R
eview
Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ SKYNET
Η ιστορία του Watch Dogs μάς μεταφέ-
ρει σε ένα εναλλακτικό σύγχρονο Σικάγο
των ΗΠΑ, όπου ολόκληρη η πόλη ουσια-
στικά είναι συνδεδεμένη με τον ctOS
supercomputer. Ο υπερ-υπολογιστής τρέ-
χει το εξίσου υπερ-εξελιγμένο λογισμικό
ctOS (central Operating System), χάρη στο
οποίο τα πάντα κυριολεκτικά στην πόλη
συνδέονται. Η μονάδα ελέγχει κάθε πλη-
ροφορία και κάθε ηλεκτρονική συσκευή,
ενώ όλοι οι πολίτες είναι ουσιαστικά φα-
κελωμένοι σε βαθμό που στο ctOS είναι
καταχωρημένα πολύ ευαίσθητα προσωπι-
κά δεδομένα, από ιατρικά ιστορικά μέχρι
σεξουαλικές προτιμήσεις! Αυτό το γενικό-
τερο concept είναι ένα σενάριο που δεν
αποκλείεται να απέχει πολύ από την
πραγματικότητα σε μερικά χρόνια, με την
τάση «δικτύωσης» που όλο και περισσότε-
ρο κερδίζει έδαφος χάρη στις σύγχρονες
τεχνολογίες.
Σε αυτό το πλαίσιο κινείται ο κεντρικός
μας πρωταγωνιστής, ο αναρχικός-κλεφτά-
κος-ιδεολόγος χάκερ Aiden Pearce, ειδικός
σχεδόν στα πάντα, από πολύπλοκο
hacking μέχρι ταβερνόξυλο, χρήση όπλων
και οδήγηση με 200 χλμ/ώρα μέσα στην
πόλη. Η ιστορία μας ξεκινάει μερικούς μή-
νες πριν τα γεγονότα του παιχνιδιού, όταν
σε ένα χτύπημα που στόχο είχε τον ίδιο
τον Aiden, δολοφονήθηκε η ανιψιά του
από τον Maurice Vega, έναν πληρωμένο
εκτελεστή. Ο θάνατός της γέμισε τον ήρωά
μας με δίψα για εκδίκηση, οδηγώντας τον
σε μία «σταυροφορία» εναντίον αυτών που
προκάλεσαν τη δραματική αυτή απώλεια,
αλλά και κατά του εγκλήματος γενικότερα
στην πόλη. Εσείς αναλαμβάνετε να καθο-
δηγήσετε τον Aiden στην αναζήτησή του,
αξιοποιώντας όλα τα skills του και φτάνο-
ντας σιγά σιγά στην αλήθεια πίσω από τη
δολοφονία, ξετυλίγοντας το κουβάρι προ-
σώπων και γεγονότων που κρύβεται στα
σκοτεινά σοκάκια της πόλης, στα υπόγεια
clubs, στις εγκαταλελειμμένες εγκαταστά-
σεις, στους ουρανοξύστες των πολυεθνι-
κών και στα άδυτα του ctOS.
Η ιστορία είναι αρκετά ενδιαφέρουσα και
ξετυλίγεται όμορφα μέχρι το τέλος, ενώ
διαθέτει την απαραίτητη techno-thriller
ατμόσφαιρα και το κατάλληλο setting στη
σύγχρονη δικτυωμένη μεγαλούπολη. Το
hacking σαν μέρος του σεναρίου παίζει
πρωτεύοντα ρόλο και η Ubisoft το αντιμε-
τωπίζει με «σοβαρό» τρόπο, καθώς ενδεικτι-
κό είναι το γεγονός πως συνεργάστηκε με
την Kaspersky Lab (τη γνωστή εταιρεία δη-
μιουργίας anti-virus software) για να απο-
δώσει ρεαλιστικά την όλη εμπειρία. Ενώ
φαινομενικά δεν υπάρχει κάτι αρνητικό, δυ-
στυχώς κάτι λείπει από το σύνολο για να
απογειωθεί το σενάριο και να μας κρατήσει
σε ένταση κάθε στιγμή. Η ιστορία, παρ’ όλο
που διαθέτει σφιχτή ροή εξελίσσεται με κά-
πως «flat» τρόπο, χωρίς να υπάρχουν τρο-
μερές ανατροπές ή αφηγηματικές κορυφώ-
σεις. Τα γεγονότα διαδέχονται το ένα το
άλλο οδηγώντας μας σχεδόν διαδικαστικά
στο φινάλε, κάτι που παρ’ όλο δεν σημαίνει
ότι η ιστορία είναι άσχημη (κάθε άλλο μάλι-
στα), δεν μας συγκινεί τελικά όσο θα περι-
μέναμε. Το ίδιο «flat» με το στόρι είναι κά-
πως και ο πρωταγωνιστής μας Aiden
Pearce, ο οποίος δεν καταφέρνει να αποτε-
λέσει μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα προσωπι-
κότητα αν και είναι αρκετά badass, αποφα-
σισμένος αλλά και ολίγον προβληματισμέ-
νος για τη φύση των πράξεών του.
SWEET HACK CHICAGO
Και φτάνουμε λοιπόν στο διά ταύτα, το
gameplay δηλαδή, για το οποίο παραδόξως
δεν υπάρχουν και πάρα πολλά να πει κα-
νείς! Το θέμα είναι πως το Watch Dogs δεν
είναι σε καμία περίπτωση επαναστατικό ή
ρηξικέλευθο, αλλά αποτελεί μάλλον μία
άρτια στημένη συρραφή πολλών στοιχείων
που έχουμε ξαναδεί σε παρόμοιους action
τίτλους, σε μία open world βάση τύπου
Grand Theft Auto. Το μοναδικό νέο στοιχείο
ενδεχομένως είναι το hacking, αν και ούτε
αυτό υλοποιείται με κάποιο τρομερά καινο-
τόμο τρόπο. Πριν μιλήσουμε όμως για αυ-
τό, ας πούμε δυο λόγια γενικά για το
gameplay. Στο Watch Dogs, λοιπόν, συνυ-
πάρχουν σε ένα σφιχτοδεμένο και στιβαρό
σύνολο η οδήγηση και τα κυνηγητά στους
δρόμους της πόλης αλά GTA, το gunplay με
όλα τα προβλεπόμενα όπως cover system
και μηχανισμοί bullet time στυλ Max Payne,
το tactical stealth που θυμίζει Splinter Cell,
τα hacking mini-games και τα δεκάδες side
quests που πλαισιώνουν την κεντρική ιστο-
ρία. Όλα αυτά προσφέρουν ένα χορταστικό
σύνολο με πολλή δράση και ένα σωρό πι-
θανότητες προσέγγισης που θα λατρέψουν
οι φίλοι της open world λογικής. Η κεντρική
ιστορία θα σας πάρει γύρω στις 25 ώρες πά-
νω κάτω (ανάλογα το πόσο θα δυσκολευ-
τείτε), αλλά από εκεί και πέρα μπορείτε να
περιπλανιέστε στο υπερ-σύγχρονο Σικάγο
για ώρες, είτε προσπαθώντας να ολοκλη-
ρώσετε τις δευτερεύουσες αποστολές είτε
κάνοντας τις γνωστές τρέλες ενός sandbox
game είτε απλώς οδηγώντας χαλαράαπο-
λαμβάνοντας το ηλιοβασίλεμα στην ακτο-
γραμμή της πόλης.
Οι κύριες αποστολές πάντως καλύπτουν
όλες τις πτυχές του gameplay, αφού θα
κληθείτε να κάνετε τα πάντα για να ολο-
κληρώσετε την περιπέτειά σας. Οι δύο κύρι-
οι τρόποι δράσης είναι το θορυβώδες πιστο-
λίδι και το «επαγγελματικό» stealth και πλην
διαφόρων scripted περιπτώσεων, έχετε την
ελευθερία να αποφασίσετε ποιον από τους
δύο θα επιλέξετε ή με ποιον τρόπο θα τους
συνδυάσετε. Το σύστημα κάλυψης είναι βα-
σικό και στις δύο περιπτώσεις και λειτουργεί
με παρόμοιο τρόπο όπως στο Splinter Cell,
69
PC Master
Σφήνα με μηχανάκι, ναι. Σφήνα με αμάξι;
Όσοι απογοητεύτηκαν
λίγο από το Watch Dogs
απογοητεύτηκαν από
το παιχνίδι που
έπαιξαν ή από
αυτό που περίμεναν
να παίξουν;
«
Οδηγέ, ακολούθησε αυτό το όχημα!»