PC Master
138
Assassin’s Creed ετήσιο (από τριλογία), πα-
ράλληλα υπάρχει το Uplay…
Maladroid:
*
ψίθυρος* …μας έχουν αφή-
σει και χωρίς Beyond Good and Evil 2 δέκα
χρόνια τώρα…
Rjhe:
Αφού τα AC πουλάνε! Πάνε και τα
αγοράζουν όλοι. Και τώρα το Watch Dogs
το αγόρασαν όλοι.
Fairy:
...
και κατάφεραν να το παίξουν σε
PC (με διαστημικές απαιτήσεις) οι μισοί και
αν.
Bilaros:
Κοίτα, καλό παιχνιδάκι είναι...
Next-gen και υπεροχο-τρομερο-σουπερ-
ουάου δεν είναι ούτε με σφαίρες. Και αυτό
είναι που μου τη σπάει. Το ίδιο έκανε και η
Ε.Α.: «Κοιτάχτε, παιδιά, τώρα μπορείτε να
ισοπεδώνετε μία ολόκληρη πόλη! Lol, j/k,
μονάχα ένα κτήριο».
Fairy:
Έλα και τόση ώρα δεν άκουγα
κράξιμο για E.A. κι είχα αρχίσει να ανησυ-
χώ!
Rjhe:
Εδώ διαφωνώ λίγο. Οι φανς τρε-
λαίνονται με αυτά, η Ubi διαφημίζει έτσι το
προϊόν για να πουλήσει. Λογικό είναι.
Maladroid:
Εγώ στενοχωρήθηκα με την
αντίδραση των gamers στο PoP 2008 που
του γύρισαν την πλάτη.
Rjhe:
Ενώ είναι παιχνιδάρα.
Maladroid:
Ε, είδε κι απόειδε η Ubi και
είπε ωραία, φάτε τότε δοκιμασμένο
generic Sands of Time 4 να ησυχάσετε.
Bilaros:
Σωστός, δεν φταίει μονάχα η
Ubi. Το καταναλωτικό κοινό φταίει πρώτα
απ’ όλα. Και για αυτό τα πράγματα θα χει-
ροτερέψουν.
Maladroid:
Από την άλλη, έχει και την
καλή του πλευρά όλο αυτό: αφού πουλά-
νε τόνους από AC/Watch Dogs/FarCry, με-
ρικές ομάδες στο εσωτερικό της βρίσκουν
ευκαιρία (και κεφάλαιο) για να κάνουν
artsy παιχνιδάκια τύπου Valiant Hearts και
Child of Light με την οικονομική «ομπρέλα»
των blockbuster τίτλων τους.
Rjhe:
Ακριβώς, η Ubi προσφέρει μεγάλη
γκάμα πολύ ποιοτικών παιχνιδιών. Δεν θες
AC; Πάρε Rayman, πάρε Gunslinger.
Fairy:
Πιστεύω πως σε αυτό το σημείο
παίζει μεγάλο ρόλο και το κομμάτι του
marketing. Δηλαδή, αν μας έχουν πιπιλίσει
το κεφάλι 1-2 χρόνια πως θα κυκλοφορή-
σει ο υπέρτατος τίτλος (π.χ. Watch Dogs),
μας κάνουν να περιμένουμε κάτι που θα
ανατριχιάσει τους πάντες και τα pre-orders
βαράνε κόκκινα. Παίρνοντας το game μετά
από τόσο promo λογικό είναι να φανεί πιο
μέτριο απ’ όσο περιμέναμε. Ενώ παιχνίδια
σαν το Dishonored, για παράδειγμα, που
πάνε πιο «σεμνά και ταπεινά», έχουν μια
χαρά υποδοχή.
Rjhe:
Μήπως έχουμε καλομάθει λίγο κι
εμείς με τον καιρό; Στα AC οι τύποι ρίχνουν
τρελή δουλειά, δεν τα ξεπετάνε!
Maladroid:
Όντως, απλώς είναι αυτή η
ομαδική δουλειά που δεν μπορεί να πιάσει
το όραμα και την ιδιαιτερότητα των one-
man projects τύπου Papers, Please
ξέρω ’γω. Κι η εικόνα που έχει στο μυαλό
του πολύς κόσμος είναι ότι οι μεγάλες
εταιρείες με τους πόρους θα μπορούσαν
να φτιάχνουν επικά Papers, Please με next-
gen γραφικά αντί για μπαμ μπουμ.
Alkis:
Δεν είναι καθόλου εύκολο πράγμα
να δημιουργηθεί ένας τίτλος που να συν-
δυάζει το μεράκι και την ομοιογένεια που
συναντάμε στα one-man-projects και τα
production values των ΑΑΑ τίτλων. Προϋ-
ποθέτει μία εταιρεία-κολοσσό με απεριόρι-
στη πίστη στους developers, που δεν θα
κάνει παρεμβάσεις στη δουλειά τους. Γνω-
ρίζετε πολλές τέτοιες;
Maladroid:
Κάποτε η Valve περνιόταν
για κάτι σαν υβρίδιο indie-κολοσσού αλλά
τώρα τελευταία μού φαίνεται κάπως ανα-
ποφάσιστη στις κινήσεις της και θα τη ρίξω
κι αυτή στην κουβέντα.
Bilaros:
Είναι ο Newell στο κελάρι και
μαγειρεύει SteamOs. Θα κάνει πανηγυρικό
ντου στην αγορά, ρε, μη φοβάστε!
Maladroid:
Εγώ, όμως, δεν θέλω μόνο
καινούργιες/βελτιωμένες υπηρεσίες,
Steam Machines και μπαρμπούτσαλα, θέλω
και κάνα πρωτότυπο game. Εκεί που έκανε
άλματα προόδου με το Portal και το Half-
Life 2 τώρα έχει κολλήσει στα updates των
TF 2 και Dota 2.
Rjhe:
Εγώ βασικά θέλω HL 3.
Bilaros:
Κοίτα, το μοντέλο F2P που έκα-
ναν είναι θαυματουργό και έργο ιδιοφυΐας.
Απλώς η κατάσταση μπορεί να γίνει κατα-
στροφική με μία (ενδεχόμενη) αλλαγή ηγε-
σίας.
Maladroid:
Δεν έχω τόσο πρόβλημα με
τα μοντέλα και τις πλατφόρμες τους (αν
και μερικά θεματάκια με το Greenlight και
το Early Access υπάρχουν). Έχω πρόβλημα
επειδή επικεντρώνονται σ’ αυτά και το
game development πέρασε σε δεύτερη
μοίρα.
Bilaros:
Έχεις δίκιο, τα games τους ήταν
πάντα η αιχμή της τεχνολογίας και πρωτο-
πορούσαν. Το κακό εδώ είναι πως αν δεν
έχουν κάτι καλό στα χέρια τους, δεν θα κά-
τσουν να φτιάξουν ένα μέτριο game, όπως
κάποιοι άλλοι...
Maladroid:
Το σέβομαι, απλώς κάπου το
παρατράβηξαν και η υπομονή μας εξα-
ντλείται. Όπως και του Άλκη, που λέμε τό-
ση ώρα για ΑΑΑ εταιρείες, ενώ εκείνος
υποψιάζομαι ότι θα θέλει να τα σούρει σε
καμιά Infocom, επειδή στα τελευταία παι-
χνίδια της εγκατέλειψε τον text parser or
something.
Alkis:
Infocom όχι, αλλά θα έλεγα ψέματα
αν δεν παραδεχόμουν ότι μούτρωσα για και-
ρό όταν η Sierra το γύρισε σε point & click.
Ο Guybrush ενώ μαθαίνει ότι κάποιοι ιερόσυλοι θεωρούν το Tales of MI καλό παιχνίδι!
Πριν από 15 χρόνια αυτή η εικόνα θα είχε θέση
μόνο σε δημοσιεύματα της 1ης Απριλίου.