κοινά σχέδια για το μέλλον. Στη Νέα Προ-
γραμματική Περίοδο 2014-2020, η Περιφέ-
ρεια επικεντρώνεται στην ενίσχυση της
διασύνδεσης ανάμεσα στους 4 δυναμικούς
κλάδους της τοπικής οικονομίας, προκειμέ-
νου να συνεχιστεί η αναπτυξιακή πορεία της
Κρήτης:
•
Αγροδιατροφικός,
•
Τουριστικός-Πολιτιστικός,
•
Τεχνολογικός-Ερευνητικός-Εκπαιδευτικός
και
•
Περιβαλλοντικός».
Ανάγκες βελτίωσης και συντήρησης των
υποδομών στις πύλες εισόδου της Κρήτης
σε λιμάνια και αεροδρόμια. Εικόνα οδικού
δικτύου.
«
Οι πύλες εισόδου της Κρήτης κρίνονται
ικανοποιητικές σε αριθμό, ωστόσο οι υποδο-
μές τους χρειάζονται διαρκή συντήρηση και
αναβάθμιση, καθώς ο αριθμός των επισκε-
πτών στο νησί αυξάνεται χρόνο με το χρόνο.
Προς αυτή την κατεύθυνση, οι διεκδικήσεις
μας είναι συνεχείς προς την κυβέρνηση σε
συνεργασία με τους τοπικούς φορείς.
»
Το νησί μας διαθέτει όλες τις κατάλληλες
λιμενικές υποδομές για την υποδοχή κρουα-
ζιερόπλοιων. Εργαζόμαστε μεθοδικά, ώστε η
Κρήτη να αναδειχθεί σε σταθερό προορισμό
κρουαζιέρας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρό-
νου. Για το σκοπό αυτόν, αναβαθμίζουμε πε-
ραιτέρω τις λιμενικές μας υποδομές. Μέχρι
σήμερα, η Περιφέρεια Κρήτης έχει χρημα-
τοδοτήσει μέσω ΕΣΠΑ έργα 2,2 εκατ. ευρώ
στο Λιμάνι Ηρακλείου, έργα 1,7 εκατ. ευρώ
στο Λιμάνι της Σούδας και έργα 900.000 ευ-
ρώ στο λιμάνι Ρεθύμνου για την αναβάθμιση
του εξοπλισμού ασφαλείας των λιμανιών και
για την πληροφόρηση των επισκεπτών κρου-
αζιέρας μέσω των πινακίδων κατευθύνσεων.
»
Αναφορικά με τα αεροδρόμια της Κρή-
της, σε εξέλιξη βρίσκεται η επέκταση του
αεροσταθμού, η κατασκευή νέου πύργου
ελέγχου και η διαμόρφωση περιβάλλοντος
χώρου στο αεροδρόμιο Χανίων προϋπολογι-
σμού 110 εκατ. ευρώ, που χρηματοδοτείται
από το ΕΣΠΑ και αναμένεται να ολοκληρω-
θεί τον Δεκέμβριο του 2015. Έχουμε επιση-
μάνει στον αρμόδιο υπουργό την αναγκαιότη-
τα ολοκλήρωσης του νέου κτηρίου στο αερο-
δρόμιο Σητείας, τονίζοντας ότι οι πτήσεις
τσάρτερ εξωτερικού θα πρέπει να συνεχι-
στούν, καθώς δίνουν μεγάλη ανάπτυξη στο
νομό Λασιθίου.
»
Όμως, το μεγάλο χρόνιο πρόβλημα
εντοπίζεται στο αεροδρόμιο Ηρακλείου. Το
υφιστάμενο αεροδρόμιο έχει προ πολλού
εξαντλήσει τη δυνατότητά του και έχει φτά-
σει στα όρια κορεσμού του με τις συνέπειες
να τις έχουν αισθανθεί όλοι οι επιβάτες, Έλ-
ληνες και ξένοι που ταξιδεύουν στην Κρήτη.
Γι’ αυτό είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουρ-
γίας του νέου αεροδρομίου Καστελίου. Πρό-
κειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα
υποδομής για τον τουρισμό της Κρήτης, αλλά
και της χώρας που θα αποτελέσει έναν κόμ-
βο διαμετακόμισης για την Ευρώπη και την
Ασία με μεγάλη σημασία και προοπτική για
την Κρήτη και την Ελλάδα τα επόμενα χρό-
νια. Ωστόσο, μέχρι να δημιουργηθεί το νέο
αεροδρόμιο, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη
περαιτέρω αναβάθμισης και ανάπτυξης του
αεροδρομίου ‘‘Ν. Καζαντζάκης’’, καθώς εί-
ναι το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρό-
μιο της Ελλάδας με πάνω από 2,5 εκατ. αφί-
ξεις το χρόνο.
»
Όσον αφορά στο οδικό δίκτυο του νησιού,
δρομολογήσαμε και υλοποιήσαμε δράσεις
στον τομέα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας
στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κρήτης μέσα
από το ΕΣΠΑ, με συνολικό προϋπολογισμό
άνω των 35 εκατ. ευρώ.
»
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης
(
ΒΟΑΚ) αποτελεί το μεγαλύτερο αναπτυ-
ξιακό έργο της Κρήτης. Πρόκειται για ένα
έργο αποκλειστικής αρμοδιότητας υλοποί-
ησης του Υπουργείου Υποδομών Μεταφο-
ρών και Δικτύων και σήμερα του Οργανι-
σμού Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. Απαιτούνται
ολοκληρωμένες μελέτες, δύο δισ. ευρώ για
την υλοποίηση του έργου και σαφώς πολιτι-
κή βούληση. Λέμε ξεκάθαρα όχι σε διόδια.
»
Η αρμοδιότητα της Περιφέρειας Κρήτης
στο Βόρειο Οδικό Άξονα εξαντλείται στη συ-
ντήρησή του. Εμείς όμως δεν σταματάμε
εκεί. Συνεχώς προσπαθούμε και διεκδικού-
με πόρους, ώστε να κάνουμε οδικές παρεμ-
βάσεις και να βελτιώνουμε επικίνδυνα ση-
μεία του ΒΟΑΚ».
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Άρης Στρατάκης, προϊστάμενος
Τουριστική κίνηση, προβλέψεις για το
2014
Όπως ενημερώνει ο προϊστάμενος της
Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Κρή-
της, κ. Άρης Στρατάκης, εκτιμούν ότι σε σχέ-
ση με την πολύ καλή περσινή τουριστική πε-
ρίοδο θα υπάρξει μία αύξηση από 5% έως
8%.
Στη συνέχεια ακολουθούν οι θέσεις της
ΠΥΤ Ηρακλείου Κρήτης, όπως διατυπώθηκαν
από τον κ. Στρατάκη.
Προβλεπόμενες μεταβολές στη σύνθεση
των περιηγητών
«
Απ’ ό,τι φαίνεται από τη ροή των κρατή-
σεων, οι παραδοσιακές αγορές κινούνται θε-
τικά, όπως προαναφέραμε. Επειδή η αρχική
πρόβλεψη και λόγω της ροής των προκρατή-
σεων από τη ρωσική αγορά ήταν μεγαλύτερη
μετά τα γεγονότα στην Ουκρανία, υπάρχει
μία στασιμότητα, αντίθετα υπάρχει σημαντι-
κή αύξηση από τις παραδοσιακές αγορές
(
Σκανδιναβοί, Γερμανοί, Άγγλοι, Γάλλοι, Ολ-
λανδοί)».
Προβλέψεις για τους ρωσόφωνους επι-
σκέπτες
«
Εκτιμάται ότι παρ’ όλα τα προβλήματα
στη Ρωσία και στην Ουκρανία (υποτίμηση στο
ρούβλι κλπ.), θα υπάρξει έστω και οριακή αύ-
ξηση».
Επιδράσεις από την καινούργια βάση της
Ryanair στα Χανιά
«
Φυσικά η βάση της Ryanair στα Χανιά θα
επηρεάσει θετικά την τουριστική κίνηση και
αυτό φαίνεται ήδη από την κίνηση στο αερο-
δρόμιο Χανίων το α’ τετράμηνο του 2014.
»
Θα ωφεληθεί επίσης και ο εσωτερικός
τουρισμός, οι μικρομεσαίες τουριστικές επι-
χειρήσεις, ενώ θα συμβάλλει θετικά και στην
επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου που
όλοι αναζητάμε».
Θετική η συμβολή της πραγματοποίησης
16
γάμων Κινέζων στην Κρήτη
«
Φυσικά, αυτοί οι γάμοι θα επιδράσουν θε-
46
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΘΕΜΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ
Άρης Στρατάκης