PC Master
46
Αν υπάρχει ένα χαρακτηριστικό των παλιών,
κλασικών adventure games που τείνει να
εκλείψει στις μέρες μας και το αναπολώ,
αυτό είναι η «τέχνη» του θανάτου. Δεν
αναφέρομαι στις περιπτώσεις που
σκοτωνόταν κάποιος άλλος χαρακτήρας στο
πλαίσιο της ιστορίας, αλλά στις αναρίθμητες
φορές που συνέβαινε το μοιραίο στον
πρωταγωνιστή ή στην πρωταγωνίστρια που
ελέγχαμε. Υπήρχαν εταιρείες που είχαν
αναγάγει τη συγκεκριμένη τακτική σε τέχνη,
με συνέπεια οι προσπάθειές μας να
ανακαλύψουμε όλους τους πιθανούς
τρόπους να δούμε τα ψηφιακά κυπαρίσσια
ανάποδα να μην υστερούν σε τίποτα από
αυτές που κάναμε για να ολοκληρώσουμε
το παιχνίδι.
Του Άλκη Πολυράκη
Η
γραφική βία, ο ξαφνικός τρό-
μος, το άπλετο γέλιο που
μας προσέφεραν –κάποιες
φορές ακούσια– οι τρόποι
αυτοί μας αποζημίωναν για
την απογοήτευση της αποτυ-
χημένης προσπάθειας και λέγαμε χαλάλι το
reload…
Αδιαμφισβήτητη βασίλισσα στη συγκεκρι-
μένη τεχνική ήταν η Sierra On-Line. Οι δημι-
ουργοί της έδιναν τόσο μεγάλο βάρος στους
θανάτους, που θα μπορούσα να γράψω το
παρόν άρθρο μόνο με αυτούς που συναντά-
με σε ένα από τα παιχνίδια της, ενώ αν απο-
φάσιζα να μνημονεύσω όλους τους αξιόλο-
γους, δεν θα δυσκολευόμουν να γεμίσω
ολόκληρο το περιοδικό. Για να μην μονοπω-
λήσει τις σελίδες αυτές, περιόρισα τις ανα-
φορές σε αυτή στις απολύτως απαραίτητες.
Άλλωστε, όπως θα διαβάσετε παρακάτω,
υπήρχαν πολλοί game developers που φρό-
ντιζαν να μας προσφέρουν αξέχαστες, θα-
νατηφόρες εμπειρίες.