυνοβολώντας» διαρκώς
πρακτικές τύπου pre-order και
early access. Και παραθέτουμε
στη συνέχεια αυτολεξεί το σχό-
λιό του επί του θέματός σου:
«
Αυτό ακριβώς εννοώ. Δεν είναι
τόσο το κακό που έχουν κάνει
ήδη στο gaming industry πρα-
κτικές τέτοιου τύπου, αλλά κυ-
ρίως τα νέα «παράθυρα» ασυδο-
σίας που ανοίγονται σε «αφιλό-
τιμους» developers (ευτυχώς
μιλάμε για μειονότητα ακόμη)
να καταφύγουν σε ακόμη πιο
ανήθικες πρακτικές. Όσο υπάρ-
χει κόσμος που συρρέει να χρη-
ματοδοτήσει την κακή οικονο-
μική διαχείριση κάποιων
developers μέσω των pre-
orders και του early access, τό-
σο η κακή αυτή διαχείριση θα
γίνεται χειρότερη, καθώς ελαχι-
στοποιούνται με τέτοιες πρα-
κτικές οι συνέπειες στη βιωσι-
μότητα ενός project».
Με δύο λόγια, όσο προπληρώ-
νουμε τόσο θα αποθρασύνονται!
Είναι στην ανθρώπινη φύση,
όταν κάποιος βλέπει ότι τον
παίρνει να ξεπεράσει ένα όριο,
τότε είναι βέβαιο πως θα το κά-
νει. Από εκεί και πέρα έγκειται σε
όλους εμάς να σταματήσουμε να
στηρίζουμε (αν όχι να καταδικά-
σουμε) τέτοιες πρακτικές προτού
η κατάσταση ξεφύγει από κάθε
έλεγχο. Τώρα στη συγκεκριμένη
περίπτωση, φίλε Γιώργο, το μόνο
που μπορείς να κάνεις είναι να
δεχτείς ότι πιθανότατα εξαπατή-
θηκες και να είσαι τριπλά προσε-
κτικός στο τι στηρίζεις στο μέλ-
λον αλλά και πώς το στηρίζεις,
γιατί είναι αλήθεια πως η μετα-
τροπή ενός απλού fan-made
mod σε ένα πλήρες, αυτόνομο,
εμπορικό παιχνίδι είναι εξ ορι-
σμού αρκετά ριψοκίνδυνη.
PC
Δεν είναι όλα τα early access ίδια. Κάποιοι έδωσαν όσα υποσχέθηκαν.
Είναι να μη σε πιάνει μελαγχολία με τα όσα γίνονται στο DayZ;