R
eview
Η ιστορία του Mudlarks διαθέτει πρωτο-
τυπία ως προς τις κεντρικές ιδέες που
πραγματεύεται, στερείται όμως βάθους και
ενδιαφέροντων χαρακτήρων. Επίσης, κατά
διαστήματα η δράση είναι υποτονική και οι
διαρκείς ανακρίσεις των πάντων μάλλον
βαρετές, ενώ η υποπλοκή του μετεωρίτη
δεν αναπτύσσεται επαρκώς. Ενδιαφέρον
παρουσιάζουν τα ονειρικά ιντερλούδια που
συνδέουν τη μετάβαση από νύχτα σε μέρα.
ΓΡΑΦΙΚΑ, ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Το Mudlarks χρησιμοποιεί για back-
grounds φωτογραφίες του Λονδίνου, στα
800
x600, επεξεργασμένες ως προς το con-
trast και με προσθήκη scanlines. Tο τρικ αυ-
τό λειτουργεί ανέλπιστα καλά. Δεν μπορεί
παρά να εκτιμήσει κανείς τη δουλειά που
έκαναν οι δημιουργοί, οι οποίοι προφανώς
επισκέφτηκαν αμέτρητες τοποθεσίες έως
ότου βρουν τις κατάλληλες για την ιστορία
τους. Εντυπωσιακός είναι και ο αριθμός των
φίλων τους που πόζαραν για τις ανάγκες
του παιχνιδιού. Αν κάτι χαλάει την εικόνα,
αυτό είναι η πάρα πολύ κακή κίνηση των
χαρακτήρων. Σε γενικές γραμμές όμως,
βρήκα την τεχνική που επιλέχτηκε προτιμη-
τέα από το να έπαιζα άλλο ένα ερασιτεχνι-
κό παιχνίδι με γραφικά κάτω του μετρίου.
Η μουσική δεν συνοδεύει πάντα ιδανικά
το feeling των δρώμενων, κάτι εντελώς
φυσικό, διότι δεν γράφτηκε ειδικά για το
παιχνίδι. Πρόκειται για royalty free κομμά-
τια που διατίθενται ελεύθερα από τον
Kevin MacLeod στη σελίδα του incom-
petech.com. Ambient sounds και ηχητικά
εφέ είναι λίγα, αλλά επαρκή, ενώ δεν
υπάρχουν φωνές ηθοποιών.
Πρόκειται για ένα κλασικό point & click
τρίτου προσώπου, φτιαγμένο με το AGS. Οι
cursors που έχουμε στη διάθεσή μας είναι
τα Walk, Look, Interact, Talk και Inventory
Item και εναλλάσσονται με δεξί κλικ ή το
mouse wheel, ενώ με το αριστερό εκτε-
λούμε την ενέργεια. Το όνομα κάθε
hotspot εμφανίζεται όταν περνάμε τον
cursor από πάνω του και η απουσία
hotspot indicator μπορεί να στοιχίσει σε
κάποια σημεία που απαιτούν pixel hunt.
Πάνω αριστερά στην οθόνη υπάρχουν τα
εικονίδια για το Inventory μας και το με-
νού. Γενικά, ο χειρισμός είναι στρωτός, αν
και θα προτιμούσα να έχω τη δυνατότητα
να μεταβαίνω στο χάρτη από οπουδήποτε
βρίσκομαι, αντί να διασχίζω μεγάλες απο-
στάσεις περπατώντας.
ΓΡΙΦΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ
Οι γρίφοι στο Mudlarks λύνονται στην
πλειονότητά τους με τη χρήση του inven-
tory. Το παιχνίδι χαρακτηρίζεται ως απόλυ-
τα γραμμικό, αφού όλα πρέπει να γίνουν
με πολύ συγκεκριμένη σειρά. Παρ’ όλα αυ-
τά, τα εμπόδια που καλούμαστε να ξεπε-
ράσουμε είναι αρκετά ευχάριστα στην επί-
λυσή τους και οι φίλοι των παραδοσιακών
adventure games δεν θα μείνουν δυσαρε-
στημένοι. Το επίπεδο δυσκολίας είναι χα-
μηλό, αλλά όχι αμελητέο, με δυο τρεις πε-
ριπτώσεις να απαιτούν λίγο πιο σύνθετη
σκέψη. Αν κάποια στιγμή δεν γνωρίζετε
πώς να προχωρήσετε, το πιο πιθανό είναι
ότι έχει διαφύγει της προσοχής σας κάποιο
μικρό αντικείμενο.
Υπήρξε ένα σημείο στο οποίο κόλλησα
για μεγάλο χρονικό διάστημα, όμως δεν
οφειλόταν σε δύσκολο γρίφο, αλλά σε
bug. Γενικά, είναι καλή ιδέα να έχετε την
ταχύτητα του παιχνιδιού στο maximum,
ώστε ο Winston να βαδίζει γρηγορότερα.
Φροντίστε όμως να την ελαττώσετε δρα-
στικά όταν κληθείτε να βρείτε το μυστικό
που κρύβει μία εικόνα στην εκκλησία, δια-
φορετικά δεν θα μπορέσετε να προχωρή-
σετε.
ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΑ
ΜΕΣ ΣΤΗ ΛΑΣΠΗ, ΦΙΛΕ
Με λίγη παραπάνω προσπάθεια, το Mud-
larks θα μπορούσε να είναι πάρα πολύ κα-
λό. Αν είχε ουσιώδεις χαρακτήρες πέραν
του πρωταγωνιστή και κάποια subplots που
να απομακρύνουν την ανία της διαρκούς
αναζήτησης του Vincent, η κεντρική ιδέα
θα πλαισιωνόταν ιδανικά. Ακόμα και έτσι,
είναι εμφανές πως το ταλέντο των δημι-
ουργών υπάρχει και αναμένουμε να δούμε
βελτιώσεις στο επόμενο παιχνίδι τους.
115
PC Master
ΤΟ ΖΕΝΙΘ:
Πολύ δυνατή η στιγμή
της αποκάλυψης της ταυτότητας
των μυστηριωδών γυναικών, χάρη
στην έρευνα που πραγματοποιούμε στα
αρχεία του δημαρχείου. Βοήθησε να
απογειωθεί το ενδιαφέρον και η περιέρ-
γειά μας για το τι τους συνέβη.
ΤΟ ΝΑΔΙΡ:
Αντιλαμβάνομαι τις
αντικειμενικές δυσκολίες που
υπήρχαν στο στήσιμο σωστών φω-
τογραφιών για την τοποθεσία της καρα-
ντίνας. Δεν μπορώ όμως να μην παρα-
τηρήσω ότι φαινόταν τραγικά ψεύτικη,
ενώ δεν μου άρεσε που εξουδετέρωσα
τους δύο εργαζόμενους εκεί ουσιαστικά
με το ίδιο ακριβώς τρικ.
HIGH AND LOW
Κρατήσαμε μέχρι και 28 αντικείμενα ταυτοχρό-
νως.
70
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Ιδιαίτερο εικαστικό κομμάτι
•
Αρκετά πρωτότυπη ιστορία
•
Ευχάριστη περιήγηση στο σύγχρονο
Λονδίνο
•
Κάκιστο animation
•
Κατά διαστήματα γίνεται μονότονο
•
Ακατάσχετη φλυαρία δίχως ουσία σε
κάποιους διαλόγους
n
Είδος:
Adventure
n
Ανάπτυξη:
Cloak and Dagger Games
n
Τιμή:
Δωρεάν
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
CPU: 1 GHz, 128MB RAM, GPU: DirectX compatible 64MB, 500MB χώρος στο σκληρό
n
Προβλήματα-Bugs:
Ο γρίφος στην εκκλησία δεν λύνεται αν η ταχύτητα είναι ρυθμισμένη υψηλά
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Παιχνίδια της Jane
Jensen
n
Εναλλακτική πρόταση:
Blackwell series
Σκαρφαλώνοντας
στη φωλιά.