Page 9 - Τουριστική Αγορά τ. 251

9
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Editorial
Μαργαρίτα Μανούσου
2012:
ένας χρόνος με
πολλά προβλήματα
Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ
Η
μεγάλη κρίση, οι επιχειρήσεις που κλείνουν, η ανεργία, αλλά και η ελπίδα από τον του-
ρισμό που δεν το βάζει κάτω, ήταν τα σημαντικότερα δεδομένα της χρονιάς που τε-
λειώνει για την ελληνική οικονομία. Η χρονιά σε αφίξεις έχει πάει σχετικά καλά, οι ει-
σπράξεις θα είναι σίγουρα χαμηλότερες από τις αναμενόμενες αναλογικά, αλλά αυτό
μπορεί να δικαιολογηθεί στο υπάρχον οικονομικό περιβάλλον.
Μία από τις αγωνίες όλων για το μέλλον της χώρας μας αφορά στο μεγάλο ποσοστό
των νέων άνεργων και όχι μόνο.
Ο τουρισμός από μόνος του μπορεί να μην είναι η λύση για όλα, αλλά σίγουρα είναι ο τομέας που διε-
θνώς συνεχίζει να χαρακτηρίζεται ως ταχύτατα αναπτυσσόμενος. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τη γενι-
κότερη οικονομική κρίση και την παγκόσμια αβεβαιότητα, τα διεθνή ταξίδια αυξήθηκαν και αναμένεται
να ξεπεράσουν το ένα δισεκατομμύριο τη χρονιά που τελειώνει. Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι γεγο-
νός ότι αυτό που έχει τοποθετήσει την ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας στις προτεραιότητες
όλων των χωρών είναι ο μεγάλος αριθμός των θέσεων εργασίας που δημιουργούνται παράλληλα με την
ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας.
Διεθνώς, αλλά και στη χώρα μας, μεγάλη σημασία δίνεται στην ανάγκη άρσης των αντικινήτρων στα
ταξίδια. Τα αντικίνητρα αυτά αφορούν τόσο στις θεωρήσεις εισόδου (visa) όσο και στις αεροπορικές
διασυνδέσεις, καθώς και στους φόρους και τα τέλη στα διεθνή αεροδρόμια.
Ειδικά στην Ελλάδα, από την ηγεσία του τουρισμού και τους τουριστικούς φορείς και τις επιχειρήσεις
έχει διαπιστωθεί η ανάγκη αποκατάστασης της εικόνας της Ελλάδας με την πρόθεση επανατοποθέτη-
σής της στις πρώτες θέσεις στον κατάλογο των μεγάλων δυνάμεων του τουρισμού.
Με αυτόν το στόχο το Υπουργείο και ο ΕΟΤ έχουν κάνει πρόσφατες παρουσιάσεις με θέμα τη διαχρο-
νικότητα της Ελλάδας και την αξιοποίηση ερευνητικών εργαλείων για την υιοθέτηση αποτελεσματικής
στρατηγικής.
Είναι βέβαιο ότι εφόσον αξιοποιηθεί το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό και η υπάρχουσα γνώση, με
την παράλληλη αξιολόγηση σύγχρονων ερευνών, θα υπάρξουν θετικά αποτελέσματα. Η χρήση όμως
ερευνών που δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές οικονομικές καταστάσεις και δεν έχουν ως γνώμονα
το σύγχρονο τρόπο σκέψης των ταξιδιωτών στις επιλογές τους, είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να βοη-
θήσουν τον τουρισμό ή οποιονδήποτε άλλο τομέα.
Καλή μας επιτυχία!