Τουριστική Αγορά τ. 281

58 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Άκρως ανταγωνιστική η Ελλάδα απέναντι σε χώρες της Νοτίου Ευρώπης Ο φιλόξενος χαρακτήρας κι η φιλικότητα των κατοίκων, η διαμονή κι η αίσθηση ασφάλειας, η γαστρονομία κι η ομορφιά των τοπίων αποτελούν τα top–5 κριτήρια ικανοποίησης των τουριστών στη Νότια Ευρώπη (Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μάλτα, Τουρκία και Κροατία). Και στις πέντε κρίσιμες διαστάσεις της τουριστικής εμπειρίας, η Ελλάδα υπερτερεί έναντι του ανταγωνισμού και προσφέρει πολύ υψηλή ικανοποίηση, όπως προκύπτει με βάση μελέτη που διενήργησε και παρουσίασε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ). Υγιές brand, με αναγκαιότητα φροντίδας συγκεκριμένων… ρωγμών! ANALYSIS Β έβαια, στην ίδια μελέτη κατα- γράφονται και οι τομείς στους οποίους υστερεί η πατρίδα μας απέναντι στις ίδιες χώρες και οι οποίοι στρέφονται γύρω από άλλα, υλικά κι άυλα, στοιχεία και διαστάσεις της εμπειρίας, όπως η κα- θαριότητα των επιμέρους προορισμών, η πληροφόρηση, η άναρχη δόμηση, η ευκολία πρόσβασης στα αεροδρόμια, η οδική υποδομή κι η εν γένει προσφε- ρόμενη εμπειρία στους αρχαιολογικούς χώρους! Η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ τιτλοφορείται ως «Αξιολόγηση του brand «Ελλάδα» και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη Νότια Ευρώπη, βάσει της εμπειρίας των τουρι- στών». Σύμφωνα με αυτήν, προκύπτει μια σει- ρά από χρήσιμα χαρακτηριστικά και στοιχεία, τα οποία και καταδεικνύουν ορισμένα από τα βασικά ανταγωνιστι- κά πλεονεκτήματα της Ελλάδας στο παγκόσμιο τουριστικό στερέωμα. Μά- λιστα, κοινό χαρακτηριστικό τους δεν είναι άλλο από τον ανθρώπινο παρά- γοντα, ο οποίος και παίζει καταλυτικό ρόλο για την επιτυχία του συνολικό- τερου εγχειρήματος της χώρας μας και δη απέναντι σε τουριστικά προ- ηγμένες κι ώριμες αγορές της Νοτίου Ευρώπης, όπως αυτές της Ισπανίας και της Ιταλίας.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=