Τουριστική Αγορά τ. 280

94 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ σεκτο ποσοστό που διαμορφώνεται στο επίπεδο του 17% παγκοσμίως. Την ίδια στιγμή, ο βαθμός διείσδυσής του τόσο σε διαφορετικά κράτη όσο και σε πολλαπλές ηλικιακές ομάδες βαίνει διαρκώς αυξανόμενος. • Μέθοδοι πληρωμής που είναι στενά συνδεδεμένες με τοπικούς παράγοντες συναντώνται συχνότερα στη Γερμανία και την Κίνα. Στη μεν πρώτη, το 33% των καταναλωτών επιθυμεί να πληρώ- νει με απευθείας τραπεζική μεταφορά, ενώ στη δεύτερη, το 78% επιλέγει να χρησιμοποιεί το Alipay ως την πλέον προτιμητέα μέθοδο πληρωμής! Υπογραμμίζεται πως η εν λόγω διαδικτυ- ακή έρευνα έλαβε χώρα σε δείγμα 7.433 ταξιδιωτών (2.134 εκ των οποίων ήταν Βρετανοί, 2.032 Γερμανοί, 1.250 Αμερικα- νοί, 1.013 Γάλλοι και 1.004 Κινέζοι). «Πονοκέφαλος» η ασφάλεια κι η απο- φυγή απάτης Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από την ίδια μελέτη έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι χρήστες σταθ- μίζουν ιδιαίτερα ψηλά στις ανησυχίες τους τα ζητήματα της διαφάνειας και της ασφάλειας δεδομένων. Σε σημείο τέτοιο, που δύναται να έχουν καταλυτική επίδραση στον συνολικότερο βαθμό της εμπιστοσύνης τους απέναντι στα ίδια τα brands. Συγκεκριμένα, το 66% των συμμετεχόντων κρίνει πως η έλλειψη διαφάνειας και ξεκάθαρης λογικής στην τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών είναι ενοχλητική! Το 32% των ερωτώμενων σημειώνει πως ανησυχεί σχετικά με το πώς ακριβώς οι ταξιδιωτικές εταιρείες χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους δεδομένα, ενώ το 34% τονίζει πως οι πά- ροχοι τουριστικών προϊόντων κι υπηρε- σιών οφείλουν να είναι ξεκάθαροι με τον τρόπο που αξιοποιούν τα δεδομένα που συγκεντρώνουν, τα οποία σχετίζονται με τους πελάτες–ταξιδιώτες. Σημαντικό κεφάλαιο για τους χρήστες αποτελεί, επίσης, το ζήτημα της απάτης, καθώς το 33% των ταξιδιωτών σε διε- θνές επίπεδο έχει βιώσει ή πέσει θύμα μιας τέτοιας αρνητικής εμπειρίας, ενό- σω προσπαθούσε να πραγματοποιήσει μια ταξιδιωτική κράτηση! Σε μια προ- σπάθεια καταγραφής των περιστατικών απάτης με βάση τη χώρα προέλευσης των συμμετεχόντων στη σχετική έρευνα που διενήργησαν από κοινού το YouGov και το ACI Worldwide, οι Βρετανοί ταξι- διώτες παρουσιάζουν το μικρότερο πο- σοστό (18%), με τους Γερμανούς (30%), Αμερικανούς (36%) και Γάλλους (35%) να ακολουθούν, ενώ στην κορυφή της λίστας βρίσκονται οι Κινέζοι, με το εντυ- πωσιακό ποσοστό της τάξεως του 61%! Θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως οι τοπικές κι εναλλακτικές μορφές των τρόπων πληρωμής, καθώς επίσης και τα ζητήματα της ασφάλειας και της online απάτης έχουν επίδραση όχι μόνο στην πραγματοποίηση της τελικής αγοράς αλ- λά και στη συνολικότερη διαδικασία που βιώνει ο πελάτης σε επίπεδο ταξιδιωτι- κής εμπειρίας. Μάλιστα, οι προαναφερ- θέντες παράγοντες επηρεάζουν τόσο τη διαδικασία επιλογής των παρόχων τα- ξιδιωτικών υπηρεσιών από μέρους των ίδιων των τελικών χρηστών όσο και την επαναληψιμότητά τους! 2+1 «πρέπει» για τους online ταξιδιω- τικούς πράκτορες Θα ήταν χρήσιμο να αντιληφθείτε σε βάθος τα όσα ισχύουν τόσο σε εγχώριο όσο και σε περιφερειακό επίπεδο για τις προτιμήσεις πληρωμών, και δη σε ό,τι έχει να κάνει με στοχευμένες ταξιδιωτι- κές αγορές. Αρκεί να επισημανθεί πως σε παγκόσμιο επίπεδο υφίστανται κάτι πα- ραπάνω από 300 διαφορετικές μέθοδοι online πληρωμής. Οπότε, δεν θα πρέπει να υποθέτετε πως ένας συγκεκριμένος τρόπος «βολεύει» κι εξυπηρετεί τους πάντες και τα πάντα! Κατά πάσα πιθανό- τητα, η υπόθεσή σας είναι λανθασμένη… Επίσης, οφείλετε να εξετάζετε και να μελετάτε σε βάθος τόσο τις υφιστάμενες όσο και τις αναδυόμενες εναλλακτικές μεθόδους πληρωμής. Αυτές με τη σειρά τους δύναται να βελτιώσουν την πιθανό- τητα επιλογής περισσότερο ποιοτικών προϊόντων κι υπηρεσιών, όπως ακριβά εισιτήρια διακοπών και ταξιδιωτικών εισιτηρίων, και κατ’ επέκταση να διασφα- λίσουν μια σταθερή ροή εσόδων, χρημα- τοδοτώντας εν μέρει και τα μελλοντικά σας σχέδια. Τέλος, δώστε βάση σε ό,τι έχει να κάνει με τον σχεδιασμό, την επεξεργασία και εν τέλει την εφαρμογή μιας ολοκληρω- μένης προσέγγισης διαχείρισης πλη- ρωμών κι απάτης στις συναλλαγές των πελατών σας. Δίχως άλλο, οι ταξιδιώτες επιθυμούν να αισθάνονται σίγουροι κι ασφαλείς, όταν επιλέγουν να συνεργαστούν με έναν συγκεκριμένο πάροχο. Φροντίστε να μην τους διαψεύσετε! • TRENDS “ Κατά μέσο όρο, περίπου οι 2 στους 5 ερωτώμενους (37%) σε παγκόσμιο επίπεδο ταξιδεύουν 1 έως και 2 φορές σε ετήσια βάση, ενώ κάτι παραπάνω από ένας στους πέντε ερωτώμενους (22%) ταξιδεύει από 3 έως και 5 φορές ετησίως. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=