Τουριστική Αγορά τ. 280

93 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ σε επίπεδο πληρωμών για συγκεκριμέ- νες ή στοχευμένες αγορές ταξιδιωτών κι όχι να υιοθετούν την προσέγγιση της λογικής του «one size fits all…». Οι πελάτες απαιτούν ξεκάθαρη τιμολό- γηση και πληθώρα τρόπων πληρωμής! Η έλλειψη διαφανούς τιμολόγησης αποτελεί έναν από τους βασικότερους «πονοκεφάλους» για τους ταξιδιώτες. Μάλιστα, το 66% εξ αυτών σε παγκόσμιο επίπεδο υποστηρίζει πως υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός «κρυφών» χρεώσεων, όπως οι πρόσθετες οικονομικές επιβα- ρύνσεις κατά τη διαδικασία του online προγραμματισμού και κλεισίματος ταξι- διών κι εισιτηρίων. Έτσι, οι τελικές τιμές που καλούνται να πληρώσουν οι ταξι- διώτες είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές που διαφημίζονται. Είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο πως ήδη τα πάσης φύσεως ψηφιακά κανάλια έχουν επιτρέψει στους ταξιδιω- τικούς πράκτορες να προσφέρουν με τη σειρά τους νέες οδούς στην αγορά. Από την πλευρά τους οι ταξιδιώτες μπορούν –πλέον– να αναζητούν τις ποικίλες επι- λογές τους online για τα ταξίδια τους και να επιλέγουν τον πιο βολικό προς αυτούς τρόπο, για να προγραμματίζουν, να κλεί- νουν και φυσικά να πληρώνουν, ανεξαρ- τήτως της μορφής και της φύσεώς τους (προσωπικά, αναψυχής, επαγγελματικά, κ.ο.κ.). Παρόλα αυτά, όπως σημειώνει ο Peter Moedlhammer, επικεφαλής των λύσεων ηλεκτρονικού εμπορίου σε πα- γκόσμιο επίπεδο για λογαριασμό της ACI Worldwide, υπάρχει μια σειρά από έκδη- λες δυσλειτουργίες ή ακόμη κι αστοχίες στην προαναφερθείσα αλυσίδα γεγονό- των κι ενεργειών. «Ξέρετε, έχει παρατηρηθεί πως αρκετοί καταναλωτές δηλώνουν πως δεν είναι ευχαριστημένοι από μια ή και περισσότερες πτυχές της συνολικότερης διαδικασίας του online ταξιδιού που βιώνουν ως πελάτες. Αυτό μπορεί να σχετίζεται με την έλλειψη πλήρους διαφάνειας σε ό,τι έχει να κάνει με την τιμολογιακή πολιτική και τις εν γένει χρεώσεις, τη δυνατότητα πραγματοποίησης αλλαγών σε μια κράτηση, την επιλογή να πραγματοποιούν την πληρωμή με την επιθυμητή μέθοδο κ.ο.κ. Γι’ αυτό κι ισχυρίζομαι πως στην περίπτωση κατά την οποία οι «παίκτες» που δραστηριοποιούνται στον τομέα της παροχής τουριστικών προϊόντων κι υπηρεσιών επιθυμούν να είναι άκρως ανταγωνιστικοί κι αποτελεσματικοί σε αυτή την ιδιαίτερα έντονη κι απαιτητική αγορά, τότε οφείλουν να ανταποκρίνονται και να αντιμετωπίζουν ταχύτατα τα προαναφερθέντα ζητήματα» , σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Moedlhammer. Συχνά ταξίδια, μεγάλη δαπάνη, «ψαγ- μένες» τιμές Τα αποτελέσματα της διαδικτυακής μελέτης που διενήργησαν από κοινού το YouGov και το ACI Worldwide σε επίπε- δο τάσεων αναφορικά με την πραγμα- τοποίηση ταξιδιών και τη συμπεριφορά καταναλωτών κατά τη διαδικασία της κράτησης καταδεικνύουν σημαντικά στοιχεία, όπως: • Κατά μέσο όρο, περίπου 2 στους 5 ερωτώμενους (37%) σε παγκόσμιο επί- πεδο ταξιδεύουν 1 έως και 2 φορές σε ετήσια βάση, ενώ κάτι παραπάνω από 1 στους 5 ερωτώμενους (22%) ταξιδεύ- ει από 3 έως και 5 φορές ετησίως. • Το 65% των ταξιδιωτών σε διεθνές επίπεδο ξοδεύει από 320 έως και 3.800 δολάρια ετησίως σε ταξίδια αναψυχής, ενώ την ίδια στιγμή το 1/3 εξ αυτών (33%) δαπανά σταθερά πάνω από 1.300 δολάρια στα ταξίδια του. • Η συντριπτική πλειοψηφία των ταξι- διωτών (74%) επιλέγει να πραγματοποι- ήσει τις απαιτούμενες διαδικασίες των κρατήσεων μέσω ψηφιακής συσκευής (λ.χ. φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή, desktop ή κινητό τηλέφωνο), ενώ μόλις το 10% προτιμά την προσωπική επαφή και τη φυσική παρουσία. • Τα websites σύγκρισης τιμών παρου- σιάζουν το διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του 30% στην προτίμηση των ταξιδιωτών που επιλέγουν να κάνουν την κράτησή τους μέσω της συγκεκρι- μένης οδού. Από την ίδια μελέτη, τα κύρια ευρήματα κι οι τάσεις που διαφαίνονται σε ό,τι αφορά τις επιλογές του τρόπου πληρω- μής έχουν ως εξής: • Παγκοσμίως, το 30% των ταξιδιωτών επιθυμεί να έχει στη διάθεσή του ένα εύρος από διαφορετικούς τρόπους πληρωμής, ενώ το 36% αισθάνεται σύγχυση, όταν αδυνατεί να πληρώσει με τον τρόπο που επιθυμεί κι εξυπηρε- τείται. • Οι πιστωτικές κι οι χρεωστικές κάρτες εξακολουθούν να αποτελούν τις πλέον διαδεδομένες μεθόδους πληρωμής τα- ξιδιών σε παγκόσμιο επίπεδο (36% και 29%, αντίστοιχα), με το PayPal να έχει καταφέρει να αποσπάσει ένα αξιοπρό- “ Παγκοσμίως, το 30% των ταξιδιωτών επιθυμεί να έχει στη διάθεσή του ένα εύρος από διαφορετικούς τρόπους πληρωμής, ενώ το 36% αισθάνεται σύγχυση, όταν αδυνατεί να πληρώσει με τον τρόπο που επιθυμεί κι εξυπηρετείται. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=