PC Master
144
θα είμαι 30+. Ε ρε, πώς περνούν
τα χρόνια...
Μάριος
Φίλε Μάριε,
Το e-mail σου είναι πραγματι-
κά καταιγιστικό και θα προσπα-
θήσουμε να απαντήσουμε όσο
το δυνατό καλύτερα σε όλα
σου τα ερωτήματα.
1.
Η παρατήρηση που κάνεις
σε σχέση με το κόστος των παι-
χνιδιών είναι βάσιμη. Οι πρακτι-
κές που αναφέρουν έχουν να
κάνουν με τη θεμελιώδη αρχή
του εμπορίου, δηλαδή με τη
σχέση προσφοράς και ζήτησης.
Όσο μεγαλύτερη και πιο επιτα-
κτική η ζήτηση τόσο μεγαλύτε-
ρο περιθώριο κέρδους έχει ένας
έμπορος. Όταν περάσει ένα
χρονικό διάστημα και η ζήτηση
μειωθεί λόγω κορεσμού, τότε
το περιθώριο κέρδους συρρι-
κνώνεται δραστικά, πλησιάζο-
ντας (και ορισμένες φορές ακό-
μη και αγγίζοντας) την τιμή κό-
στους του προϊόντος. Να σου
το εξηγήσω με ένα παράδειγμα.
Μόλις κυκλοφορήσει ένα νέο
παιχνίδι, η ζήτηση που υπάρχει
γι’ αυτό είναι τεράστια, εκεί άλ-
λωστε «πατάει» και η πρακτική
του pre-order. Με τη ζήτηση
λοιπόν στα ύψη, τόσο ο παρα-
γωγός όσο και ο διανομέας του
προϊόντος έχει την ευχέρεια να
βάλει την τιμή στο επίπεδο που
θέλει, αφού ξέρει ότι ούτως ή
άλλως θα πουληθούν πολλά
τεμάχια. Γιατί είναι γνωστό πως
εμείς οι gamers είμαστε αρκετά
ανυπόμονη «φάρα». Γι’ αυτό
βλέπεις τιμές της τάξης των
50
σε ΑΑΑ τίτλους. Αυτό το «πα-
νηγύρι» αισχροκέρδειας (προ-
σωπική άποψη του αρχισυντά-
κτη) κρατάει περίπου δύο μή-
νες, καθώς μέχρι τότε το έχουν
αγοράσει όλοι οι «πωρωμένοι».
Σε αυτήν τη φάση, η ζήτηση
έχει μειωθεί δραματικά, με απο-
τέλεσμα να μην πωλείται ούτε
ένα τεμάχιο αν το παιχνίδι συ-
νεχίσει να κοστίζει όσο την ημέ-
ρα της κυκλοφορίας του. Έτσι
αρχίζουν οι «προσφορές», με το
περιθώριο κέρδους να μειώνε-
ται από το 150-200% στο 20-
30%
και η τιμή κατακρημνίζεται
στα
€
20.
Έτσι οι έμποροι/αντι-
πρόσωποι/διανομείς δίνουν στο
προϊόν άλλη μία ευκαιρία να
«
ξεστοκαριστεί». Στο εξάμηνο
μετά την κυκλοφορία έχει ήδη
ανακοινωθεί το sequel, πιθανόν
να έχει κυκλοφορήσει και κά-
ποιο DLC, οπότε το αγοραστικό
ενδιαφέρον έχει σχεδόν εκλεί-
ψει πλήρως. Συνεπώς, οι «προ-
σφορές» επεκτείνονται, με το
περιθώριο κέρδους να μειώνε-
ται στο 10 ή ακόμη και στο 5%,
προκειμένου να μη μείνει σημα-
ντικό στοκ «αμανάτι» στην εκά-
στοτε εταιρεία και να «ξεζουμί-
σει» όσο μπορεί το συγκεκριμέ-
νο προϊόν. Μπορεί να ακούγο-
νται κάπως σκληρά όλα αυτά,
αλλά δυστυχώς έτσι λειτουργεί
η αγορά, όχι μόνο στα video
games αλλά σε όλων των ειδών
τα προϊόντα. Όπως τα τρόφιμα
έχουν ημερομηνία λήξης, έτσι
και τα παιχνίδια έχουν κάτι αντί-
στοιχο, που συνήθως συμπίπτει
με την κυκλοφορία (αν όχι με
την ανακοίνωση και μόνο) του
sequel ή κάποιου ανταγωνιστι-
κού παιχνιδιού. Αυτό που πρέ-
PC MASTER COPYRIGHT ACKNOWLEDGMENT
PAGE 66 © 2001-2014 Ubisoft Entertainment. All rights reserved.
Ubisoft, ubi.com and the ubisoft logo are trademarks of
ubisoft entertainment in the u.s. and/or other countries.
PAGE 70 ©2014 ZeniMax Media Inc. Trademarks are the property of
their respective owners. All Rights Reserved.
PAGE 74 DARK SOULS™II & ©2014 NAMCO BANDAI Games Inc. ©2011-
2014
FromSoftware, Inc. NAMCO BANDAI Games logo is a
trademark of NAMCO BANDAI.
PAGE 78 Copyright Phoenix Online Studios 2014 - All content copyright
their respective owners and may not be reproduced without
permission.
PAGE 82 ©2014 Zombie Studios. Produced by ATLUS. Licensed to and
published by Atlus U.S.A., Inc.PAGE 86 – © 2007-2014 Daedalic
Entertainment GmbH
PAGE 86 © Wadjet Eye Games 2014
PAGE 90 © Marvel © 2014 CPII. All Rights Reserved. Game © 2014 Ac-
tivision Publishing, Inc. Activision is a registered trademark of
Activision Publishing, Inc.
PAGE 92 © 2014 Telltale, Incorporated. All rights reserved.
PAGE 94 © 2013 Monochrome, the Monochrome logo, Contagion, and
the Contagion logo are trademarks and/or registered trade-
marks of Monochrome.
PAGE 96 Copyright © Born Ready Games 2012. All rights reserved.
PAGE 98 © 2013 Warner Bros. Entertainment Inc. Developed by Arma-
ture Studio. BATMAN and all characters, their distinctive like-
nesses, and related elements are trademarks of DC Comics ©
2013.
All Rights Reserved. WB GAMES LOGO, WB GAMES MON-
TREAL, WB SHIELD: ™ & © Warner Bros. Entertainment Inc.
PAGE 106 Copyright 2009-2014 Arcen Games, LLC
PAGE 108 © 2012 | Digital Tribe Entertainment, Inc.
PAGE 112 Copyright © BITBOX SL 2014. All rights reserved.
PAGE 114 Ethan : Meteor Hunter, Seaven Studio and the Seaven Studio
logo are the exclusive trademarks of Seaven Studio, Inc. All
rights reserved.
PAGE 118 © 2012-2014 Pawe
ł
Mogi
ł
a
PC Master Magazine recognizes all copyrights in this issue. All trademarks, pic-
tures, screenshots are the property of their respective owners. We have ac-
knowledged the copyright holder, where it was possible; still, if we have failed to
credit your copyright, please contact us and it will be corrected.
Ο όσιος Gabe. Φτήνυνε σημαντικά το gaming, αποκαλύπτοντας ακούσια
την αισχροκέρδεια των publishers.