σήμερα για το συγκεκριμένο έργο θα πρέπει
να υποστηριχτούν ώστε επιτέλους να αποδώ-
σουν (και εννοώ την ολοκλήρωση βασικών
συμπληρωματικών έργων όπως την οδική
πρόσβαση στη Σητεία) ή θα εξακολουθήσου-
με να μιλάμε για άλλη μία υπολειτουργούσα
υποδομή κοντά στις τόσες άλλες του νομού
Λασιθίου που έχουν καταντήσει την έκφραση
«έργα υποδομής» να ακούγεται περίπου ως
ανέκδοτο στην περιοχή μας.
Να αναφέρω ως χαρακτηριστικό παρά-
δειγμα ότι φέτος, μετά από μία υπερ-δεκαε-
τή καθυστέρηση και αμέτρητες παλινδρομή-
σεις, δόθηκε επιτέλους στην κυκλοφορία το
οδικό τμήμα Αγ. Νικόλαος – Καλό χωριό, μία
χάραξη που αν και έχει μείνει στη λογική της
δεκαετίας του 80, έχει βελτιώσει κατακόρυ-
φα την προσέγγιση στον Άγιο Νικόλαο και
κατ’ επέκταση στο αεροδρόμιο Ηρακλείου.
Θεματικός Τουρισμός στο Λασίθι
Το Λασίθι θεωρητικά μπορεί να αναπτύξει
μία πολύ μεγάλη ποικιλία ειδών Θεματικού
Τουρισμού, αφού, δόξα τω Θεό, η φύση που
μας περιβάλλει προσφέρει απλόχερα τα πά-
ντα. Δυστυχώς, η ανάπτυξη οποιασδήποτε
μορφής Θεματικού Τουρισμού, που θα έρθει
ως φυσικό συμπλήρωμα των βασικών μορ-
φών τουρισμού και θα φέρει και την πολυπό-
θητη και πολυδιαφημισμένη επιμήκυνση της
τουριστικής περιόδου, χρειάζεται ένα γενι-
κότερο πλαίσιο υποστήριξης, όπου δυστυχώς
σημαντικό ρόλο θα πρέπει να παίξει και το
σταθερά απόν κεντρικό κράτος.
Προτάσεις προς την πολιτεία
Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό,
ας κοιτάξουμε απλώς πώς οι γείτονές μας
καταφέρνουν να επεκτείνουν την τουριστική
περίοδο στηρίζοντας το Θεματικό Τουρισμό
στις άκρες της περιόδου με μειώσεις στα τέ-
λη αεροδρομίων και αλλά τέτοια πεζά, αλλά
ιδιαιτέρως αποτελεσματικά πράγματα, την
ώρα που η ελληνική πολιτεία απλώς αρκείται
σε ευχολόγια και βαρυσήμαντες δηλώσεις.
Επιβολή τελών ή οποιαδήποτε αύξηση ΦΠΑ
θα ήταν καταστροφική
Πιθανή αύξηση του ΦΠΑ ή η επιβολή τελών
στη διαμονή θα έχει μόνο αρνητικές επιπτώ-
σεις στην πορεία του ελληνικού τουρισμού. Η
ευκαιριακή και τυχάρπαστη κρατική λογική
«να πάρουμε τώρα ό,τι μπορούμε και για το
μέλλον βλέπουμε» όχι μόνο λειτουργεί ανα-
σταλτικά στην καθημερινή μάχη που δίνει ο
ελληνικός τουριστικός κόσμος για επιβίωση
μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό «παγκο-
σμιοποιημένο» περιβάλλον, αλλά υποθηκεύει
και το μέλλον του, αφού σίγουρα αποθαρρύ-
νει την οποιαδήποτε διάθεση νέας τουριστι-
κής επένδυσης.
Είναι πραγματικά κρίμα το βασικό εξαγώ-
γιμο προϊόν της πατρίδας μας να αντιμετωπί-
ζεται τόσο επιδερμικά από το κράτος την
ώρα που δεν βλέπουμε να γίνεται καμία προ-
σπάθεια πάταξης της τουριστικής παραοικο-
νομίας με τα χιλιάδες αδήλωτα, αφορολόγη-
τα, παράνομα δωμάτια.
Θα πρότεινα στα επιτελεία των οικονομι-
κών υπουργείων πριν αποφασίσουν την
εφαρμογή των παραπάνω μέτρων να ξεκινή-
σουν εντατικούς ελέγχους στηριζόμενοι στις
χωρίς προσχήματα πλέον διαδικτυακές κατα-
χωρίσεις των παράνομων καταλυμάτων και
είμαι σίγουρος ότι τα αποτελέσματα θα τους
εκπλήξουν.
ΛΙΜΑΝΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Το λιμάνι και η πόλη του Hρακλείου σημα-
ντικός προορισμός κρουαζιέρας στην
Ανατολική Μεσόγειο
Το λιμάνι του Ηρακλείου είναι το δεύτερο
σε επιβατική κίνηση ελληνικό λιμάνι, μετά
το λιμάνι του Πειραιά.
Οι υποδομές του και η διάρθρωση του
προσωπικού τού δίνει τη δυνατότητα να εξυ-
πηρετήσει με ανταγωνιστικό και ποιοτικό
τρόπο τον πιο απαιτητικό επισκέπτη ή επαγ-
γελματία. Σήμερα, εξυπηρετώντας τις ανά-
γκες του μεγαλύτερου και πολυπληθέστε-
ρου νομού της Κρήτης, διακινεί ακτοπλοϊ-
κώς περισσότερους από 2,2 εκατομμύρια
επιβάτες, 6 εκατ. τόνους εμπορευμάτων,
15.000 containers και άνω των 200.000 επι-
βατών κρουαζιέρας κάθε χρόνο, ενώ ταυτό-
χρονα το λιμάνι μας έχει γίνει σημαντικός
κόμβος εκκίνησης ή διέλευσης για περισσό-
τερα από 170 κρουαζιερόπλοια ετησίως.
Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρα-
κλείου Α.Ε. τα τελευταία χρόνια έχει προχω-
ρήσει στην κατάρτιση ενός φιλόδοξου Προ-
γραμματικού Σχεδίου Ανάπτυξης. Ενός σχε-
δίου που επιχειρεί να εκμεταλλευτεί όλα τα
συγκριτικά του πλεονεκτήματα, αλλά και να
αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο για τη
χώρα και την κοινωνία το σύνολο της έκτα-
σής του.
Το επονομαζόμενο «master plan» αποτε-
λεί τη συνεκτική και παραστατική σύνοψη
αυτού του σχεδίου ανάπτυξης της εταιρεί-
ας. Με βάση αυτό το σχέδιο, η διοίκηση του
οργανισμού προσπαθεί να βελτιώσει τις πα-
ρεχόμενες υπηρεσίες προς την (τακτική)
επιβατηγό ναυτιλία, να αναπτύξει περαιτέ-
ρω με ειδικές υποδομές και πρωτοβουλίες
την κρουαζιέρα, να οργανώσει αποτελεσμα-
τικά και με διεθνή εμβέλεια τους εμπορευ-
ματικούς χώρους του λιμένα και να αξιοποι-
ήσει κατά τον καλύτερο και πιο φιλικό
–προς την πόλη και τους πολίτες– τρόπο τη
54
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΘΕΜΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ