64
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Μιχάλης Λάμπρου
Majestic International
Cruises Inc
Η εταιρεία MAJESTIC INTERNATIONAL
CRUISES INC. ιδρύθηκε και λειτουργεί από
τα τέλη της δεκαετίας του 1980 με δραστη-
ριότητες κυρίως στον τομέα των διαχειρίσε-
ων κρουαζιερόπλοιων.
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που διαχειρί-
στηκε ήταν το OCEAN MAJESTY, δυναμικό-
τητας 274 καμπινών, που ξεκίνησε δραστη-
ριότητες το έτος 1994 και εξακολουθεί να
δραστηριοποιείται στις κρουαζιέρες μέχρι
σήμερα.
Το OCEAN MAJESTY ήταν ναυλωμένο σε
Άγγλους Tour Operators από το έτος 1995
έως και το έτος 2009.
Για τα έτη 2010, 2011 και 2012 ήταν ναυλω-
μένο σε Τούρκους Tour Operators.
Από το έτος 2013 μέχρι και σήμερα, είναι
ναυλωμένο σε Γερμανούς Tour Operators
HANSA TOURISTIK Gmbh και εκτελεί κρου-
αζιέρες στη Βόρεια Ευρώπη, στα νορβηγικά
φιόρδ και σε πρωτεύουσες της Βαλτικής, κα-
θώς επίσης και κρουαζιέρες στη Μεσόγειο
και στη Μαύρη Θάλασσα.
Κατά τα τελευταία είκοσι χρόνια, η MA-
JESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC
διαχειρίστηκε επίσης τα κάτωθι κρουαζιερό-
πλοια:
•
OCEAN EXPLORER I, δυναμικότητας 400
καμπινών
•
OCEAN MONARCH, δυναμικότητας 250
καμπινών
•
OCEAN COUNTESS, δυναμικότητας 420
καμπινών
Η εταιρεία είναι επανδρωμένη με ικανά
στελέχη με πολυετή εμπειρία στον τομέα
της Κρουαζιέρας σε όλες τις ναυτιλιακές
δραστηριότητες, όπως πληρώματα, ασφάλει-
ες, ναυλώσεις, τεχνική παρακολούθηση πλοί-
ων κ.λπ.
Η εταιρεία προγραμματίζει στο αμέσως
προσεχές μέλλον να επενδύσει στην αγορά
και διαχείριση και άλλων κρουαζιερόπλοιων.
Ανδρέας Στυλιανόπουλος
Navigator
Το λιμάνι του Πειραιά είναι το τέταρτο σε
κίνηση κρουαζιέρας στην Ευρώπη και σύμ-
φωνα με τα στοιχεία της CLIA, το 2013 εκεί
επιβιβάστηκαν 149 χιλιάδες επιβάτες, αποβι-
βάστηκαν 160 χιλιάδες και 994 χιλιάδες ήρ-
θαν ως επισκέπτες τράνζιτ, ήτοι σύνολο 1,3
εκατ. επιβάτες. Θα δούμε τα ακριβή στοι-
χεία του 2014 όταν κλείσει η χρονιά, πάντως
αν σκεφτεί κανείς τη σοβαρή κρίση στην ευ-
ρύτερη περιοχή μας, δεν τα πηγαίνουμε και
τόσο άσχημα. Οπωσδήποτε η βελτίωση της
τουριστικής εικόνας της Αθήνας θα βοηθήσει
πολύ τον Πειραιά, καθότι ο συμβατικός τουρι-
σμός και η κρουαζιέρα είναι συγκοινωνούντα
δοχεία. Η αύξηση της γενικότερης ζήτησης
για έναν προορισμό έχει πάντα αντίκρισμα
στην κρουαζιέρα, αν και στην περίπτωση της
κρουαζιέρας η ζήτηση δεν είναι μονοσήμα-
ντη, δηλαδή δεν καθορίζεται από τη ζήτηση
για μία μόνο χώρα. Αφορά πάντα σε μία ευ-
ρύτερη γεωγραφική ενότητα και μία ομάδα
γειτνιάζοντων προορισμών. Στην παρούσα
συγκυρία, η Ανατολική Μεσόγειος πλήττεται
από την πολιτική αστάθεια στο νότιο τμήμα
της και σήμερα όλο το βάρος της κρουαζιέ-
ρας στην ουσία το σηκώνουν η Ελλάδα και η
Τουρκία.
Από αυτές τις δύο χώρες και μόνο εξαρτά-
ται για την ώρα η αναπτυξιακή πορεία της
κρουαζιέρας στην περιοχή μας και αυτό εί-
ναι ένα πρόβλημα που οδήγησε και στη στρα-
Μιχάλης Λάμπρου
Ανδρέας Στυλιανόπουλος
Μιχάλης Λάμπρου
«
Όσον αφορά στη διαρρύθμιση των λιμενικών
εγκαταστάσεων, πρέπει να ακολουθήσουμε το
παράδειγμα από το Κουσάντασι.»