Page 84 - PC Master τ. 295

R
eview
παιχνίδι εξαντλείται απλώς σε μία συλλο-
γή αντικειμένων που βρίσκονται διασκορ-
πισμένα στο χάρτη, με σκοπό να ξεκλει-
δώσετε την πόρτα για το επόμενο level,
μαζί με κάποια πραγματικά υποτυπώδη
και πρωτόγονα puzzles όπου σπρώχνετε
κάτι κιβώτια. Αυτό! Α ναι, επίσης, πού και
πού, πετάγονται και οι shadow people για
να σας τρομάξουν, η δυναμική των οποί-
ων ωστόσο φθίνει δραματικά όσο παίζετε,
αφού καταλήγουν απλώς στο να αποτε-
λούν ένα εμπόδιο από το οποίο θα τρέχε-
τε λίγο πιο πέρα, καθώς ο εκνευρισμός
σας θα ξεπερνάει το αίσθημα τρόμου.
ΟΧΙ ΑΛΛΟ... ΔΙΑΔΡΟΜΟ!
Το, τυχαία generated, περιβάλλον οδη-
γεί σε ένα απογοητευτικό level design με
λαβυρινθώδεις διαδρόμους που δεν έχουν
κανένα νόημα και στους οποίους απλώς
προχωράτε σαν ταλαίπωροι για να βρείτε
το επόμενο σημείωμα ή το επόμενο sigil.
Αντιλαμβάνομαι την προσπάθεια να δημι-
ουργηθεί ένα χαώδες, σκοτεινό και τρο-
μακτικό περιβάλλον, αλλά η έλλειψη ου-
σίας στις πράξεις σας και το βαρετό, μέχρι
θανάτου, ψάξιμο εδώ και εκεί καθιστούν
το αποτέλεσμα απλώς ένα χαζό μπέρδε-
μα. Θέλετε και το χειρότερο; Ας πούμε,
για παράδειγμα, πως έχετε μαζέψει όλα
τα remnants εκτός από ένα, και πεθάνετε
πριν το εντοπίσετε. Όταν συνεχίσετε το
παιχνίδι μετά το reload (τα saves είναι αυ-
τόματα), θα πρέπει να μαζέψετε ξανά όλα
τα remnants από την αρχή! Κι άντε πάλι
πέρα δώθε... Έλεος!
Θα μπορούσε ίσως το παραπάνω
concept να μην είναι τόσο βαρετό, αν η
ίδια η διαδικασία του ψαξίματος ήταν κά-
πως πιο δημιουργική. Όχι όμως! Οι generic
περιοχές μοιάζουν τόσο ίδιες μεταξύ τους
και τόσο αδιάφορες, ενώ τα αντικείμενα
με τα οποία αλληλεπιδράτε είναι μετρη-
μένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Ίσως
οι χάρτες προς το τέλος της ιστορίας να
είναι κάπως πιο ενδιαφέροντες, αλλά η...
μπάλα έχει ήδη χαθεί από νωρίς. Όταν με
το καλό φτάσετε στο τέλος, δεν ξέρω αν
θα απογοητευτείτε με τη μικρή διάρκεια
του παιχνιδιού (γύρω στο τρίωρο περίπου)
ή αν θα ανακουφιστείτε που το βάσανο
του ψαξίματος τελείωσε! Πραγματικά,
ενώ οι προθέσεις των δημιουργών ήταν
να φτιάξουν μία τρομακτική εμπειρία που
θα είχε νόημα να ξαναπαίξετε λόγω της
τυχαιότητας των levels και της ζοφερής
ομολογουμένως ατμόσφαιρας (προφανώς
και να δώσουν νέο υλικό για αστεία βί-
ντεο στο Youtube τύπου PewDiePie), το
Daylight τα καταστρέφει όλα με το ρηχό
gameplay και το παντελώς αδιάφορο ψά-
ξιμο στο οποίο μας υποβάλλει. Δεν νομίζω
ότι το random generated περιβάλλον θα
ωθήσει κάποιον στο να δοκιμάσει να ξα-
ναπαίξει το παιχνίδι από την αρχή. Ήδη
για εμένα το πρώτο playthrough εξελί-
χθηκε σε αγγαρεία. Να πω εδώ ωστόσο
πως στα καλά στοιχεία του Daylight συ-
γκαταλέγεται η σωστή αίσθηση των κινή-
σεων της πρωταγωνίστριας, η οποία μοιά-
ζει όντως με μία τρομαγμένη κοπελιά που
προσπαθεί να βρει τι συμβαίνει μέσα σε
ένα εχθρικό και σκοτεινό περιβάλλον.
ΝΑ ΜΑΣ ΖΗΣΕΙΣ, UNREAL
ENGINE 4!
Ο τεχνικός τομέας του Daylight σίγουρα
παρουσιάζει έτσι κι αλλιώς ενδιαφέρον,
καθώς βλέπουμε για πρώτη φορά την
Unreal Engine 4 σε δράση! Παρ’ όλο που
δεν μπορώ να πω ότι η νέα μηχανή «δίνει
ρέστα» στο συγκεκριμένο game, το απο-
τέλεσμα είναι ικανοποιητικό και σίγουρα
βοηθά στη δημιουργία ατμόσφαιρας. Οπτι-
PC Master
84
Άποψη από τους χώρους του Daylight.
Και κάπου εκεί
λερώνεται το
σώβρακο.
Ή κάποιος μετακομίζει, ή βλέπω φαντάσματα.
«
Έχεις ένα ευρώ, φιλαράκι;»