Τουριστική Αγορά τ. 279

73 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ πελατών τους, δηλαδή των πάσης φύσε- ως επιχειρήσεων (αεροπορικών και λιανε- μπορικών-εμπορικών) που στεγάζονται στις εγκαταστάσεις τους, αλλά και των ίδιων των επιβατών που το χρησιμοποι- ούν. Το Terminal 1 του SFO εφαρμόζει ένα ιδιαίτερα «επιθετικό» πρόγραμμα αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρε- σιών και (μη κτηριακών) εγκαταστάσεων συνολικής αξίας 2,4 δισ. δολαρίων! Στην αιχμή του δόρατος βρίσκεται η εγκατά- σταση και λειτουργία ενός ανεξάρτητου συστήματος μεταφοράς και εν γένει διαχείρισης των αποσκευών, που θα εκτείνεται κατά μήκος ολόκληρου του Terminal 1. Μάλιστα, πρόκειται για το πρώτο τέτοιο σύστημα που εγκαθίσταται σε αεροδρόμιο των ΗΠΑ! Πρόσφατα, η «Τουριστική Αγορά» είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει αποκλειστικά με τον Ian Law, Chief Information Officer (CIO) του αερο- δρομίου για το εν λόγω project, καθώς επίσης και το τι διαφορετικό προσφέρει. Η ευελιξία στο προσκήνιο Μπορεί, ευλόγως, να αναρωτιέστε τι θα εισφέρει το νέο σύστημα στο ίδιο το αεροδρόμιο και τη συνολικότερη εύρυθ- μη λειτουργία του, με την απάντηση να φαίνεται (και να είναι) απλή: Απεριόρι- στη ευελιξία, σε σημείο που να συμβάλει καταλυτικά στην αλματώδη βελτίωση της λειτουργίας του αεροδρομίου και των επιμέρους υπηρεσιών του, απο- τελεσματικότητα από την πλευρά των αεροπορικών εταιρειών, καθώς επίσης αισθητή ενίσχυση και ευρύτερη βελτί- ωση της εμπειρίας που βιώνουν οι ίδιοι οι επιβάτες. Όπως σημειώνει ο κ. Law, πρόκειται για το πρώτο σύστημα που έχει ελεγχθεί και φέρει την έγκριση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών (Transportation Security Administration - TSA), «στοιχείο που θα επιτρέψει τη βελτίωση και τον εν γένει εξορθολογισμό της διαδικασίας ελέγχου ασφαλείας, διασφαλίζοντας παράλληλα την ιχνηλασιμότητα κάθε αποσκευής ξεχωριστά διαμέσου της λειτουργίας διαχείρισής τους». Ρεαλιστική αποτύπωση αναγκών και χρονοδιαγραμμάτων Οι εργασίες ανακατασκευής ξεκίνη- σαν με το γκρέμισμα ενός σημαντικού τμήματος του υφιστάμενου κτηρίου του Terminal 1 και συνεχίζονται με μία σειρά από projects που βρίσκονται σε μία on- going διαδικασία, στην οποία πρωτεύο- ντα ρόλο διαδραματίζει η εγκατάσταση ενός καινούργιου συστήματος διαχείρι- σης και μεταφοράς αποσκευών. Καθώς πρόκειται για ένα έργο που δύναται να προκαλέσει σημαντική αναστάτωση στην ομαλή λειτουργία του αεροδρομί- ου, οι εκεί αρχές εγκατέστησαν ένα προ- σωρινό, μα πλήρως λειτουργικό σύστη- μα στις εγκαταστάσεις του Terminal 1, περιορίζοντας σε σημαντικό βαθμό την εμφάνιση καθυστερήσεων, έλλειψης συ- ντονισμού και εν γένει εκνευρισμού των επιβατών κατά τη διαδικασία μεταφοράς και παράδοσης των αποσκευών τους. Εκτός από αυτή την ενέργεια, η δι- οίκηση του αεροδρομίου προχώρησε σε μία κίνηση-ματ, προκειμένου να αποφύγει μία σειρά από δυσκολίες και αναχώματα στην πορεία εξέλιξης των έργων αναβάθμισης και ανανέωσης. Σύμφωνα με τον κ. Law: «Καθώς το συνολικότερο project εκτός από πραγ- ματική πρόκληση είναι και ιδιαίτερα σύνθετο, αποφασίσαμε να εμπλέξου- με τον πάροχο του νέου συστήματος διαχείρισης των αποσκευών από την αρχή του σχεδιασμού και εν γένει προ- γραμματισμού των έργων. Κατ’ αυτό τον τρόπο, διασφαλίζουμε πως οι νέες κτηριακές εγκαταστάσεις μας θα έχουν σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο, ώστε να φιλοξενήσουν τη βέλτιστη λύση για το σύστημα χειρισμού αποσκευών, ενώ ταυτόχρονα παρέχει πιο αποτελεσμα- τική χρήση των πόρων ελέγχου και διαχείρισης των αποσκευών. Μάλιστα, “ Η διοίκηση του SFO αποφάσισε να εγκαταστήσει ένα σύστημα BHS που θα είναι σε κοινή χρήση από το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=