Τουριστική Αγορά τ. 281

13 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ τη συνδρομή των βουλευτών των Ανε- ξαρτήτων Ελλήνων, στέλεχος των οποί- ων ήταν μέχρι πρότινος κι η υπουργός Τουρισμού κι υποψήφια Ευρωβουλευ- τής, Έλενα Κουντουρά. Μάλιστα, το… μήνυμα είχε σταλεί κάτι παραπάνω από ξεκάθαρα, με τη διαγραφή του Δημήτρη Καμμένου από την Κοινοβου- λευτική Ομάδα των Ανεξάρτητων Ελ- λήνων, έπειτα από απόφαση του προέ- δρου του κόμματος, Πάνου Καμμένου, καθώς είχε ψηφίσει υπέρ της πρότασης μομφής. Νομοθεσία ενδυνάμωσης της διαφάνειας! Σημειώνεται πως ο Νόμος υπ’ αριθ- μών 4305 του 2014, που δημοσιεύτηκε στο Νο 237 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, την 31η Οκτωβρίου 2014, αφορά την ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων, πληρο- φοριών και δεδομένων του Δημόσιου τομέα, σε τροποποίηση του Νόμου 3448/2006 (Α’ 57), με την ταυτόχρονη προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2013/37/ ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου. Σκοπός του; Η περαιτέρω ενίσχυση της διαφάνειας! Σε αυτή τη νομοθεσία υπάγεται κι η μηνιαία δημοσίευση της εκτέλεσης προϋπολογισμού του Ειδικού φορέα 45–110 του Υπουργείου Τουρισμού. Όσο για το Άρθρο Νο 15, εντάσσεται στο Κεφάλαιο Β’ της σχετικής νομοθε- σίας για την περαιτέρω ενίσχυση της διαφάνειας στον Δημόσιο τομέα. Έπει- τα, λοιπόν, από το άρθρο 10 του Νόμου 3861/2010, προστίθεται άρθρο 10Α που αναφέρει τα εξής: «Άρθρο 10Α. Δημοσίευση Εκτέλε- σης Προϋπολογισμών 1. Το Δημόσιο, ανά Υπουργείο, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δι- καίου (Ν.Π.Δ.Δ.), οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) και τα αντίστοιχα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) αυ- τών, δημοσιεύουν στοιχεία για την εκτέλεση του προϋπολογισμού τους στην ιστοσελίδα τους και στο «Πρό- γραμμα Διαύγεια», περιγράφοντας αναλυτικά στο σκέλος των εσόδων τα προϋπολογισθέντα, βεβαιωθέντα και εισπραχθέντα ποσά ανά Κωδικό Αριθμό Εσόδου και στο σκέλος των εξόδων τα προϋπολογισθέντα, τα ενταλματοποιηθέντα και πληρωθέ- ντα ποσά ανά Κωδικό Αριθμό Εξό- δου. 2. Η δημοσίευση γίνεται αμελλητί και εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό για τεχνικούς λόγους γίνεται το αργότε- ρο εντός δέκα (10) ημερών μετά το πέρας κάθε ημερολογιακού μήνα. 3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών μπορεί να καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου». Και ένα και δύο και τρία «αγκάθια»… Στην περίπτωση του Υπουργείου Τουρισμού παρατηρούνται δύο –του- λάχιστον– ευδιάκριτες δυσαρμονίες και μη–συμβατές με το περιεχόμενο του Άρθρου 15 του Νόμου υπ’ αριθμών 4305 του 2014 πρακτικές. Κατά πρώτον, τα δεδομένα που σχετί- ζονται με την πορεία εκτέλεσης του μη- νιαίου προϋπολογισμού του Υπουργεί- ου, απλώς δεν δημοσιεύονται ούτε ημε- ρολογιακά ούτε ουσιαστικά. Τα στοιχεία που αφορούσαν την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού του περασμένου Απριλίου αποτέλεσαν και τα τελευταία που γνωστοποιήθηκαν ή δημοσιοποι- ήθηκαν! Έκτοτε, σιωπή κι έλλειψη πλή- ρους ενημέρωσης! Τουλάχιστον… Κατά δεύτερον, υπάρχει θέμα με τον χρόνο δημοσιοποίησης των δεδομέ- νων, καθώς η διαδικασία θεωρείται πως γίνεται αμελλητί, δηλαδή δίχως χρονοτριβή, ενώ δίνεται και χρονική πί- στωση της τάξεως των 10 ημερών μετά την ολοκλήρωση κάθε ημερολογιακού μήνα για την ανάρτησή τους είτε στον δικτυακό τόπο του ίδιου του Υπουργεί- ου είτε στη «Διαύγεια». Χρονικά περι- θώρια τα οποία στην πράξη γίνονταν… λάστιχο, φτάνοντας κατά μέσο όρο σε επίπεδα διμήνου! Κάτι, που θεωρείται ανεπίτρεπτη όσο και μη–σύνομη πρα- κτική, η οποία ενδεχομένως να ξεκίνη- σε ως έκτακτη ανάγκη, ωστόσο στην πορεία των πραγμάτων καθιερώθηκε ως… θέσφατο! “ Εντύπωση προκα­ λούν τα ποσά που προϋπολογίζονται σε συ­ γκεκριμένους κωδικούς, και δη στον τομέα της Μισθοδοσίας, με αυτά που εν τέλει πληρώνονται. Συγκεκριμένα, για τον Απρίλιο του 2018, είχε υπάρξει μέριμνα να προϋ­ πολογιστεί το ποσό των 9.008.477 ευρώ. Τι πληρώ­ θηκε εν τέλει; 2.988.306,64 ευρώ. Κάτι λιγότερο από το 30% του προϋπολογι­ σθέντος ποσού! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=