Τουριστική Αγορά τ. 279

87 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Στα € 800 εκατομμύρια υπολογίζεται ο οικονομικός αντίκτυπος του yachting Ο οικονομικός αντίκτυπος του κλά- δου yachting εκτιμάται σήμερα σε € 800 εκατομμύρια, ενώ οι συνολικές θέσεις ελλιμενισμού στην Ελλάδα προσφέρουν κάτι παραπάνω από 550 άμεσα εργαζό- μενους στις μαρίνες. Επιπλέον, στη χώρα μας υπολογίζεται πως υπάρχουν περί τα 170.052 σκάφη, εκ των οποίων τα 125.137 ανήκουν στην κατηγορία των πλαστικών σκαφών, συ- μπεριλαμβανομένων και των σκαφών με εξωλέμβια μηχανή. Η Ελλάδα διαθέτει 22 οργανωμένες μαρίνες, συνολικής δυναμικότητας 8.924 θέσεων. Η μεγαλύτερη μαρίνα βρίσκεται στην περιοχή Γουβιά της Κέρκυρας, με δυνατότητα ελλιμενι- σμού 1.235 θέσεων, φιλοξενώντας σκάφη μήκους μέχρι 80 μέτρων. Ακο- λουθεί η μαρίνα του Αλίμου με 1.080 θέσεις και δυνατότητα ελλιμενισμού σκαφών 40 μέτρων και άνω. Η Αττική διαθέτει 8 οργανωμένες μαρίνες, συ- νολικής δυναμικότητας 4.075 θέσεων. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, εκτιμάται ότι υπάρχουν συνολικά 13.500 θέσεις ελλιμενισμού, στις οποίες περιλαμ- βάνονται οι μαρίνες, οι τουριστικοί λιμένες και τα καταφύγια τουριστικών σκαφών. Η συνολική οικονομική επίδραση από τις πωλήσεις σκαφών, μηχανών, αξεσουάρ και θαλάσσιου εξοπλισμού σκαφών ανέρχεται στα επίπεδα των 17,2 εκατομμυρίων ευρώ. Τον μεγαλύτερο συντελεστή αποτελούν οι πωλήσεις των μηχανοκίνητων σκαφών με εσωτερική μηχανή, συνολικής αξίας € 7,7 εκατομ- μυρίων, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των αξεσουάρ και του θαλάσσιου εξοπλισμού, έχοντας συνεισφορά της τάξεως των 5 εκατομμυρίων ευρώ και οι πωλήσεις φουσκωτών σκαφών 3,4 εκα- τομμυρίων ευρώ. Μεικτή εικόνα της κρουαζιέρας - Έντονες διακυμάνσεις των σχετικών μεγεθών Με βάση τα στοιχεία της ίδιας μελέ- της, που επικαλείται στοιχεία έρευνας που διενήργησε η Ένωση Λιμένων Ελλά- δος, το 2017 προσέγγισαν τα ελληνικά λιμάνια 3.415 κρουαζιερόπλοια, πραγ- ματοποιώντας 4,62 εκατομμύρια αφίξεις επιβατών. H άμεση συμβολή της κρουαζιέρας στην εθνική οικονομία, ανήλθε στα επί- πεδα των 600 εκατομμυρίων ευρώ. Αρκούντως εντυπωσιακό είναι και το στοιχείο πως τα 10 κορυφαία λιμάνια της χώρας μας καλύπτουν το 86% των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων και το 96% των επιβατών! Μεικτή εικόνα φαίνεται πως εμφανί- ζει η κίνηση των επιβατών κρουαζιέρας κατά τη διάρκεια της τελευταίας τριετί- ας, καθώς αυξήθηκε μεν κατά 4,8% το 2016 εν συγκρίσει με το αμέσως προ- ηγούμενο έτος, αλλά μειώθηκε κατά 11,1% το 2017. Βέβαια, θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως υπάρχει μια αισθητή διαφορά σε σχέση με αντίστοιχα στοιχεία της Τρά- πεζας της Ελλάδος, καθώς με βάση την τελευταία, το 2016 οι αφίξεις επιβατών ανήλθαν σε 3,4 εκατ., αύξηση της τάξης του 28,7%, ενώ με βάση τα ίδια στοιχεία το 2017 σημειώθηκε μείωση της τάξεως του 10,3%. Ξεχωριστή σημασία αποκτά και το γεγονός ότι, το μοτίβο της εποχικότη- τας των τουριστών κρουαζιέρας κατα- δεικνύει πως οι περισσότερες αφίξεις πραγματοποιούνται κατά το χρονικό διάστημα Μαΐου-Οκτωβρίου, ακο- λουθώντας ουσιαστικά το αντίστοιχο pattern που ισχύει στο εγχώριο τουρι- στικό προϊόν. Οι συνολικές δαπάνες τουριστών κρουαζιέρας το 2015 ανήλθαν σε € 504 εκατομμύρια, το 2016 σε € 509 εκατομ- μύρια, ενώ το 2017 μειώθηκαν σε € 476 εκατομμύρια, υποχωρώντας κατά 6,4% σε ετήσια βάση! Υπογραμμίζεται πως το 2016 και το 2017 η μέση δαπάνη ανά άφιξη επιβάτη ήταν 150 και 156 ευρώ αντίστοιχα, πολύ χαμηλότερα από τα 191 ευρώ που ήταν το 2015! “ Οι συνολικές δαπάνες τουριστών κρουαζιέρας το 2015 ανήλθαν σε € 504 εκατομμύρια, το 2016 σε € 509 εκατομμύρια, ενώ το 2017 μειώθηκαν σε € 476 εκατομμύρια, υποχωρώντας κατά 6,4% σε ετήσια βάση! ” Δαπάνες τουριστών κρουαζιέρας 2015 504 εκατομμύρια ευρώ 2016 509 εκατομμύρια ευρώ 2017 476 εκατομμύρια ευρώ Δαπάνες ανά άφιξη τουριστών κρουαζιέρας 2015 191 ευρώ 2016 150 ευρώ 2017 156 ευρώ Πηγή: Τράπεζα της Ελλάδος, 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=