Page 74 - Τουριστική Αγορά τ. 252

74
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ο
κ. Σακέλλης, πρόεδρος του
ΣΕΕΝ, σε πρόσφατη ομιλία
του χαρτογραφεί τα σημερι-
νά προβλήματα της ακτο-
πλοΐας ξεκίνησε σημειώνο-
ντας ότι όλοι έχουν διαπι-
στώσει πως τα τελευταία χρόνια σε κάθε
σχεδόν τοποθέτηση των αρμόδιων με τα οι-
κονομικά υπουργών αλλά και των πρωθυ-
πουργών, η ναυτιλία και ο τουρισμός παρου-
σιάζονται ως η μοναδική ελπίδα για ανάπτυ-
ξη και έξοδο από την κρίση.
Η μόνη δε δραστηριότητα που συνδέει άρ-
ρηκτα αυτούς τους δύο πυλώνες ανάπτυξης
για τη χώρα μας, είναι η ακτοπλοΐα και η επι-
βατηγός ναυτιλία γενικότερα, κάτι όμως που
παρότι είναι αυτονόητο, οι κυβερνητικοί πα-
ράγοντες διαχρονικά φαίνεται να μην αντι-
λαμβάνονται.
Δεν εξηγείται διαφορετικά η αδιαφορία
που επιδεικνύουν στα προβλήματα της ακτο-
πλοΐας και του κλάδου, η οποία κορυφώθηκε
με την κατάργηση του Υπουργείου Ναυτιλίας
το 2009, σε μία περίοδο κρίσης και πολλών
προβλημάτων λόγω της αύξησης των τιμών
των καυσίμων και της μείωσης της κίνησης.
Με εξαίρεση προσωπικές προσπάθειες
κάποιων υπουργών, η ναυτιλία παρέμεινε χω-
ρίς συνομιλητή και αρμόδιο Υπουργείο για
τρία χρόνια. Το αποτέλεσμα ήταν να συσσω-
ρεύονται προβλήματα, τα οποία απειλούν σή-
μερα με αδιέξοδα που δεν είναι εύκολο να
αντιμετωπιστούν παρά τις φιλότιμες και ειλι-
κρινείς προσπάθειες που γίνονται από την
ηγεσία και τα στελέχη του σημερινού Υπουρ-
γείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Προκειμένου να αντιληφθούμε την ανα-
γκαιότητα αντιμετώπισης των θεμάτων της
ακτοπλοΐας κατά προτεραιότητα, πρέπει να
κατανοήσουμε ότι η καλή λειτουργία των θα-
λάσσιων συγκοινωνιών μας είναι μονόδρομος
για την προάσπιση των εθνικών συμφερό-
ντων και την τουριστική ανάπτυξη της χώρας
μας.
Στην Ελλάδα υπάρχουν 502 νησιά, εκ των
οποίων τα 124 είναι κατοικημένα. Από αυτά
τα 48 έχουν λιγότερους από 100 κατοίκους,
τα 28 έως 1.000 κατοίκους, ενώ τα υπόλοιπα
48
περισσότερους από 1.000.
Ο εθνικός σκοπός της ακτοπλοΐας είναι η
στήριξη των νησιών μας, συμπεριλαμβανομέ-
νων –και ίσως θα έπρεπε κυρίως–των 48 νη-
σιών που έχουν λιγότερους από 100 κατοί-
κους, για να μη γίνουν και αυτά ακατοίκητα.
Η τακτική σύνδεση των νησιών με την ηπει-
ρωτική Ελλάδα και η σύνδεση των νησιών με-
ταξύ τους έχουν χωρίς καμία αμφιβολία ως
αποτέλεσμα την αύξηση του πληθυσμού στα
νησιά αυτά και κατ’ αποτέλεσμα τη διασφάλι-
ση των εθνικών συμφερόντων μας με τον κα-
λύτερο τρόπο.
Καλώς ή κακώς, η σύνδεση αυτών των νη-
σιών με την υπόλοιπη χώρα γίνεται σχεδόν
αποκλειστικά από την ακτοπλοΐα, αφού από
τα 124 νησιά μας που κατοικούνται, τα 100
εξυπηρετούνται μόνο διά θαλάσσης. Από τα
24
νησιά που διαθέτουν αεροδρόμιο, αξίζει
να επισημάνουμε ότι μόνο τα 13 διαθέτουν
διεθνές αεροδρόμιο, ενώ τα υπόλοιπα 11
διαθέτουν αεροδρόμια για εσωτερικές γραμ-
μές με δυνατότητα μεταφοράς 20-80 το πολύ
επιβατών την ημέρα.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν σημαντικά
προβλήματα όσον αφορά στην απροβλημάτιστη
λειτουργία τους από την οποία εξαρτάται η σύνδεση
των νησιών με την υπόλοιπη χώρα.
Ρεπορτάζ: Μαργαρίτα Μανούσου
Σοβαρή η μείωση
ταχύτητας της ακτοπλοΐας
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ