17
PC Master
Η
φετινή χρονιά θα έχει ήδη μπει στο
δεύτερο μισό της όταν θα διαβάζετε
αυτήν τη σελίδα, οπότε η στιγμή εί-
ναι ιδανική για μία πρώτη αποτίμηση του
2014,
όσον αφορά φυσικά στο χώρο των
RPGs. Τόσο αυτών που κυκλοφόρησαν όσο
και των αναμενόμενων μέχρι το τέλος της
χρονιάς. Πριν προχωρήσω με την παράθεση
συγκεκριμένων ονομάτων, να πω πως μέχρι
στιγμής ότι το ’14 είναι ένα –κατά γενική
ομολογία– μέτριο έτος γιατο είδος μας. Τό-
σο όσον αφορά στις «μεγάλες» κυκλοφορίες
όσο και στους indie τίτλους, μιλώντας πά-
ντα για single player παιχνίδια, καθώς στον
multiplayer τομέα όπου οι ρυθμοί είναι δια-
φορετικοί, είχαμε το θωρηκτό Elder Scrolls
Online, καθώς και το φρέσκο Wildstar.
Στην κατηγορία των παραδοσιακών RPGs,
αυτό που ξεχώρισε μέχρι στιγμής είναι σα-
φώς το Might & Magix X της Ubisoft. Παρά
τα αρνητικά στοιχεία του (unbalanced
classes, υπερβολική δυσκολία στην αρχή, η
οποία εξανεμίζεται από τη μέση και μετά κα-
ταλήγοντας σε περίπατο), το παιχνίδι ήταν
μία όαση κλασικού turn-based, tile-
movement gameplay. Το Dark Souls 2, από
την άλλη, στοχεύει σε συγκεκριμένο κοινό,
παρά τη μεγάλη δημοσιότητά του. Όπως
ανέφερα και στο review του προηγούμενου
τεύχους, πρόκειται για ένα παιχνίδι που
απευθύνεται σε άτομα με τεράστια αποθέ-
ματα υπομονής και επιμονής, ενώ δύσκολα
το λες RPG με την κλασική έννοια του όρου.
Περνώντας στις ανεξάρτητες παραγω-
γές, στην κορυφή στέκει όχι κάποιο stand-
alone game, αλλά το πρώτο expansion του
καταπληκτικού περσινού Shadowrun
Returns, το Dragonfall. Τι expansion δηλα-
δή, μιλάμε για ανώτερο από κάθε άποψη
σχεδόν δημιούργημα έναντι του βασικού
παιχνιδιού. Δύο άλλες κυκλοφορίες μικρό-
τερου β εληνεκούς που είχαν πράγματα να
πουν ήταν το τρίτο κεφάλαιο των
Eschalon, καθώς και το RPG/Strategy υβρί-
διο Banner Saga της Stoic.
Αναιμικά, λοιπόν, τα πράγματα στο πρώ-
το εξάμηνο του έτους. Το δεύτερο όμως
προμηνύεται καταιγιστικό, εφόσον βέβαια
οι εταιρείες μάς κάνουν τη χάρη να τηρή-
σουν τα release dates. Έχουμε και λέμε:
Risen 3 (ελπίζω πως η επιστροφή σε
traditional fantasy κόσμο να συνοδεύεται
και από βελτιώσεις σε σχέση με το μέτριο
δεύτερο), Wasteland 2 (εδώ κι αν είμαι επι-
φυλακτικός όσον αφορά στην τήρηση της
ημερομηνίας κυκλοφορίας) και Sacred 3
τον Αύγουστο. Εντός του Οκτωβρίου περι-
μένουμε Dragon Age: Inquisition (κι εδώ
εύχομαι το τρίτο μέρος της σειράς να έχει
λάβει υπόψη του τα αρνητικά του δεύτε-
ρου και να μην είναι εξόφθαλμα «κονσολά-
δικα» σχεδιασμένο), Middle-Earth: Shadow
of Mordor (όπως με όλα τα Tolkien-inspired
Action RPG κρατάω μικρό καλάθι, αλλά πο-
τέ δεν ξέρεις) και το υποσχόμενο
Bloodlust: Shadowhunter (βαμπιρο-RPG με
action στοιχεία, indie παραγωγή· το
gameplay στο demo είναι αρκετά εθιστικό).
Προς το τέλος της χρονιάς, το μεγάλο όνο-
μα που περιμένω πώς και πώς είναι φυσικά
το Pillars of Eternity της Obsidian, για το
οποίο τρέφω ελπίδες αντάξιες με αυτές
που είχα για το Shadowrun πέρυσι, κι ελπί-
ζω να με βγάλει ασπροπρόσωπο.
Βαρύ πυροβολικό λοιπόν για το δεύτερο
μισό του ’14 (ακόμη κι αν το Witcher 3 τε-
λικά μετατέθηκε για το 2015). Πολλές οι
ελπίδες για παιχνίδια που περιμένουμε εδώ
και χρόνια και αν επαληθευτούν έστω και οι
μισές, τον επόμενο Ιανουάριο θα μιλάμε
για ένα έτος που ρέφαρε στο δεύτερο ημί-
χρονο. Τα τρανταχτά ονόματα των μεγάλων
εταιρειών έχουν σαφώς τη μερίδα του λέο-
ντος όσον αφορά στο ενδιαφέρον, αλλά
ελπίζω και σε μία βαρύγδουπη indie έκπλη-
ξη· χρόνος υπάρχει ακόμη. Κλείνοντας, θα
κάνω ένα χρονικό άλμα για να ευχηθώ το
Tides of Numenera να μας κάνει την τιμή
εντός του ’15 – no more pushbacks please!
ΥΓ.: Η ακύρωση του World of Darkness
MMO ήταν μακράν η πιο δυσάρεστη είδηση
της χρονιάς έως τώρα.
PC
2014:
Η χρονιΑ μΕχρι
τΩρΑ κΑι τι πΕριμΕνουμΕ
Του Χρυσόστομου «Athotep» Τσαπραΐλη
Pillars of Eternity release date – 25/12/14. Eλπίζουμε ότι θα τηρηθεί.
Dragon Age: Inquisition.
Το έχει παρακάνει με
τις καθυστερήσεις
του Wasteland 2 η
InXile Entertainment.