Page 28 - ta246_free

Basic HTML Version

28
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Περί τουρισμού
Η
Etihad Airways ανα-
κοίνωσε πρόσφατα
την αύξηση 39% των
εσόδων της, δηλαδή US$ 1,1
δισ. αύξηση σε αριθμό επιβατών
ως 18%, φτάνοντας τα 2,25 εκα-
τομμύρια στο πιο κερδοφόρο
τρίτο τρίμηνο της εταιρείας. Ο
συντελεστής θέσης αυξήθηκε
κατά 3,8%, φτάνοντας το 80,7 %,
τα υψηλότερα τριμηνιαία αποτε-
λέσματα στην ιστορία της. Τα
λειτουργικά κόστη αυξήθηκαν
κατά 12% σε 12% αύξηση της χω-
ρητικότητας, ενώ τα κόστη πλην
των καυσίμων αυξήθηκαν μόλις
7%. Η εταιρεία έχει αντισταθμί-
σει στο 81 % τα καύσιμά της για
το υπόλοιπο του 2011. Ο γενικός
διευθυντής της Etihad, κ.James
Hogan, δήλωσε ότι αυτοί οι αριθ-
μοί συμβάλλουν στην ισχυρή
κερδοφορία σε επίπεδο
EBITDAR (κέρδη προ τόκων, φό-
ρων, χρηματοδοτικών αποτελε-
σμάτων, αποσβέσεων και εξό-
δων μίσθωσης αεροσκαφών) και
σε μηνιαία λειτουργική κερδο-
φορία της εταιρείας. Η εταιρεία
παρουσιάζει για το τρίμηνο στα-
θερά ισχυρά αποτελέσματα σε
όλες τις αγορές. Τους επόμε-
νους μήνες η Etihad θα ξεκινή-
σει πτήσεις προς έξι νέους προ-
ορισμούς: Τις Μαλδίβες (από
την 1η Νοεμβρίου), τις Σεϋχέλ-
λες (2 Νοεμβρίου), την Τσεν-
γκτού στην Κίνα (15 Δεκεμβρί-
ου), το Ντίσελντορφ (16 Δεκεμ-
βρίου), τη Σαγκάη (1η Μαρτίου
2012) και το Ναϊρόμπι (1η Απριλί-
ου 2012) .
39% αύξηση εσόδων για την Εtihad
Σ
τον Μανώλη Καμβυσέλη
(Kellis), αναπληρωτή καθηγη-
τή Πληροφορικής του MIT, θα
απονεμηθεί φέτος το βραβείο Νί-
κη, που δίνει κάθε χρόνο το ερευ-
νητικό και εκπαιδευτικό Ινστιτού-
το Αριστείας ΑΙΤ. Το βραβείο τιμά
διεθνώς διακεκριμένους Έλληνες
ή Ελληνικής καταγωγής επιστήμο-
νες, για την καθοριστική τους
συμβολή στην παγκόσμια πρόοδο
των επιστημών και της τεχνολο-
γίας. Το Βραβείο Νίκη 2011 θα
απονεμηθεί σε εκδήλωση που θα
γίνει την Παρασκευή 16 Δεκεμ-
βρίου στο ξενοδοχείο Μεγάλη
Βρετανία. Ο Δρ. Καμβυσέλης
(Kellis) βραβεύεται για την διακε-
κριμένη συμβολή του στην επιστή-
μη και την ερεύνα για το ανθρώπι-
νο γονιδίωμα, με την ομάδα Υπο-
λογιστικής Βιολογίας του ΜΙΤ.
Έχει τιμηθεί από τον Πρόεδρο
των ΗΠΑ, Barack Obama, με το
Early Career Award in Science
and Engineering (PECASE) για
την εργασία του NIH R01 στην
Υπολογιστική Γονιδιωματική. Έχει
λάβει επίσης το NSF CAREER
award, την υποτροφία Alfred P.
Sloan, τις έδρες VanTassel και
Distinguished Alumnus και το
βραβείο διδασκαλίας Spira. Με-
γάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε
στο ΜΙΤ, όπου έλαβε Bachelor
και Master στην Πληροφορική και
το διδακτορικό του στον τομέα
της γονιδιωματικής. Εντάχθηκε
στην ερευνητική ομάδα του καθη-
γητή του ΜΙΤ Eric Lander το 1999.
To Βραβείο Νίκη 2011 στον Δρ. Μανώλη Καμβυσέλη (Kellis
Η
ενίσχυση του τουρι-
σμού της Αθήνας, άρα
και της οικονομίας και
της απασχόλησης της ευρύτερης
περιοχής, πρέπει να είναι το κύ-
ριο ζητούμενο στις συνολικές
ωφέλειες που θα προκύψουν από
την παράταση της σύμβασης του
Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών
(ΔΑΑ). Ο ΔΑΑ με δυναμικότητα
35.000.000 επιβατών ετησίως
εξυπηρετεί 15.000.000 που βαί-
νουν μειούμενοι τα τελευταία
έτη. Σήμερα ο ΔΑΑ και το Δημό-
σιο χρεώνουν (σύνολο χρεώσεων
για πτήση εξωτερικού με Αirbus
Α320 και 100 επιβάτες εντός ΕΕ)
42 Ευρώ/επιβάτη, ενώ τα αερο-
δρόμια της Βαρκελώνης 17 Ευ-
ρώ, Ρώμης 18 Ευρώ, Κωνσταντι-
νούπολης 16 Ευρώ, Λισαβόνας 16
Ευρώ, είναι δηλαδή κατά 250%
ακριβότερος από τα αντίστοιχα
ανταγωνιστικά αεροδρόμια της
Μεσογείου. Kρίνεται αναγκαία η
επανεξέταση των χρεώσεων και
η μείωση τους κατά 50%, ώστε να
πλησιάσουν τα επίπεδα των αντα-
γωνιστριών χωρών. Oι επιβάτες
εκτιμάται ότι τα επόμενα 2-3 έτη
θα αυξηθούν κατά 1,5 εκατ. με
επιπλέον συμβολή στο ΑΕΠ 960
εκατ. Ευρώ και παράλληλη αύξη-
ση των εσόδων του Δημοσίου 288
εκατ. Ευρώ. Πέραν του προφα-
νούς οφέλους της τοπικής και
εθνικής οικονομίας μπορεί, παρά
τις μειώσεις, να διασφαλισθεί και
η κερδοφορία του ΔΑΑ ως εξής:
α. Το σύνολο του Σπατοσήμου
(ΤΕΕΑ) από χρήση του αεροδρο-
μίου να παραμένει 100% εις όφε-
λος του ΔΑΑ (σήμερα το 25% πη-
γαίνει στο Δημόσιο).
β. Το Τέλος Αεροναυτιλίας
(Terminal Navigation Charge)
που χρεώνει από το 2010 η ΥΠΑ
για την χρήση του αεροδρομίου
να παραμένει εις όφελος του
ΔΑΑ (σήμερα το 100% πηγαίνει
στο Δημόσιο).
γ. Το τίμημα της επιμήκυνσης
της σύμβασης κατά 20 έτη να
χρησιμοποιηθεί όχι μόνο ως άμε-
σο έσοδο του Δημοσίου, αλλά και
για να διασφαλίσει χαμηλότερες
χρεώσεις διαχρονικά.
Μείωση χρεώσεων από τον ΔΑΑ