Τουριστική Αγορά τ. 281

26 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ραξενοδοχίας», ενώ η απότομη όσο κι άναρχη γιγάντωση της βραχυχρόνιας μίσθωσης έχει οδηγήσει στη σταδιακή μετάλλαξη του ίδιου του προορισμού! Σε αυτή την πραγματικότητα έρχεται να προστεθεί κι η υπερπροσφορά κλινών η οποία και στηρίχτηκε στην ευκαιριακή εμπλοκή παραγόντων που δεν είχαν κάποιου είδους σχέση με την ξενοδοχειακή αγορά. Ξέρετε, ο προορι­ σμός δεν απαρτίζεται αποκλειστικά από ξενοδοχεία, αλλά πρωτίστως είναι το σύνολο από ευτυχισμένους κατοίκους. Κάτι που αντανακλάται και στους επι­ σκέπτες του. Η Αττική αντιμετωπίζει μια σειρά από ζητήματα, με προεξάρχοντα αυτά της καθαριότητας, της ασφάλειας και του φωτισμού. Παράλληλα, για την ενίσχυση της ροής της κίνησης προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού απαιτείται ο σαφώς καλύτερος προγραμματισμός των δρομολογίων των πλοίων. Δωδεκάνησα Κως Στην Κω φέτος παρατηρείται μια μι­ κρή, σχετικά, πτώση στις προκρατήσεις, γεγονός που σαφώς και δύναται να επη­ ρεάσει το τελικό αποτέλεσμα, το οποίο, ωστόσο, αναμένεται να κριθεί από τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Οφεί­ λουμε ως κλάδος να επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στην αναζήτηση και την προσέλκυση της ποιότητας έναντι της ποσότητας. Το τελευταίο στοιχείο, εξάλλου, βοηθά μόνο στη δημιουργία ενός επίπλαστου κλίματος, δίχως ουσία. Σε επίπεδο διεθνών αγορών, η Γερμανία εμφανίζει μικρή πτώση, η Αγγλία παρα­ μένει σταθερή, στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα, αυξημένη είναι η κίνηση από την ολλανδική αγορά, ενώ την ίδια στιγμή, καταγράφεται μεγάλη πτώση από την αγορά της Πολωνίας, καθώς φαίνεται πως δείχνει προτίμηση στην Τουρκία. Η τελευ­ ταία, σε συνάρτηση με την Αίγυπτο και την Τυνησία, έχει ανακάμψει σε σημείο τέτοιο που να έχει –σχεδόν– ξεπουλή­ σει, γεγονός που οδηγεί σε αύξηση των τιμών όσο πλησιάζει η σαιζόν. Σε αυτό το σημείο γεννάται η ευκαιρία για εμάς, καθώς το προϊόν μας είναι ποιοτικό και σε ανταγωνιστική τιμή. Η Κως, εκτός από την… παραδοσιακή «sea & sun» προσέγ­ γιση, προσπαθεί τελευταία να αναδείξει πτυχές μιας οργανωμένης πρότασης εναλλακτικού τουρισμού. Για παράδειγμα, αναπτύσσουμε δυναμικά τον θαλάσσιο τουρισμό, βασιζόμενοι στην άρτια οργα­ νωμένη μαρίνα του νησιού. Παράλληλα, έχουμε καταφέρει να αποτελέσουμε «δορυφόρο»–hub για τα κοντινά νησιά της Δωδεκανήσου, ενώ την ίδια στιγμή προσπαθούμε να θεμελιώσουμε τον αθλητικό τουρισμό, έχοντας ως αιχμή του δόρατος το τρίαθλο και το ποδήλατο. Επιπροσθέτως, εξαιτίας του γεγονότος ότι διαθέτουμε ιαματικές πηγές, σχεδιάζουμε να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες του ιαματικού τουρισμού. Απλώς, θα πρέπει να αναπτύξουμε τις σχετικές υποδομές, οι οποίες δεν υφίστανται αυτή τη στιγμή. Ένα ακόμη στοιχείο της στρατηγικής μας για την περαιτέρω διεύρυνση του παρε­ χόμενου τουριστικού μας προϊόντος είναι η γαστρονομία, για την οποία αφενός προωθούμε ολοένα και πιο δυναμικά τα τοπικά προϊόντα, τις συνταγές και τις ανά­ λογες γεύσεις στα μενού των τουριστικών επιχειρήσεων αφετέρου προσπαθούμε να αξιοποιούμε την ύπαρξη πιστοποιημένων οινοποιείων στο νησί μας, προκειμένου να ενισχύουμε τη ροή της επισκεψιμότη­ τας προς αυτά, δημιουργώντας ταυτόχρο­ να τους ανάλογους δεσμούς διάδρασης με τους επισκέπτες. Το πλέον βασικό ζήτημα που αντιμετωπίζει η Κως σήμερα είναι το γεγονός πως ακόμη εκκρεμούν οι επισκευές των ζημιών που είχαν προκλη­ θεί στις εν γένει υποδομές της από τους σεισμούς του 2017. Κρήτη Ηράκλειο Δεν σας κρύβω πως στα τέλη της πε­ ρασμένης χρονιάς και το πρώτο δίμηνο του 2019 υπήρξε σημαντική κάμψη στο επίπεδο των προκρατήσεων που κινήθηκε μεταξύ 30 και 40%! Αυτή τη στιγμή, η εν λόγω μείωση έχει ως ένα σημείο αποκατασταθεί, ωστόσο και πάλι κινείται μεταξύ –5 και –20%, ανά­ λογα με τον tour–operator και τη χώρα προέλευσης. Θεωρώ πως η φετινή του­ ριστική σαιζόν θα είναι διαφορετική, σε σχέση με ό,τι ίσχυε το 2018, καθώς περισσότερο μου φέρνει στο νου ό,τι συνέβη το 2017 κι εξηγούμαι: θα έχου­ με μια πολύ δύσκολη αρχή, υπό την Κωνσταντίνα Σβύνου, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω, Μέλος του Δ.Σ. του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Νίκος Χαλκιαδάκης, Πρόεδρος Συλλόγου Ξενοδόχων Ηρακλείου ΡΕΠΟΡΤΑΖ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=