Τουριστική Αγορά τ. 279

74 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ τα στελέχη του συγκεκριμένου παρό- χου Baggage Handling System (BHS) αποτέλεσαν ενεργά μέλη τόσο των ομάδων σχεδιασμού και κατασκευής για τις νέες εγκαταστάσεις, αλλά και την ανακατασκευή του Terminal 1, όσο και της αντίστοιχης ομάδας που ερχόταν σε επαφή με τις αερολιμενικές λειτουργίες, τις αεροπορικές εταιρείες, την TSA κ.ο.κ. Αυτή η πολυεπίπεδη συνεργασία, και δη σε πρώιμο στάδιο της διαδικασίας σχεδιασμού και κατασκευής, μας πρό- σφερε μία σειρά από πλεονεκτήματα. Ωστόσο, θα τολμούσα να πω πως το σημαντικότερο εξ αυτών ήταν το σύνο- λο των εμπλεκομένων να αντιληφθούν το εύρος, την πολυπλοκότητα, τη συν- θετότητα και, φυσικά, τη βαρύτητα του συνολικότερου project. Στοιχείο που μας έθεσε όλους προ των ευθυνών μας, ενώ συνέβαλε και στον καθορισμό ενός ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος υλο- ποίησης των απαιτούμενων έργων». Διαδικασία επιλογής συστήματος BHS με πολλαπλά κριτήρια Η διαδικασία επιλογής του τεχνολογι- κού συστήματος μεταφοράς, ελέγχου και διαχείρισης των αποσκευών μπορεί να ήταν αποτέλεσμα μίας εκτενούς σύγκρι- σης χαρακτηριστικών, λειτουργιών, δυ- ναμικής και δυνατοτήτων, ωστόσο καίριο ρόλο έπαιξαν και άλλοι παράγοντες, όπως λ.χ. οικονομικοί και αειφορίας. Προκειμένου, δε, να διασφαλιστεί ότι ο αερολιμένας θα έχει την καλύτερη δυνα- τή αξία καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, η διοίκησή του συμπεριέλαβε τον προμη- θευτή του συστήματος σε μία διαφανή διαδικασία εξαγοράς για την επιλογή των υπεργολάβων της όλης εγκατάστασης. Όπως ανέφερε ο CIO του SFO: «Στα κάτι παραπάνω από 4 χρόνια που βρίσκομαι στη θέση του επικεφαλής των συνολι- κότερων τεχνολογικών λειτουργιών, η διαδικασία της επιλογής του συστήματος ελέγχου, μεταφοράς και διαχείρισης των αποσκευών κινήθηκε σε πρωτόγνωρα επαγγελματικά πλαίσια. Πόσω μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία πρόκειται για το πρώτο του είδους του που εγκαθί- σταται σε αεροδρόμιο επί αμερικανικού εδάφους». Ασφάλεια, ταχύτητα, μικρότερος βαθμός εμπλοκής του ανθρώπινου παράγοντα Σε αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση του SFO αποφάσισε να εγκαταστήσει ένα σύστημα BHS που θα είναι σε κοινή χρήση από το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών που εξυπηρετούνται από το Terminal 1. Αυτό αναμένεται να ενσωμα- τώνει ένα εξερχόμενο σύστημα διαλογής των αποσκευών, πολλαπλές εισερχόμε- νες μονάδες μεταφοράς και ανάκτησης αποσκευών, πέραν των μηχανημάτων διαλογής και ελέγχου των αποσκευών. «Όλα αυτά σε ένα και μοναδικό BHS!» επισημαίνει ο κ. Law και συνεχίζει: «Το εξερχόμενο σύστημα θα διαθέτει σύστη- μα ελέγχου εισόδου κοινής χρήσης με διαδικασία ελέγχου σε δύο στάδια: Από τη μία πλευρά, οι επιβάτες θα εκτυπώ- νουν τις κάρτες επιβίβασης και τις ετικέ- τες αναφορικά με τις αποσκευές τους σε ένα ειδικό περίπτερο, πριν τις αφήσουν σε μία εξειδικευμένη μονάδα που συν- δυάζει τις διαδικασίες της ζύγισης, της ετικετοποίησης και της προώθησής τους. Αναμένεται να τοποθετηθούν 43 συνολι- κά τέτοιες μονάδες, οι οποίες με τη σειρά τους θα αυτοματοποιήσουν τον έλεγχο και τη διαδικασία εύρεσης των αποσκευ- ών κατά την εισδοχή τους στο σύστημα BHS, εξαλείφοντας –ουσιαστικά– την ανάγκη το προσωπικό των αεροπορικών εταιρειών να πρέπει να ανασηκώνει ή να διαχειρίζεται συνολικότερα τις αποσκευ- ές. Επιπροσθέτως, έπειτα από τη διαδικα- σία του check-in, κάθε αποσκευή, τσάντα ή αντικείμενο θα φορτωθεί σε ένα μεμο- νωμένο “καλάθι” μεταφοράς του συστή- ματος και, αξιοποιώντας τις πληροφορίες που υπάρχουν στην ετικέτα τους, θα συνδεθούν απευθείας με την ενσωματω- μένη ετικέτα RFID που ήδη βρίσκεται σε αυτό το καλάθι μεταφοράς. Η ετικέτα της αποσκευής θα “σαρωθεί” από αυτόματες συσκευές ανάγνωσης ετικετών 360ο μοι- ρών που βρίσκονται σε κάθε σημείο της φόρτωσης. Καθώς κάθε αποσκευή παρα- μένει στο ίδιο “καλάθι” μεταφοράς κατά τη διάρκεια της διαδικασίας διαχείρισής τους, θα λαμβάνει χώρα μία απόλυτη διαδικασία ελέγχου, παρακολούθησης REFORM “ Η άμεση επίδραση της λειτουργίας του SFO στην ευρύτερη περιοχή της Bay Area ξεπερνά τα $70 δισ. σε επίπεδο πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένων $24 δισ. της ετήσιας μισθοδοσίας των υπαλλήλων του. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=