Page 71 - PC Master τ. 295

R
eview
71
PC Master
σημασία, αλλά χτυπάω το κεφάλι μου
που δεν τράβηξα ένα screenshot ως εν-
θύμιο.
Δηλαδή, θα με ρωτήσετε τώρα: Όλα
είναι ρόδινα; Όλα είναι όπως πρέπει να
είναι και το παιχνίδι δεν έχει κανένα
απολύτως πρόβλημα; Η απάντηση είναι
φυσικά όχι, είναι τεχνικά αδύνατο, του-
λάχιστον με τα σημερινά δεδομένα, να
κυκλοφορήσει ένα εντελώς «απροβλημά-
τιστο» MMORPG! Κάτι η ίδια η φύση ενός
τέτοιου παιχνιδιού, κάτι το μέγεθός του,
κάτι οι «παράξενοι» τύποι που γκρινιά-
ζουν για τους πάντες και τα πάντα σε
κάθε ευκαιρία (όχι, δεν έχω καθρέφτη
στο σπίτι μου!), κάτι οι πιέσεις του μάρ-
κετινγκ, πώς είναι δυνατό να κυκλοφο-
ρήσει κάτι στην ώρα του και μάλιστα
ολοκληρωμένο;
Έχοντας ζήσει από πρώτο χέρι τις κυ-
κλοφορίες αρκετών MMORPG, οφείλω να
ομολογήσω ότι το The Elder Scrolls Online
είχε το πιο απροβλημάτιστο release που
έχω δει μέχρι σήμερα! Εντάξει, είναι γεγο-
νός ότι όσο περνούν τα χρόνια η κατά-
σταση στην οποία βρίσκονται τα
MMORPGs την ημέρα της κυκλοφορίας
τους έχει βελτιωθεί αισθητά σε σχέση με
παλαιότερες καταστάσεις και κάτι τέτοιο
είναι απόλυτα λογικό και αναμενόμενο,
καθότι η κάθε εταιρεία μαθαίνει από τα
σφάλματα ή τις παραλείψεις που έκανε
νωρίτερα κάποια άλλη εταιρεία.
ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ TAMRIEL!
Το Star Wars: The Old Republic έχει κα-
τηγορηθεί για αρκετά πράγματα, ορισμέ-
να από τα οποία είναι απολύτως βάσιμα,
όμως, κατά την προσωπική μου άποψη,
έχει προσθέσει κάποια πολύ σημαντικά
πράγματα στο χώρο των MMORPG, τα
οποία πραγματικά έλειπαν από τα προη-
γούμενα παιχνίδια του είδους. Φυσικά
αναφέρομαι στο main quest, δηλαδή στο
πλήρες κεντρικό σενάριο με το οποίο η
Bioware «έντυσε» το grinding, δίνοντας
στην ουσία στον παίκτη τη δυνατότητα να
παίξει ένα είδος KOTOR 3 μέσα στα πλαί-
σια ενός MMORPG. Μία εξαιρετική ιδέα,
τόσο ως σύλληψη όσο και ως υλοποίηση,
την οποία μάλιστα η Bioware εξέλιξε σε
ανεπανάληπτο επίπεδο, καθώς η κάθε αρ-
χετυπική κλάση διέθετε το δικό της μονα-
δικό σενάριο.
Και σε άλλα παιχνίδια έγιναν παρόμοι-
ες προσπάθειες, καμία όμως δεν έφτασε
στο επίπεδο του SWTOR. Κάτι ανάλογο
επιχείρησε να κάνει και η Zenimax στο
TESO, χωρίς να αντιγράψει όμως τη
Bioware, καθώς «περιέστρεψε» κάπως
την κεντρική ιδέα. Και εδώ υπάρχει ένα
main quest το οποίο έχει αρκετά συναρ-
παστικό και πλούσιο σενάριο και προχω-
ρά μέσω quests, τα οποία ξεκινάνε με
κάθε 5 levels που παίρνετε. Μέχρι στιγ-
μής δεν έχω καταφέρει να δω όλο το σε-
νάριο, καθώς δεν έχω φτάσει ακόμη στο
level cap, όμως από όσα έχω δει μέχρι
στιγμής, το κεντρικό αυτό σενάριο φαί-
νεται πολύ ενδιαφέρον, έχει συναρπα-
στική εξέλιξη και τα quests που το αφο-
ρούν είναι εξαιρετικά καλοφτιαγμένα.
Υπάρχει όμως ένα μικρό πρόβλημα. Το
main quest είναι κοινό για όλους τους
χαρακτήρες, ό,τι φυλή, faction και κλά-
ση και να επιλέξετε, θα δείτε το ίδιο
ακριβώς κεντρικό σενάριο.
Αυτό εν μέρει ακυρώνει τη χρησιμότητα
του main quest ως λόγο για να ξαναπαί-
ξετε από την αρχή το παιχνίδι με εντελώς
διαφορετικό χαρακτήρα αλλά, ευτυχώς,
αυτό καλύφθηκε από την εταιρεία με άλ-
λον τρόπο. Όπως είναι γνωστό, στο TESO
υπάρχουν 3 διαφορετικά factions που μά-
χονται μεταξύ τους. Το κάθε ξεχωριστό
faction λοιπόν έχει τη δική του starting
area, τις δικές του newbie zones, τα δικά
του quests και τις δικές του περιοχές για
grinding. Αυτό συνεπάγεται ότι θα έχετε
εντελώς διαφορετική εμπειρία στο παιχνί-
δι παίζοντας με τρεις διαφορετικούς χα-
ρακτήρες, έναν σε κάθε διαφορετικό
faction. Με δύο λόγια, μέχρι το level 50
δεν βλέπετε καθόλου τις περιοχές των
άλλων factions. Εκεί πηγαίνετε μετά το
50,
όπου κάνετε τα ίδια quests αλλά με
σαφώς αυξημένη δυσκολία, ως veterans.
Από εκεί και πέρα, αυτό καθεαυτό το
κεντρικό σενάριο δείχνει να είναι (όπως
προανέφερα) αρκετά ενδιαφέρον. Δεν θα
μπω σε λεπτομέρειες, καθώς δεν θέλω να
δώσω spoilers για ένα από τα σημαντικό-
τερα κομμάτια του παιχνιδιού, θα αρκε-
στώ όμως να πω ότι, απ’ όσο έχω δει, δεί-
χνει να εκτυλίσσεται αποκλειστικά στο
realm του Molag Bal, δηλαδή στο εφιαλτι-
κό, αλλά εξαιρετικά εντυπωσιακό,
Coldharbour.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ
Όπως είχα αναφέρει και στην παρου-
σίαση της beta του TESO, τεχνικά το παι-
χνίδι είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει μέχρι
σήμερα σε MMORPG. Στην πραγματικότη-
τα είναι καλύτερο και από πολλούς
single-player τίτλους που έχουμε δει μέ-
χρι σήμερα. Με την προϋπόθεση ότι κά-
ποιος έχει στη διάθεσή του ένα αρκετά
ισχυρό μηχάνημα, αυτό που θα αντικρίσει
μπαίνοντας στην ψηφιακή Tamriel είναι
πραγματικά ανεπανάληπτο!
Κατ’ αρχάς τα sprites, τόσο του παίκτη
όσο και των NPCs, είναι πραγματικά συ-
γκλονιστικά. Η λεπτομέρεια επάνω τους
ξεπερνά και τα καλύτερα HD mods του
Skyrim και αν δεν με πιστεύετε, προσέξ-
τε τη γράμμωση στους μυς των χαρακτή-
ρων. Οι διάφορες στολές δίνουν σε κά-
ποιες περιπτώσεις την εντύπωση ότι εί-
ναι ελαφρώς χαμηλότερης ανάλυσης
από τα υπόλοιπα γραφικά (χωρίς να πρό-
κειται για κάτι εξόφθαλμο ευτυχώς) αλ-
λά, όπως είχα αναφέρει και στην παρου-
σίαση της beta, το «παιχνίδισμα» που έχει
Ήρθε η ώρα να δούμε
αν το δίδυμο
Bethesda/Zenimax
τήρησε το λόγο του για
άνευ προηγουμένου
ποιότητα σε MMORPG.
Σχεδόν οι μισοί NPCs με τους οποίους συνομι-
λείτε στο παιχνίδι είναι φαντάσματα.
Εντάξει, το ξέρω
ότι χρειαζόμουν
δίαιτα, αλλά αυτό
καταντά γελοίο!