Τουριστική Αγορά τ. 279

98 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Υπάρχει μια γνωστή αγγλοσα- ξωνική ρήση, η οποία βρίσκεται συχνά-πυκνά στα χείλη των στελεχών επιχειρήσεων:“Never over-promise and under-deliver”. Ή, αλλιώς,“Φρόντισε οι πράξεις να ακολουθούν τα λόγια σου”! Αυτό μας ήρθε -σχεδόν αμέσως, μάλιστα- στο μυαλό όταν αντικρίσαμε μια από τις πολυαναμενόμενες ανακαινίσεις μετά… βαπτίσεως που έλαβαν χώρα κατά το τε- λευταίο χρονικό διάστημα στην χώρα μας. Βλέπετε, όταν αποκτάς την“προστασία” ενός διεθνώς αναγνωρισμένου brand, τό- τε αναμένεις πως το αποτέλεσμα θα είναι εφάμιλλο με τα αντίστοιχα επίπεδα και standard που ισχύουν για την ίδια αλυσίδα και στο εξωτερικό. Τι διαπιστώσαμε στην πράξη; Την επιβε- βαίωση μιας εγχώριας παροιμίας:“Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλι- ώς…”. Σε πολλαπλά επίπεδα, μάλιστα! Πραγματικά, από πού να ξεκινήσει κάποι- ος και πού να τελειώσει. Ωστόσο, η προ- σοχή μας θα εστιαστεί στο πιο business σκέλος, αυτό της επάρκειάς του ή μη σε ό,τι αφορά την συνεδριακή του πτυχή. Εάν ο χρόνος με κάποιον μαγικό τρόπο εί- χε σταματήσει κάπου στις αρχές της περα- σμένης δεκαετίας, τότε θα τολμούσαμε να πούμε πως το στήσιμο της συνεδριακής υποδομής του εν λόγω ξενοδοχείου είναι ανεκτό. Επειδή, όμως, τα πράγματα έκτοτε έχουν μετεξελιχθεί και σε πολλαπλές μορφές, ενώ βρισκόμαστε στα τέλη της δεύτερης δεκαετίας του τρέχοντος αιώνα, τότε η απάντηση είναι πως η λογική του είναι -τουλάχιστον- outdated! Αυτό που…ανα- δύει η φιλοσοφία με την οποία δείχνει να έχει σχεδιαστεί (καλά, μια υπερβολή είπα- με να μετέλθουμε) η συνεδριακή στρατη- γική του είναι η αίσθηση που αποτυπώνε- ται με την φράση:“Α, ναι, διαθέτουμε και μια αίθουσα…”. Κάτι σαν“αναγκαίο κακό”! Αυτό που λείπει είναι το επαγγελματικό touch, η φροντίδα, η γνώση, αλλά και το γεγονός πως η αλυσίδα δεν δείχνει να πιστεύει στην δυναμική και τα οφέλη που μπορεί να απολαύσει από την κατάλληλη εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων και της ζήτησης εκ μέρους των επιχειρήσεων. Εγχώριων και διεθνών! Και κάτι ακόμη, το οποίο επιτείνει τον συνολικότερο προβληματισμό, καθώς δεί- χνει πως υπάρχει μια κομματάκι στρεβλή λογική. Αφορά το φαγητό. Αντιληπτό (και εν πολλοίς αποδεκτό) πως ό,τι πληρώνει λαμβάνει κάποιος, ωστόσο επειδή ακόμη και η πιο φθηνή επιλογή αποτελεί επιλογή και έχει κόστος για τον πελάτη και ωφέλεια (μικρότερη ή μεγαλύτερη) για το ξενοδο- χείο, χρήσιμο θα ήταν να υπάρχει και η ανάλογη προσοχή. Εν έτει 2018 είναι αδι- ανόητο ένας εκπρόσωπος μιας διεθνούς κύρους αλυσίδα να σερβίρει φαγητό που σε γεύση και όψη δεν μπορεί να συγκριθεί ούτε καν με…σκυλοτροφή. Υπερ(παρα) μαγειρεμένα, με περίεργη γεύση και οσμή, στεγνά, και με ευρύτερη“κακοποιημένη” -εμφανισιακά- κατάσταση. Η δε φαντασία; Από ανύπαρκτη μέχρι… τι σημαίνει αυτός ο όρος! Α, και στο τελευταίο δεν ήταν θέμα του χρηματικού τιμήματος. Όσο για την ελληνικότητα του μενού; Σουβλάκι χοιρινό και καληνύχτα σας…Κι αυτό σε ένα σχεδόν αποκλειστικά διεθνές ακροατήριο-πελατεία. Το δε προσωπικό; Με εμφάνιση ταλαιπωρημένου-κακόμοιρου, απεριποίητου, με στολές ένα με δυο νούμερα μεγαλύτερες, ακούρευτοι, ένας ήταν και ελαφρώς αξύριστος, με “ξυνισμένα”μούτρα σαν να τους έχει επιβληθεί ποινή ισόβιων καταναγκαστι- κών έργων… Παιδιά, τα πράγματα είναι εξαιρετικά απλά: Εάν εσείς δεν θέλετε να εξυπηρετή- σετε και να ευχαριστήσετε τους πελάτες σας μια φορά, αυτοί δεν θα επιθυμούν να σας εμπιστευτούν διακόσιες φορές! Και επειδή αυτός που έχει το καρπούζι, συνή- θως διαθέτει και το απαραίτητο μαχαίρι, το ζήτημα είναι να μην βρεθείτε στην λάθος πλευρά των πραγμάτων. Γιατί, τότε, οι δακρύβρεχτες καταγγελίες, τα…ανά- θεμα και τα“κακούργα κοινωνία”πάνε και έρχονται. Εάν η διοίκηση του εν λόγω ξε- νοδοχείου έχει δώσει την αίσθηση στους εργαζομένους της πως η συνολικότερη αντιμετώπιση των πελατών - επισκεπτών είναι χαλαρή, σε σημείο που να μην… πολύ-ενδιαφέρονται καν για την εμπειρία που βιώνουν στους χώρους του, για ένα πράγμα μπορεί να είναι απολύτως σίγου- ρη: Θα το βρει μπροστά της“the hard way…”. Μια ματιά στα οικονομικά τους μεγέθη εκείνη την δεδομένη στιγμή, αρκεί προκειμένου να πείσει και τους πλέον δύ- σπιστους. Και τότε, η αλήθεια είναι, πως θα είναι πο- λύ αργά για κλάματα. Διακοπεύει, ταξιδεύει, πετάει και ψαρεύει, κολυμπά και διασκεδάζει και όλα τα στραβά τα κράζει...

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=