Τουριστική Αγορά τ. 280

79 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η … εκρηκτική πορεία του του- ρισμού και του διασυνοριακού επιχειρείν όχι μόνο έχει επιτεί- νει την εναέρια κινητικότητα στην Ευρώπη, αλλά δείχνει να οδηγεί με ανεξέλεγκτο ρυθμό σε μεγέ- θη τα οποία δύσκολα είναι σε θέση να διαχειριστεί με τις υφιστάμενες δυνατό- τητες ο πάροχος εναέριας κυκλοφορίας, Eurocontrol. Αρκεί να σημειωθεί πως τον Ιούνιο του 2018 έλαβαν χώρα περισσό- τερες από 1 εκατομμύριο πτήσεις στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, μέγεθος ενι- σχυμένο κατά 4,1%, εν συγκρίσει προς το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2017! Μάλιστα, με την απαιτούμενη ανα- γωγή των μεγεθών, έχει υπολογιστεί πως μέχρι το 2024 κάτι παραπάνω από 12,4 εκατομμύρια πτήσεις θα λάβουν χώρα στους ευρωπαϊκούς αιθέρες…Τα ερω- τήματα που προκύπτουν αβίαστα είναι εάν το σύστημα θα αντέξει και σε ποιο βαθμό είναι προετοιμασμένοι οι εμπλε- κόμενοι stakeholders, ώστε να ανταπε- ξέλθουν σε τόσο αυξημένα μεγέθη. Ένας από τους πλέον αρμόδιους με τις σχετικές απαντήσεις είναι ο κ. Eamonn Brennan , Γενικός Διευθυντής του Eurocontrol από τον Ιανουάριο του 2018. Σε αποκλειστική του συνέ- ντευξη στην «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ» δεν διστάζει να θέσει τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων, αναφερόμενος σε συγκεκριμένα μεγέθη, προβλήματα και προκλήσεις. Σε επίπεδο ρεκόρ οι καθυστερήσεις στις ευρωπαϊκές πτήσεις το πεντάμηνο Ιανουαρίου–Μαΐου 2018 Αποτελεί κοινό τόπο πως με το πέρα- σμα του χρόνου καταγράφονται ολοένα και περισσότερες και μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας καθυστερήσεις στις αεροπορικές μεταφορές στη Γηραιά Ήπειρο. Οι αιτίες ποικίλουν από έντονα καιρικά φαινόμενα κι αντίστοιχα ακραίες συν- θήκες μέχρι υπέρμετρη κίνηση στους εναέριους αεροδιαδρόμους κι αστοχίες στα πληροφοριακά συστήματα. Α, στο… μείγμα προσθέστε και μια σειρά από απεργιακές κινητοποιήσεις, πρωτίστως στη Γαλλία και το Βέλγιο, κι η εικόνα του τοπίου παρουσιάζεται σε όλο της το μεγαλείο! Κι εάν για τις καιρικές συνθήκες ο βαθμός της ανθρώπινης παρέμβασης κινείται στη σφαίρα της φαντασίας, δεν συμβαίνει το ίδιο λ.χ. με το ζή- τημα της κίνησης στους ουρανούς. Πόσο μάλλον από τη στιγμή που ένα σημαντικό ποσοστό των en–route κα- θυστερήσεων (55%) οφείλεται στην έλλειψη διαθέσιμης χωρητικότητας και την αντίστοιχη υποστελέχωση, και δη σε ό,τι αφορά τη Νοτιοδυτική Ευρώπη (λ.χ. Γερμανία και Γαλλία). Αρκεί δε να σημειωθεί πως το 2018 καταγράφηκε ένα σημαντικά αυξημένο ποσοστό από καθυστερήσεις σε περισσότερα από 25 κέντρα ελέγχου περιοχών σε ολό- κληρη τη γεωγραφική Ήπειρο. «Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός πως κατά το πεντάμηνο Ιανουαρίου–Μαΐου 2018 οι καθυστερήσεις που βιώσαμε στους ευρωπαϊκούς ουρανούς ήταν οι μεγαλύτερες της μέχρι σήμερα ιστορίας. Κι αυτό, ενόσω η αεροπορική κίνηση αυξήθηκε κατά 3,4% εν συγκρίσει προς το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2017, οι καθυστερήσεις στη διαχείριση της ροής της εναέριας κυκλοφορίας en route ενισχύθηκε δραματικά: από 0,46 λεπτά ανά πτήση, υπερέβησαν τα 1,05 λεπτά ανά πτήση» , τόνισε ο Γενικός Διευθυντής του Eurocontrol. Οικονομική ζημιά 88,1 δισ. ευρώ από την έλλειψη χωρητικότητας των αερο- δρομίων! Υπάρχουν πολλοί γενεσιουργοί λόγοι για την εμφάνιση των εν λόγω προβλη- μάτων. Για παράδειγμα, απαιτείται αρκε- τός χρόνος, προκειμένου ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας να εκπαιδευτεί, ώστε να μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια. Παράλληλα, είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει ακριβής πρόβλεψη, σχετικά με το πόσοι ελεγκτές θα χρειαστούν κατά τα αμέσως προσεχή χρόνια. Κι αυτό, γιατί λ.χ. ορισμένες περιοχές φθάνουν στο όριό τους, σχετικά με το πλήθος και το εύρος που μπορεί να χει- ριστεί κάθε ελεγκτής σε ατομικό επίπε- δο, παρά το γεγονός ότι οι τομείς ευθύ- νης διαρκώς συρρικνώνονται. Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο κ. Brennan: «Παρά το γεγονός ότι καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες καινοτόμων απαντήσεων, όπως είναι ο κάθετος διαχωρισμός τομέων στις Κάτω Χώρες, εντούτοις πρόκειται για ένα θεμελιώδες ζήτημα που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα κι αποτελεσματικά. Συνολικά, ως βιομηχανία, πρέπει να επενδύσουμε περισσότερο, να αυξήσουμε την παραγωγική ικανότητα και να αξιοποιήσουμε καλύτερα την υπάρχουσα “ Τέσσερις χώρες (Αγγλία, Τουρκία, Γαλλία και Γερμανία) αναμένεται να υποδεχτούν μέχρι και 3.000 πρόσθετες πτήσεις σε ημερήσια βάση. Η Ελλάδα αναμένεται να προσθέσει περί τις 1.200 πτήσεις καθημερινά έως το 2040, εν συγκρίσει προς ό,τι ισχύει σήμερα. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=