ζουν πόσο σημαντικό θέμα αποτελεί η στελέ-
χωσή τους με άρτια καταρτισμένους επαγ-
γελματίες, καθώς χρειάζονται στελέχη που
θα προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες στους
πελάτες τους. Οι απόφοιτοι των τουριστικών
σχολών είναι οι μόνοι που μπορούν να εξα-
σφαλίσουν σε μια τουριστική επιχείρηση ότι
διαθέτουν τα κατάλληλα εφόδια και τις γνώ-
σεις για να απασχοληθούν στην αντίστοιχη
θέση εργασίας. Αυτό βέβαια είναι κάτι το
οποίο προκύπτει και από το κύρος της σχο-
λής από την οποία έχουν αποφοιτήσει οι
επαγγελματίες του τουρισμού. Αυτός είναι ο
λόγος που κάθε χρόνο πάνω από 900 τουρι-
στικές επιχειρήσεις απευθύνονται στο γρα-
φείο επαγγελματικής σταδιοδρομίας της
σχολής μας, επειδή ακριβώς εμπιστεύονται
το όνομα και το κύρος της LE MONDE στην
αγορά εργασίας.
•
Προτάσεις για την καλύτερη εξέλιξη της
τουριστικής παιδείας
Σίγουρα το ενδιαφέρον της πολιτείας
στρέφεται όλο και περισσότερο στις δυνατό-
τητες τουριστικής ανάπτυξης της χώρας, κα-
θώς έχει γίνει πλέον σαφές ότι είναι ο πιο δυ-
ναμικός τομέας της οικονομίας. Ωστόσο,
χρειάζεται να γίνουν πολύ περισσότερα βή-
ματα και να δοθεί η ανάλογη έμφαση στην
ανάπτυξη και άλλων μορφών τουρισμού,
όπως «city break», θρησκευτικός, ιατρικός,
γαστρονομικός και οινικός τουρισμός, όπου η
Ελλάδα έχει ακόμα πολλά να παρουσιάσει.
Αυτό που έχει μεγάλη σημασία να γίνει
αντιληπτό από την πολιτεία είναι ότι η του-
ριστική ανάπτυξη χρειάζεται γερές βάσεις,
τις οποίες μπορεί να προσφέρει η άρτια
υποδομή (βλ. οδικοί άξονες, λιμάνια, αερο-
δρόμια) και η παροχή άριστων υπηρεσιών
όπου η τουριστική εκπαίδευση έχει σημα-
ντικό ρόλο. Οι επαγγελματίες που στελεχώ-
νουν τις τουριστικές επιχειρήσεις αποτελούν
τον καθρέπτη της ελληνικής κοινωνίας στους
επισκέπτες του εξωτερικού. Με αυτή την έν-
νοια η εικόνα του ελληνικού τουρισμού εξαρ-
τάται σε μεγάλο βαθμό από αυτούς. Αν θέ-
λουμε να παράγουμε άριστο τουριστικό προϊ-
όν και να είμαστε βέβαιοι ότι κάθε επισκέ-
πτης που θα επιστρέψει στην πατρίδα του θα
έχει τις καλύτερες εντυπώσεις από τη διαμο-
νή του στη χώρα μας, τότε πρέπει να εξα-
σφαλίσουμε ότι όσοι εργάζονται στον τομέα
του τουρισμού διαθέτουν τουλάχιστον πιστο-
ποιημένη κατάρτιση από αναγνωρισμένο εκ-
παιδευτικό φορέα.
*
Ο κ. Μάκης Βελισσαρόπουλος είναι από-
φοιτος της Ανώτερης Ελβετικής Σχολής Ξε-
νοδοχειακών & Τουριστικών Σπουδών
«
Glion», Τακτικό μέλος του Εκπαιδευτικού
Συμβουλίου του Παγκόσμιου Οργανισμού
Τουρισμού, του οποίου έχει διατελέσει και
αντιπρόεδρος.
ΦΑΚΕΛΟΣ