Τουριστική Αγορά τ. 281

77 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ coffee shops, προσελκύουν τουρίστες οι οποίοι θεωρούν πως τα πάντα επι- τρέπονται στο Άμστερνταμ! Τα στελέχη του Δημοτικού Οργα- νισμού Marketing του Άμστερνταμ έχουν επεξεργαστεί κι αναπτύξει ένα κεντρικό, χαρακτηριστικό προφίλ, προ- κειμένου να «ταυτοποιήσουν» και να δώσουν… σάρκα και οστά στον κλασι- κό «προβληματικό» τουρίστα. Σε αυτή τη λογική, είναι Βρετανός, ηλικιακά ανήκει στην κατηγορία 18–24 ετών κι επισκέπτεται την πόλη, προκειμένου να απολαύσει μια ή το πολύ δύο «άγριες» νύχτες. Στόχος της καμπάνιας «Απόλαυ- σε και σεβάσου» είναι να τραβήξει την προσοχή του προαναφερθέντος, πριν καν ταξιδέψει, επισημαίνοντας πως θα πρέπει να συμπεριφέρεται με τον δέο- ντα σεβασμό στο Άμστερνταμ. Όταν, λοιπόν, ένας τέτοιας λογικής δυνητικός τουρίστας πραγματοποιεί ακόμη και μια απλή διαδικτυακή έρευ- να, αναφορικά με «άγριους» προορι- σμούς, δραστηριότητες και θεάματα στην ολλανδική πρωτεύουσα, η σχετική καμπάνια «Απόλαυσε και σεβάσου» εμ- φανίζεται μεταξύ των αποτελεσμάτων. Η τελευταία προβάλλεται στο αερο- δρόμιο, στα μέσα μαζικής μεταφοράς, και σε αφίσες στο κέντρο της πόλης. Επιπροσθέτως, το Άμστερνταμ έχει «απλώσει» κι ένα ψηφιακό «δίχτυ» στις περιοχές της πόλης, που θεωρούνται ιδιαίτερα «θερμές» σε επίπεδο «αγριό- τητας» θεαμάτων και δραστηριοτήτων. Όταν ο υποψήφιος τουρίστας επιχειρεί να εισέλθει εντός αυτών των περιοχών, τότε αυτομάτως του γίνεται υπενθύμι- ση, μέσω Facebook και Instagram, πως χρήσιμο είναι να σέβεται τόσο την πόλη όσο και τους κατοίκους της. Εμπρός στον δρόμο που «χάραξε» το Άμστερνταμ! Στελέχη του δημαρχείου του Άμ- στερνταμ, όταν ερωτήθηκαν σχετικά με το χρονικό διάστημα που η εφαρμογή των συγκεκριμένων μέτρων κι ενεργει- ών αναμένεται να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, ανέφεραν πως αυτό δεν πρόκειται να γίνει πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, όταν και θα έχει εφαρμοστεί σε πλήρη έκταση η σχεδι- αζόμενη στρατηγική. Σύμφωνα με τους ίδιους, η ανταλλαγή πληροφοριών κι εμπειριών με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις που αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προ- βλήματα θεωρείται εξαιρετικά χρήσιμη. Έτσι, πόλεις όπως η Βαρκελώνη, η Λισα- βώνα, η Βενετία και το Ντουμπρόβνικ, που διαθέτουν σχετική εμπειρία, γνώση και τρόπους προσέγγισης κι αντιμετώ- πισης του προβλήματος του υπερτουρι- σμού, έχουν εξελίξει περαιτέρω και επί το ουσιαστικότερο την ευρύτερη λογι- κή και τις μεθόδους διαπραγμάτευσης με εταιρείες που έχουν αξιοσημείωτο βαθμό εμπλοκής στο ζήτημα, όπως η Airbnb και οι εν γένει πλατφόρμες βρα- χυχρόνιας μίσθωσης. Όπως τονίζουν αρμόδια δημοτικά στελέχη των προαναφερθέντων πό- λεων, απώτερος σκοπός τους είναι να συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν αποτε- λεσματικά τη διαρκώς αυξανόμενη μά- ζα των τουριστών. Το κύριο ζητούμενο είναι να κατευθύνουν τους τουρίστες με σαφώς καλύτερο τρόπο, ώστε αυτοί να βλέπουν τα βασικά αξιοθέατα, να μέ- νουν περισσότερες ημέρες και να εξε- ρευνούν κι άλλες περιοχές της πόλης, τα γειτονικά της προάστια και την εξο- χή. Πρόκειται για διττή στρατηγική με κωδική ονομασία «άπλωμα» κι «έλεγ- χος» του πλήθους, την οποία κι επεξερ- γάζονται βήμα προς βήμα οι ενδιαφε- ρόμενες πόλεις, ώστε να πετύχουν την επιθυμητή ισορροπία. • “ Ο υπερτουρισμός του Άμστερνταμ ανάγκασε ένα ποσοστό των κατοίκων του να μετακομίσει σε πιο ήσυχα προάστια της πόλης, υπό το βάρος της θορυβώδους παρουσίας των τουριστών, των ασταμάτητων πάρτι, της δίχως όρια κατανάλωσης αλκοόλ και της εικόνας επισκεπτών να βρίσκονται σε ημιάγρια κατάσταση, κάνοντας εμετό σε κάθε γωνιά του κέντρου της πόλης! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=