Τουριστική Αγορά τ. 279

97 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ οποίο θα εμπλακούν και θα αλληλεπι- δράσουν, ώστε να δημιουργήσουν εν τέλει και το πολυπόθητο engagement. τη στενή σύνδεση δηλαδή μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών της που είναι και το πλέον ουσιώδες. Γιατί είναι σημαντικά τα social media για την κερδοφορία της επιχείρησης. Πλέον ακόμα και οι πιο σκεπτικιστές παρατηρητές των social media δεν μπο- ρούν παρά να παραδεχτούν ότι ψηφιακές πλατφόρμες όπως είναι το Instagram, Facebook, Tumbrl, Vimeo, YouΤube, Twitter LinkedIn κλπ, δεν είναι μόνο για αναψυχή, αλλά μπορούν με την κατάλλη- λη μεθοδολογία να γίνουν πολύτιμα εργα- λεία στους έχοντες την γνώση αυτών. Παρακάτω παρουσιάζονται 4 αποτε- λεσματικοί τρόποι χρήσης των social media που μπορείτε και εσείς να εφαρ- μόσετε στην επιχείρησή σας και να απο- γειώσετε τα κέρδη της. Instagram, Youtube, Blog ή Facebook; Πραγματικά, οι ψηφιακές πλατφόρμες είναι πάρα πολλές και αυτή είναι ίσως και η πρώτη παγίδα στην οποία πέφτουν οι επαγγελματίες που κάνουν τις πρώτες απόπειρες στην ψηφιακή εποχή. Που να επενδύσουν; Τι τους ταιριάζει; Τι να δια- λέξουν και τι να απορρίψουν; Προκειμένου να καταλάβετε και κατά συνέπεια να διαλέξετε την κατάλληλη ψηφιακή πλατφόρμα θα πρέπει να γνωρίζετε το κοινό στο οποίο στοχεύ- ετε και σε δεύτερο επίπεδο τι χρησιμο- ποιούν εκείνοι περισσότερο. Εάν για παράδειγμα διαθέτετε μια επιχείρηση Ηostel σας ταιριάζει περισσότερο το Instagram και το YouΤube, social media που χρησιμοποιούν περισσό- τερο οι ταξιδιώτες 16+, ενώ εάν το κοινό σας είναι Business travellers, το LinkedIn και το twitter, που είναι πιο professional social media είναι αυτό που χρειάζεστε. Δημιουργήστε ισχυρή παρουσία Δεν αρκεί απλώς να έχετε παρουσία στα social media, πρέπει και να την στηρίζετε με επαγγελματισμό, συνέπεια αλλά και δημιουργικότητα προκειμένου να πα- ρουσιαστείτε στο κοινό που σας ακολου- θεί με τον πλέον ελκυστικό τρόπο. Δημιουργήστε ένα αξιόπιστο profile στα social media που έχετε επιλέξει για την παρουσία σας και «βάλτε στο παιχνίδι» και το κοινό στο οποίο στοχεύετε, με το να κάνετε join και like σε αντίστοιχες ομάδες, σελίδες, hashtags και profiles που είναι σχετικές με το brand και το τουριστικό σας προϊόν. Δημιουργήστε μέσα από τις αναρτήσεις και την γενικότερη παρουσία σας έναν ιδιαίτερο τόνο για το brand σας, με το να μοιράζεστε ενδιαφέρον και ενημερωτικό περιεχόμενο από σχετικές και αξιόπιστες πηγές. Στοχεύστε στην ποιότητα των δη- μοσιεύσεων και όχι στην ποσότητα, καθώς με την πληθώρα προσφερόμενου περιε- χομένου που υπάρχει, οι δυνητικοί πελά- τες θα εμπιστευτούν την επιχείρηση σας, εάν κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους ως εμπορικό μεν αλλά και αξιόπιστο brand. Δημιουργήστε engagement και αλληλεπίδραση Μόλις δημιουργήσετε το profile σας θα χρειαστεί να κάνετε γνωστή την παρουσία σας στον εντυπωσιακό κόσμο των social media αναζητώντας μελλοντικούς πελάτες αλλά και συνδεόμενοι με τους ήδη υπάρ- χοντες. Μην παραμελήσετε το ήδη υπάρ- χον πελατολόγιο που έχετε, καθώς αυτή είναι η πρώτη βάση για να μεγαλώσετε το κοινό σας. Σχολιάστε τις αναρτήσεις πελατών και απαντήστε στις ερωτήσεις τους και μην διστάσετε να τοποθετηθείτε με ειλικρίνεια στις κακές κριτικές ζητώντας από τους πελάτες σας ιδέες για τη βελτίω- ση των κακώς κειμένων. Ειδικά σε όσους σχολιάζουν αρνητικά την επιχείρηση ή μια υπηρεσία που προσφέρετε απαντή- στε άμεσα και με επαγγελματικό τόνο, δείχνοντάς τους ότι ενδιαφέρεστε για τις εντυπώσεις τους. Διατηρήστε το ενδιαφέρον με συχνές αναρτήσεις. Οι χρήστες των social media πάντα ανα- ζητούν νέες πληροφορίες ή ιδέες και διψούν για νέο περιεχόμενο, οπότε είναι ζωτικής σημασίας να κρατήσετε ενεργή την σελίδα και να κάνετε τακτικές δη- μοσιεύσεις που να έχουν περιεχόμενο σχετικό με το brand σας. Προσοχή όμως, το περιεχόμενο δεν πρέπει να εμφανίζε- ται υπερβολικά διαφημιστικό, γιατί αυτό ενδέχεται να αποθαρρύνει τους ακολού- θους σας. Πιο αποτελεσματικό θα είναι να ξεκινήσετε μια σειρά αναρτήσεων που θα αφορά τρόπους και συμβουλές για το πώς εκείνοι μπορούν να βελτιώ- σουν την καθημερινότητα τους και τι προσφέρετε εσείς ως επιχείρηση φιλοξε- νίας σε αυτή την κατεύθυνση. Χρήσιμο είναι το περιεχόμενο να είναι ενδιαφέ- ρον, ελκυστικό και να συνοδεύεται από εικόνες εξίσου ελκυστικές. Επίσης μπορείτε να δημοσιεύσετε σύνδεσμο, ενημερωτικό υλικό, φωτο- γραφίες ή ακόμα και ένα quote που να είναι ωστόσο μοναδικό, πρωτότυπο και εμπνευσμένο ώστε να προσελκύει τον πελάτη στο profile σας. Τα social media είναι ένα πολύ μεγάλο εργαλείο για τη δημιουργία πρόσθετων εσόδων, όμως, όπως κάθε νέο επιχειρη- ματικό εργαλείο πρέπει να χρησιμοποι- είται με γνώση και συνέπεια. Μέσω των social media υπάρχει αναγνωρισιμότητά, αλλά ένα λάθος ή ένας κακός χειρισμός μπορεί να αποβεί ζημιογόνος. •

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=