Page 73 - PC Master τ. 295

R
eview
Για τα quests, γενικότερα, τα είχαμε
πει και στην παρουσίαση της beta, στην
ουσία δεν είδα καμία αξιοσημείωτη αλ-
λαγή. Τα περισσότερα είναι εξαιρετικά
δομημένα quest-lines με ενδιαφέροντα,
αυτοτελή sub-plots, υπάρχουν και (λίγα
ευτυχώς) fetch-quests, όμως αυτό που
εμένα με χαροποιεί ιδιαίτερα στο TESO
είναι το γεγονός ότι στις περισσότερες
περιπτώσεις ο quest-giver βρίσκεται
μπροστά σας όταν ολοκληρώσετε το
quest που σας ανέθεσε, με αποτέλεσμα
να μειώνεται αισθητά το εκνευριστικό
πέρα δώθε στις ίδιες και τις ίδιες περιο-
χές. Βέβαια αυτό επιτείνει την «αίσθηση
theme-park» για την οποία κατηγορείται
πανταχόθεν το TESO όμως , τελικά, μάλ-
λον πρέπει να αποφασίσουμε τι ζητάμε
τελικά από ένα παιχνίδι, όπως ανέφερα
και νωρίτερα.
Όσο για το αν το TESO είναι τελικά
theme-park ή sandbox, είμαι υποχρεω-
μένος να διαφωνήσω για μία ακόμη φορά
με την πλειονότητα των reviews. Σίγου-
ρα τα quests οδηγούν τον παίκτη σε μία
προδιαγεγραμμένη πορεία μέσα από τις
διάφορες περιοχές, αυτό όμως δεν ση-
μαίνει ότι δεν του δίνεται και η δυνατό-
τητα να περιπλανηθεί όπως ακριβώς θέ-
λει (σε αντίθεση με τα περισσότερα
MMORPGs του παρελθόντος), κάνοντας
quests κατά το δοκούν στην περίπτωση
που μπορεί να αντεπεξέλθει. Όμως, από
τη στιγμή που επιθυμούμε να υπάρχει
κάποια συνοχή στη δομή και στην εξέλι-
ξη του παιχνιδιού, πώς είναι δυνατόν να
μην υπάρχει μία σχετική γραμμικότητα;
Σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωτι-
κή ή δεσμευτική, είναι όμως πιθανό να
βιαστεί κάποιος να προχωρήσει σε επό-
μενη περιοχή και κατόπιν να χρειαστεί
να γυρίσει πίσω για να κάνει quests που
αγνόησε, προκειμένου να μαζέψει XP και
να βελτιώσει το χαρακτήρα του ούτως
ώστε να μη γίνεται σάκος του μποξ για
τα mobs στην επόμενη περιοχή. Δεν ξέ-
ρω εσείς τι λέτε, όμως εμένα μου φαίνε-
ται απόλυτα λογικό και σε καμία περί-
πτωση κάτι τέτοιο δεν καθιστά το παιχνί-
δι theme-park. Και δεν θα πρέπει να ξε-
χνάμε ότι είναι τεχνολογικά ανέφικτο,
επί του παρόντος τουλάχιστον, να γίνε-
ται scaling της δυσκολίας των mobs σε
ένα MMORPG βάσει του τρέχοντος level
του κάθε παίκτη, όπως γίνεται στα
single-player sandbox RPGs. Δηλαδή τι
θέλουμε, ο κάθε μοναδικός παίκτης να
έχει το δικό του instance;
Η μοναδική μου αντίρρηση στο θέμα
του questing είναι κάποια προβλήματα
που έχουν εμφανιστεί σε συγκεκριμένα
quests τα οποία δείχνουν να «κολλάνε»,
μη επιτρέποντας την περαιτέρω εξέλιξη
του quest-line τους. Και στις δύο περι-
πτώσεις που έχω συναντήσει όμως αυτό
φαίνεται να οφείλεται κυρίως στην κακή
πρακτική των παικτών που σπαμάρουν
το Ε για να μιλήσουν με κάποιον NPC ή
που κόβουν βόλτες μέσα στη spawn
zone ενός mob, με αποτέλεσμα να
μπλοκάρουν τον αρμόδιο αλγόριθμο.
Μέχρι τώρα η υποστήριξη της Zenimax
είναι υποδειγματική σε όποιο θέμα και
αν έχει προκύψει, οπότε θέλω να πι-
στεύω ότι και το συγκεκριμένο θέμα θα
λυθεί σύντομα.
ΜΕ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ
Όπως έχω πει και στο παρελθόν, το
TESO δεν είναι Skyrim on-line, όμως δια-
θέτει αρκετά στοιχεία ώστε να μην ξενίζει
τους λάτρεις των προηγούμενων τίτλων
της σειράς. Ως MMORPG, εγώ προσωπικά
πιστεύω ότι είναι εξαιρετικό, χωρίς αυτό
να σημαίνει ότι δεν επιδέχεται βελτίωση
άλλωστε δεν έχει κλείσει καν δύο μήνες
από το release.
Όπως είχα αναφέρει και στην παρου-
σίαση της beta, αν έχουμε καλή διάθεση
και συνυπολογίσουμε και το πόσο νέο εί-
ναι ακόμη ως παιχνίδι, αποφεύγοντας
τους fanboy-σμούς συγκρίνοντάς το με
παλαιότερα παιχνίδια αλλά σε πολύ πιο
προχωρημένο στάδιο κυκλοφορίας, είμαι
βέβαιος πως σχεδόν όλοι μπορούμε να
βρούμε κάτι που θα μας τραβήξει αλλά
και θα μας κρατήσει το ενδιαφέρον στο
Τhe Elder Scrolls Online.
Σίγουρα υπάρχει το αδιαμφισβήτητο
μειονέκτημα του υψηλού του κόστους,
τόσο λόγω της υψηλής τιμής αγοράς όσο
και της μηνιαίας συνδρομής του. Αν όμως
είστε λάτρεις των παιχνιδιών του είδους ή
των τίτλων της συγκεκριμένης σειράς εν
γένει και έχετε την οικονομική δυνατότη-
τα ν’ ασχοληθείτε μαζί του, είμαι βέβαιος
πως το TESO θα σας κρατήσει απασχολη-
μένους για πολύ καιρό.
73
PC Master
90
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Ανεπανάληπτα γραφικά και μουσική
Εξαιρετικά quests και quest-lines
Το κεντρικό σενάριο δείχνει να είναι
εξαιρετικά ενδιαφέρον
Χρήσιμο όσο και εύχρηστο crafting
«
Ζωντανός» κόσμος
Είναι αρκετά ακριβό για τα
δεδομένα της εποχής
Άλλη εμπειρία σε πιο «αδύναμα»
μηχανήματα
Πάσχει ακόμη από κάποιες
«
παιδικές ασθένειες» του release
Ασαφές leveling
n
Είδος:
MMORPG
n
Ανάπτυξη:
ZENIMAX
n
Έκδοση:
Bethesda
n
Διάθεση:
Retail
n
Τιμή:
54.99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows XP 32-bit, Dual Core 2,0GHz or equivalent
processor, 2GB RAM, χώρο στο σκληρό δίσκο 60GB
n
Εναλλακτική πρόταση:
Star Wars: The Old Republic, The Secret World
Πολλά έχουν
ακουστεί εις βάρος
του TESO λόγω του
ότι φαίνεται να έχει
δοθεί έμφαση στο
single-player gameplay.
Τσίτα τα γκάζια!
Seducer με τόσες ακίδες στο θώρακα; I think not…