Τουριστική Αγορά τ. 280

80 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ χωρητικότητα. Οι καθυστερήσεις που σημειώθηκαν μέχρι σήμερα το 2018 αποτέλεσαν πρόσκληση αφύπνισης για την ευρωπαϊκή διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας!». Πολλές φορές η σταδι- ακή απαρίθμηση μεγεθών περνά –σχε- δόν– απαρατήρητη από την πλευρά όσων τα εξετάζουν, εάν από αυτά εκλεί- πει το στοιχείο του χρήματος. Υπό αυτό το πρίσμα, η έλλειψη χω- ρητικότητας σε επίπεδο αεροδρομίων στην Ευρώπη αναμένεται να οδηγήσει σε απώλεια οικονομικών μεγεθών της τάξεως των 88,1 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι το 2040! Κι αυτό, απλώς από τη μη ικανοποίηση της ζήτησης για αεροπορι- κά ταξίδια και της παράλληλης μειωμέ- νης αεροπορικής σύνδεσης. Κατά 53% αύξηση στις πτήσεις μέχρι το 2040! Σύμφωνα με τον κ. Brennan: «Επιχειρώντας μια… ματιά στο μέλλον, το μόνο που διαπιστώνω είναι ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη και μεγέθη που κινούνται έντονα ανοδικά. Δεν σας κρύβω πως με βάση συντηρητικούς υπολογισμούς, το 2040 εκτιμάται πως θα λαμβάνουν χώρα τουλάχιστον 16,2 εκατομμύρια πτήσεις. Μέγεθος αυξημένο κατά 53%, εν συγκρίσει προς ότι ίσχυε το 2017! Μάλιστα, το εν λόγω μέγεθος είναι εξαιρετικά πιθανό να είναι κατά πολύ μεγαλύτερο, καθώς δεν έχει συνυπολογιστεί κι ένα πλήθος από καινούργιες εγκαταστάσεις αεροδρομίων, που είτε βρίσκονται στο στάδιο της κατασκευής ή έχουν ανακοινωθεί ως εν δυνάμει επενδυτικά πλάνα. Αυτή τη στιγμή, κάτι παραπάνω από 111 αεροδρόμια σε ολόκληρη τη Γηραιά Ήπειρο έχουν προγραμματιστεί. Έτσι, υλοποιείται μια αύξηση της τάξεως του 16% σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητά τους, γεγονός που θα επιτρέψει τη διεξαγωγή 4 εκατομμυρίων περισσότερων κινήσεων σε επίπεδο διαδρόμου. Η εν λόγω αύξηση επικεντρώνεται στα 20 κορυφαία ευρωπαϊκά αεροδρόμια, τα οποία προβλέπουν αύξηση της τάξεως του 28% ή αλλιώς 2,4 εκατομμύρια κινήσεις σε επίπεδο διαδρόμου. Προκειμένου να είμαστε περισσότερο ρεαλιστές, θα τολμούσα να υπογραμμίσω πως το ποσοστό στο οποίο μπορεί να διαμορφωθεί η μέση ετήσια αύξηση δύναται να ξεπεράσει ακόμη και το 84%! Σε επίπεδο χωρών, τέσσερις εξ’ αυτών αναμένεται να υποδεχτούν μέχρι και 3.000 πρόσθετες πτήσεις σε ημερήσια βάση. Πρόκειται για τις Αγγλία, Τουρκία, Γαλλία και Γερμανία. Η Ελλάδα αναμένεται να προσθέσει περί τις 1.200 πτήσεις καθημερινά έως το 2040, εν συγκρίσει προς ό,τι ισχύει σήμερα. Αποτέλεσμα; Ένα σημαντικό ποσοστό πτήσεων να μην είναι σε θέση να πραγματοποιηθούν. Αρκεί να σας υπογραμμίσω πως οι σχετικές προβλέψεις κάνουν λόγο ακόμη και για κάτι παραπάνω από 1,5 εκατομμύριο πτήσεις που, με τη σειρά τους, θα μεταφέρουν περί τους 160 εκατομμύρια επιβάτες, που όμως δεν θα καταφέρουν να πετάξουν, καθώς θα λείπει η απαιτούμενη χωρητικότητα εκ μέρους των ίδιων των αεροδρομίων. Με βάση στατιστικά στοιχεία μελετών που έχουμε πραγματοποιήσει, μέχρι το 2040 κάτι παραπάνω από 16 αεροδρόμια στη Γηραιά Ήπειρο θα εμφανίζουν εξαιρετικά μεγάλη συμφόρηση πτήσεων, λειτουργώντας στα όριά τους, σε επίπεδο χωρητικότητας – σχεδόν– καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, έναντι 6 αεροδρομίων όπου συναντώνται τα αντίστοιχα φαινόμενα σήμερα. Κάτι, που θα έχει ως αποτέλεσμα να πυκνώνει εντυπωσιακά το πλήθος των επιβατών που “ Με βάση συντηρητικούς υπολογισμούς, το 2040 εκτιμάται πως θα λαμβάνουν χώρα τουλάχιστον 16,2 εκατομμύρια πτήσεις. Μέγεθος αυξημένο κατά 53%, εν συγκρίσει προς ότι ίσχυε το 2017! ” ΡΕΠΟΡΤΑΖ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=