47
PC Master
είτε από δάνεια, το project, που αρχικά ονομάστηκε Lux Tenebras (στα λατινικά Φως και
Σκιά) και αργότερα Unknown, σχεδιάστηκε ως ένα απλό point and click adventure, με
την ιδέα πως έτσι θα προσελκύσει μεγαλύτερο casual κοινό και, με τη σειρά του, πιο
πρόθυμους επενδυτές. Η ιδέα αυτή (ευτυχώς) κατέληξε στον κάδο ανακύκλωσης. Η σω-
τηρία ήρθε όταν τον Ιούνιο του 2009 το Steam άρχισε να πουλάει τα παιχνίδια της σειράς
Penumbra στη μισή τιμή, προσφέροντας έτσι μία σχετικά αναζωογονητική ανάσα στους
Σουηδούς developers. Από τα παλιά τους prototypes επέζησε το «φοβού το σκοτάδι»
mechanic, το οποίο έκανε το Amnesia: The Dark Descent τόσο ανατριχιαστικό, όπως εί-
δαμε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2010, όταν επιτέλους κυκλοφόρησε με τα χί-
λια ζόρια.
Bonus fact 1:
Τρεις διαφορετικοί κωδικοί εμφανίζονται στο τέλος των credits των τριών endings. Μαζί
σχηματίζουν το lke271tyr299odn314, το οποίο μπορεί να ξεκλειδώσει ένα zip-αρισμένο
αρχείο που θα βρείτε στο φάκελο του παιχνιδιού στο δίσκο σας ονόματι Super_Secret.rar!
Bonus fact 2:
Κοντά στην αρχή του παιχνιδιού θα βρείτε μία τρύπα στο ταβάνι. Χτίστε έναν πύργο από
κουτιά και προσπαθήστε να ανεβείτε. Οι δημιουργοί θα σας έχουν έτοιμο ένα χαριτωμένο
μηνυματάκι!
Ο δημιουργός του Pac-Man, Toru Iwatani, απέκτησε την ιδέα για τον
κεντρικό ήρωα κόβοντας ένα κομμάτι πίτσα! Ακόμα και στο μακρινό
1980,
τα video games ήταν βίαια, οπότε θεώρησε πρέπον να φτιάξει ένα
μη βίαιο video game, ώστε να προσεγγίσει και τις κοπέλες στα arcades.
Για τον ίδιο λόγο, έκανε τον Puck-Man κίτρινο, καθώς το χρώμα αυτό
θεωρείται ουδέτερο και ειρηνικό. Ο ονοματοποιημένος ήχος «paku-paku»
που ακουγόταν τότε στα ιαπωνικά καρτούν ενέπνευσε το όνομα
Pakkuman, καθώς ο ήρωας θα έτρωγε ό,τι έβρισκε μπροστά του (ό,τι
ακριβώς υποδήλωνε φυσικά και ο ήχος). Οι Αμερικανοί ιδιοκτήτες «μπλι-
μπλικάδικων» όμως δεν συμπάθησαν το όνομα αυτό, καθώς υπέθεσαν
πως το P στο Puck-Man μπορεί κάλλιστα να αλλαχθεί από βάνδαλους σε
F, μετατρέποντας έτσι τον καλύτερο τίτλο για video game ever! Παρά
την απλότητα του gameplay, τα τέσσερα φαντασματάκια που κυνηγούν
τον κίτρινο σφαιροφάγο, Blinky, Plinky, Inky και Clyde (όπως τα ονομά-
ζουμε χαϊδευτικά), είχαν το καθένα μοναδική Α.Ι.! Αμέ, νομίζατε πως οι
κινήσεις τους ήταν τυχαίες; Όχι, αυτό ισχύει μονάχα στην περίπτωση του
Clyde (αν και φαίνεται πως έχει αδυναμία στο κάτω αριστερά κομμάτι της
οθόνης). Ο ερυθρός Blinky θα κυνηγά ανελέητα τον παίκτη, ενώ οι Plinky
και Inky έχουν προγραμματιστεί έτσι ώστε να στήνουν ενέδρες στον παί-
κτη! Τέλος, ο νεαρός υπάλληλος της Namco, Iwatani, δεν έβαλε τερμα-
τισμό στο παιχνίδι – εξάλλου, η επίτευξη ενός υψηλού high score ήταν ο
μοναδικός σκοπός του παίκτη. Λόγω τεχνικών περιορισμών όμως, το παιχνίδι κάποια στιγ-
μή τελειώνει. Ο οκτάμπιτος αριθμός στον οποίο αποθηκεύεται ο αριθμός του level μπορεί
Ποιο CD case, ρε παιδιά; Ααααα, ok, το ’πιασα!
122,
ε; Ξέρεις τι λένε, 123η και φαρμακερή!
Το SOMA, όπως λένε οι τύποι της Frictional
Games, δεν προοριζόταν για horror game,
όπως και το Amnesia. Τι το παλεύετε, ρε παι-
διά; Αφού είστε μετρ του τρόμου!
Το Puck-Man τοκάναμε Pac-Man
γιατί το Pμπορεί νααλλαχθεί σε F!
Η περίφημη kill screen του Pacman.
#
2