Τουριστική Αγορά τ. 281

59 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Φιλικότητα, διαμονή, γεύση και θάλασσα τα δυνατά «χαρτιά»! Έτσι, με βάση τα στοιχεία που απορρέ- ουν από τη μελέτη που διενήργησε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, καταδεικνύ- εται πως: • Η φιλικότητα των κατοίκων κι οι άκρως θετικές επιδόσεις στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών από το ανθρώπινο δυναμικό στα καταλύματα, στα κατα- στήματα εστίασης, στα μουσεία και στις δημόσιες μεταφορές, αλλά κι η γενικότερη αίσθηση ασφάλειας, σε συνδυασμό με την καλή σχέση μεταξύ ποιότητας και τιμής, αποτελούν τους βασικούς άυλους παράγοντες που κα- θιστούν τη χώρα μας εξαιρετικά αντα- γωνιστική ως τουριστικό προορισμό! • Το υψηλό επίπεδο ικανοποίησης σχε- τικά με τη διαμονή και την ποιότητα του φαγητού, επίσης, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εμπειρίας των επισκεπτών. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ανάμεσα στους τουρίστες που αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στη γαστρονομία (foodies), η Ελλάδα προσφέρει άκρως ανταγωνι- στικές εμπειρίες, τόσο σε επίπεδο ποι- κιλίας κι επιλογής φαγητού όσο και σε άλλους παράγοντες που ενδιαφέρουν τη συγκεκριμένη κατηγορία επισκε- πτών. • Εξαιρετική θεωρείται, την ίδια στιγμή, και η εμπειρία στις παραλίες, με εξαί- ρεση την καθαριότητα, που η χώρα μας υστερεί σημαντικά έναντι του ανταγωνισμού! • Σε επίπεδο μέσων μαζικής μεταφοράς, η Ελλάδα βρίσκεται σε αποδεκτά επί- πεδα, λίγο υψηλότερα από τον αντα- γωνισμό, ιδιαίτερα ως προς τις τιμές. Καθαριότητα, πληροφόρηση, άναρχη δόμηση, περιορισμένες δραστηριότητες τα «αγκάθια»! Καθώς οι μελέτες έχουν την τάση να εστιάζουν και να δίνουν συντριπτικά μεγαλύτερη βαρύτητα στα πλεονεκτή- ματα και τα εν γένει θετικά στοιχεία που απορρέουν για λογαριασμό μιας χώρας ή ενός συγκεκριμένου προορισμού, εντούτοις στην τουριστική βιομηχανία η αναζήτηση αρνητικών (ή έστω λιγό- τερο θετικών) πτυχών αποδεικνύεται εξαιρετικά πολύτιμη, καθώς συνεισφέ- ρει σημαντικά στην επεξεργασία, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων, λειτουργιών κι εν γένει πολιτικών που δύνανται να βελτιώσουν μια «προβλη- ματική» εικόνα ή αποτέλεσμα. Υπό αυτό το πρίσμα, η πρόσφατη μελέ- τη του ΙΝΣΕΤΕ επεξεργάστηκε τα στοι- χεία και κατέληξε στους παράγοντες εκείνους που η Ελλάδα μειονεκτεί ένα- ντι του ανταγωνισμού στην υπόλοιπη Νότια Ευρώπη και οι οποίοι συνδέονται, κυρίως, με τη λειτουργία προορισμών (λ.χ. καθαριότητα, πληροφόρηση, άναρχη δόμηση, ποικιλία δραστηριοτή- των κ.ά.) Σε αυτό το πλαίσιο: “ Η φιλικότητα των κατοίκων και οι άκρως θετικές επιδόσεις στην εξυπηρέτηση των επι- σκεπτών, αλλά και η γενι- κότερη αίσθηση ασφάλει- ας, σε συνδυασμό με την καλή σχέση μεταξύ ποιό- τητας και τιμής, αποτελούν τους βασικούς άυλους πα- ράγοντες που καθιστούν τη χώρα μας εξαιρετικά ανταγωνιστική ως τουρι- στικό προορισμό! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=