Τουριστική Αγορά τ. 279

86 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ NΑΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Τ ο 480 π.Χ. οι Πέρσες είχαν εισβάλει στην Ελλάδα και προ- χωρούσαν σταθερά προς την Αθήνα, ακολουθούμενοι από αναρίθμητο στρατό και πλοία και βασιζόμενοι στη στρατιωτική υπε- ροπλία τους. Οι Αθηναίοι, εμφανώς ανή- συχοι, έσπευσαν να ζητήσουν χρησμό από το μαντείο των Δελφών, σχετικά με το πώς θα αντιμετωπίσουν αποτελεσμα- τικά τον εξαιρετικά σοβαρό κίνδυνο. Το μαντείο απάντησε ότι «τα ξύλινα τείχη θα σώσουν τας Αθήνας». Ο εξαιρετικός Αθηναίος στρατηγός Θεμιστοκλής ερ- μήνευσε σωστά τον χρησμό ότι τα ξύ- λινα τείχη δεν είναι άλλα από τα πλοία. Και κατάφερε να σώσει την Αθήνα από τους Πέρσες. Ανέκαθεν η ναυτιλία «έσωζε» με πολ- λαπλούς τρόπους και μορφές τη χώρα μας, αποτελώντας ταυτόχρονα μια ση- μαντική όσο και προσοδοφόρα διέξοδο για εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους, σε επίπεδο απασχόλησης και επαγγελ- ματικής αποκατάστασης. Σήμερα, που ο τουρισμός έχει αναχθεί στη βαριά βιομηχανία της πατρίδας μας, «γεννώντας» το 1/4 του ΑΕΠ, η ναυτιλία -μέσω του ναυτικού τουρισμού- εξακολουθεί να αποτελεί ένα σημαντικό… αποκούμπι, τόσο σε οικονομικούς όσο και σε όρους απα- σχόλησης. Αυτό, τουλάχιστον, καταδεικνύουν τα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης που διενήργησε η GBR Consulting, για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επι- χειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), με τίτλο: «Συνθε- τική μελέτη για τον Ναυτικό Τουρισμό (yachting, κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα)». Ο ναυτικός τουρισμός αποτελείται από τον τομέα του yachting, της κρουα- ζιέρας και της ακτοπλοΐας, έχοντας άμε- ση οικονομική επίδραση 2,3 δισ. ευρώ ή 1,3% του ΑΕΠ. Όσο για τους άμεσα απα- σχολούμενους στον κλάδο, ανέρχονται σε 22.500 άτομα. Εάν ληφθούν υπόψη οι έμμεσες επιδράσεις, ο συνολικός αντίκτυπος στην ελληνική οικονομία εκτιμάται μεταξύ 5 και 6 δισεκατομμυρί- ων ευρώ, αντιπροσωπεύοντας από 2,9% έως 3,5% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος. Ο συνολικός αντίκτυπος στην οικονομία εκτιμάται μεταξύ 5 και 6 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας από 2,9% έως 3,5% του ΑΕΠ TRENDS Κάτι παραπάνω από σημαντική θεωρείται η συμβολή του ναυτικού τουρισμού (yachting, κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα) στο ΑΕΠ και την απασχόληση στη χώρα μας, όπως προκύπτει με βάση τα στοιχεία πρόσφατης μελέτης που πραγματοποίησε η εταιρεία GBR Consulting για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ).  Κι αυτό, καθώς η άμεση οικονομική του επίδραση στην εθνική οικονομία είναι της τάξεως των 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ ή αλλιώς 1,3% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ), ενώ οι άμεσα απασχολούμενοι στον ευρύτερο κλάδο του ναυτικού τουρισμού ξεπερνούν τους 22.500.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=