Τουριστική Αγορά τ. 281

27 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ έννοια πως το δίμηνο Απριλίου–Μαΐου θα καταγραφεί κάμψη στα μεγέθη των επισκεπτών, ενώ στη συνέχεια θα υπάρ- ξει μια εξισορρόπηση των μεγεθών και της κίνησης ευρύτερα. Ωστόσο, ικα- νοποιητικές πληρότητες θα πρέπει να αναμένουμε από την τελευταία εβδο- μάδα του Μαΐου κι έπειτα! Στο σύνολο της χρονιάς αναμένουμε πως θα υπάρ- ξει μονοψήφια πτώση, που θα κινηθεί από –4 έως –6%, σε σχέση με το αμέ- σως προηγούμενο έτος. Το προϊόν μας είναι, τουλάχιστον, ικανοποιητικό και διατίθεται σε καλή τιμή, γεγονός που το κάνει ελκυστικό για τον μέσο Ευρωπαίο τουρίστα που προέρχεται πρωτίστως από τη Γερμανία, την Αγγλία, τη Ρωσία, τη Γαλλία κ.ο.κ. Ο κλάδος μας και στο Ηράκλειο αντιμετωπίζει τα ίδια –πε- ρίπου– προβλήματα με αυτά και των υπολοίπων περιοχών της χώρας, όπως είναι η υπερφορολόγηση, το γεγονός ότι ένα σημαντικό ποσοστό των ξενο- δοχείων είναι υπερχρεωμένα, η αδυνα- μία μεγάλου μέρους επαγγελματιών να επενδύσουν στην ανακαίνιση, τον εκ- συγχρονισμό, ακόμη και την επισκευή των υφιστάμενων εγκαταστάσεών τους, ως απόρροια των δυσβάστακτων υπο- χρεώσεών τους απέναντι στις Δημόσιες Αρχές κ.ά. Υπάρχει μια αντίληψη στους κρατούντες, που ανάγεται στο επίπεδο της εικονικής πραγματικότητας, περί της ξενοδοχειακής αγοράς και του προσπορισμού υπερκερδών. Η αλήθεια είναι δεδομένη και σκληρή για τους επαγγελματίες κι όσο δεν το αντιλαμβά- νονται έγκαιρα αυτοί που πρέπει, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος το παρεχόμενο τουριστικό προϊόν να υπολείπεται των επιθυμιών των πελατών, αλλά και των απαιτούμενων ποιοτικών στάνταρ που καθορίζει η ίδια η αγορά. Τα ξενοδοχεία δεν έχουν φτάσει, απλώς, αλλά έχουν ήδη ξεπεράσει το επίπεδο των οριακών καταστάσεων! Ρέθυμνο Φέτος εκτιμούμε πως η περιοχή μας θα βιώσει μονοψήφιο ποσοστό μείω- σης της τουριστικής κίνησης, το οποίο ωστόσο… μεταφράζεται σε διψήφιο ποσοστό μείωσης του τζίρου! Το Ρέθυ- μνο αντλεί επισκέπτες από το σύνολο των τουριστικών αγορών της Ευρώπης. Με τις υφιστάμενες συνθήκες υπερφο- ρολόγησης, ακόμη κι όσοι ενδιαφέρο- νται να δραστηριοποιηθούν πιο ενεργά στον τουρισμό, αυτομάτως αποκτούν δεύτερες, που αποδεικνύονται κι απο- τρεπτικές, σκέψεις! Δυστυχώς, οι κρα- τούντες αδυνατούν να σκεφτούν πως, όταν έχεις ένα ισχυρό «χαρτί», όπως είναι ο τουρισμός, δεν το απαξιώνεις στην πράξη, αλλά το φροντίζεις και το προστατεύεις, προκειμένου να διασφα- λίσεις την αντοχή και αποδοτικότητά του στον χρόνο! Αποτέλεσμα; Οι ξενο- δόχοι να καλούνται να αντιμετωπίσουν μόνοι, αβοήθητοι κι ανυπεράσπιστοι έναν… κυκεώνα από υποχρεώσεις και δυσβάστακτα οικονομικά βάρη, επειδή ορισμένοι πιστεύουν πως έχουν βρει την κότα με τα χρυσά αυγά! Αντί να αναλογιστούν πως ως χώρα ευνοη- θήκαμε για κάποιο χρονικό διάστημα από τις συγκυρίες και να ασχοληθούν στα σοβαρά με τις κυβερνητικές τους αρμοδιότητες περί του τουρισμού, τα άφησαν όλα στον αυτόματο πιλότο, θεωρώντας πως εσαεί θα είμαστε στην πλευρά των νικητών. Αναλωνόμενοι αποκλειστικά με το πλήθος των επισκε- πτών και την ποσότητα, αφήσαμε στο έλεος του Θεού την ποιότητα. Χανιά Το φαινόμενο της διόρθωσης που παρατηρείται είναι λίγο έως πολύ ανα- μενόμενο, καθώς αποτελεί εν πολλοίς κι απόρροια της έντονης αύξησης των μεγεθών, κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία άλλες, γειτονικές αγορές έχουν επιστρέψει σε επίπεδα κανονικότητας. Το Brexit δημι- ουργεί ανησυχίες κι επιφυλάξεις, ενώ το φαινόμενο της υπερφορολόγησης λειτουργεί αποτρεπτικά για κάθε ενδι- αφερόμενο ξενοδόχο, ώστε να είναι σε θέση να προσαρμόσει την τιμολογιακή του πολιτική, προκειμένου να αντιμε- τωπίσει «επιθετικές» κινήσεις. Βλέπετε, τα σχετικά περιθώρια, κυριολεκτικά, δεν υφίστανται! Αποτέλεσμα; Η τιμή του τελικού προϊόντος να υπολείπεται σε ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά των γειτονικών μας αγορών. Θα είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς, εάν καταφέρουμε να κινηθούμε στα περυσινά επίπεδα Μανώλης Τσακαλάκης, Πρόεδρος Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου Μανόλης Χ Γιαννούλης, Πρόεδρος Δ.Σ Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=