R
eview
PC Master
114
O
όρος mudlark έχει τις ρίζες
του στη Βρετανία του τέ-
λους του 18ου αιώνα, όπου
χρησιμοποιούνταν για να
περιγράψει κατοίκους του
Λονδίνου, κατά κανόνα μι-
κρά παιδιά, οι οποίοι χτένιζαν τις όχθες του
Τάμεση για αντικείμενα αξίας. Στις μέρες
μας, οι mudlarks είναι περισσότερο χομπί-
στες που αναζητούν κειμήλια ιστορικής
αξίας στη λάσπη όταν υποχωρεί η παλίρ-
ροια, παρά άτομα που αποσκοπούν στο οι-
κονομικό κέρδος. Μία ομάδα φίλων από
την Αγγλία αποφάσισαν πως θα είχε ενδια-
φέρον να χτίσουν μία ιστορία με θεμέλιο
την ιδιόρρυθμη αυτή απασχόληση, και κά-
πως έτσι γεννήθηκε η ιδέα για το πρώτο
παιχνίδι της Cloak and Dagger Games. To
σενάριο του δωρεάν αυτού adventure
έγραψαν η Laurie Michel-Hutteau και ο
Shaun Aitchenson, που ανέλαβε και τον
προγραμματισμό, ενώ την επεξεργασία
των γραφικών επιμελήθηκε ο John Inch.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ
Ο φανατικός mudlarker Winston πρωτα-
γωνιστεί στην ιστορία μας και στο ξεκίνημα
του παιχνιδιού επιδίδεται στην αγαπημένη
του ασχολία, μαζί με τον ομοϊδεάτη και φί-
λο του Vincent. Ο τελευταίος είδε κάτι να
γυαλίζει στη λάσπη, το οποίο, όπως αποδεί-
χτηκε, ήταν ένα χρυσό μενταγιόν. Στο εσω-
τερικό του υπήρχαν δύο φωτογραφίες που
απεικόνιζαν μία γυναίκα κι ένα νεαρό κορί-
τσι. Δύο μέρες αργότερα, επισκέφτηκαν ξα-
νά την τοποθεσία, με στόχο να βρουν πε-
ρισσότερα στοιχεία για το σπάνιο αυτό εύ-
ρημα. Όμως ο Vincent εξαφανίστηκε από τη
μια στιγμή στην άλλη, σε ένα σημείο που
φαινόταν αδιέξοδο. Σαν να μην έφτανε αυ-
τό, η παραλία του Τάμεση απομονώθηκε
από τις αρχές, καθώς μία βροχή από μετεω-
ρίτες συνοδεύτηκε από παρεμβολές στις
τηλεπικοινωνίες και υπήρχε φόβος για μό-
λυνση των υδάτων. Ο Winston θα ανησυχή-
σει για το φίλο του όταν βρει το πολύτιμο
μενταγιόν παρατημένο στο έδαφος και θα
ξεκινήσει μία αγωνιώδη αναζήτηση.
Η ιστορία χωρίζεται σε τέσσερις μέρες,
με μία πέμπτη να περιλαμβάνει τον επίλο-
γο. Την πρώτη μέρα, αφού πείσουμε τους
ιθύνοντες να μας επιτρέψουν να φύγουμε
από την όχθη, θα αναζητήσουμε χωρίς
αποτέλεσμα τα ίχνη του Vincent στα πιο πι-
θανά σημεία, όπως μία κοντινή παμπ και το
διαμέρισμα στο οποίο μένει. Επίσης, θα επι-
σκεφτούμε μία τοποθεσία όπου κρατούνται
σε καραντίνα όσοι ήρθαν σε επαφή με το
νερό. Τη δεύτερη, θα πληροφορηθούμε
από το συγκάτοικό του ότι φερόταν πολύ
περίεργα από τη στιγμή που βρήκε το με-
νταγιόν, κάτι που θα μας κάνει να αποφασί-
σουμε να μάθουμε περισσότερα για αυτό.
Όταν βρίσκουμε ένα μεταλλικό κομμάτι
που προφανώς είχε αποσπαστεί από αυτό,
με το όνομα S. Goveh και τη χρονολογία
1939
χαραγμένα πάνω του, εμφανίζονται
μπροστά μας για κλάσματα του δευτερολέ-
πτου δύο φαντάσματα: το νεότερο κορίτσι
από το μενταγιόν και μία ηλικιωμένη. Αμφι-
σβητώντας πλέον τα ίδια του τα λογικά, με
τη βοήθεια ενός ειδικού στις αντίκες και
των αρχείων του δημαρχείου της πόλης, ο
Winston θα αναζητήσει πληροφορίες για τις
δύο γυναίκες. Η τρίτη μέρα θα φέρει στο
φως μία ιστορία που συνδέει την καθολική
εκκλησία με θύματα διωγμών στο ξεκίνημα
του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Τέλος, η τέ-
ταρτη μέρα θα μας οδηγήσει σε έναν επι-
ζώντα από την εποχή εκείνη που μπορεί να
μας αποκαλύψει τη λύση του μυστηρίου.
MUDLARKS
Στις όχθες του ποταμού Τάμεση κάθισα και έψαξα
Του Άλκη Πολυράκη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
CPU Intel Core i5 3570, GPU Geforce
GTX 650 2GB, 8GB RAM, Windows 7 UIti-
mate
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Άριστες
Τι ζητούν τα φαντάσματα που ακολουθούν τον
Winston;
Η διάσημη μέντιουμ Bonnie Heavengold.
Η καραντίνα της υποθετικής υπηρεσίας UKASA.