Τουριστική Αγορά τ. 281

97 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η καινοτομία «οδηγός» της αλλαγής των πόλεων Μια από τις πρωταρχικές επιδιώξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω της διεξαγωγής του εν λόγω διαγωνισμού, είναι η αισθητή προώθηση της γέννη- σης κι ανάπτυξης καινοτόμων δράσεων, εφαρμογών, προϊόντων κι υπηρεσιών από μέρους των ευρωπαϊκών πόλεων και των περιχώρων τους, η ενίσχυση του βαθμού ελκυστικότητάς τους, η αύξηση της οικονομικής τους ανάπτυξης, αλλά κι η δημιουργία θέσεων εργασίας. Στο μεταξύ, αποβλέπει στην καθιέρωση ενός συμπαγούς πλαισίου, μέσω του οποίου θα ανταλλάσσονται βέλτιστες πρακτικές μεταξύ πόλεων, που με τη σειρά τους θα λαμβάνουν μέρος στον διαγωνισμό, δη- μιουργώντας ευκαιρίες συνεργασίας και στρατηγικές επιχειρηματικών συμμαχιών. Υπό αυτό το πρίσμα και προκειμένου οι ενδιαφερόμενες πόλεις να συμμετά- σχουν στον διαγωνισμό, τους ζητείται να παρουσιάσουν τις πρακτικές τουρισμού τις οποίες κι εφαρμόζουν σε τέσσερις ξε- χωριστές κατηγορίες: προσβασιμότητα, βιωσιμότητα, ψηφιοποίηση, πνευματική κληρονομιά και δημιουργικότητα. Σε αρχικό στάδιο, οι εφαρμογές αξιολογού- νται από ένα πάνελ στο οποίο συμμετέ- χουν ειδικοί. Σε δεύτερο επίπεδο, οι 10 πόλεις που θεωρούνται ως shortlisted πρέπει να παρουσιάσουν την υποψηφιό- τητά τους ενώπιον μιας κριτικής επιτρο- πής. Η τελευταία, εν συνεχεία, επιλέγει δύο νικητές που θα φέρουν τον τίτλο «European Capitals of Smart Tourism 2020» και οι οποίοι θα ανακοινωθούν σε ειδική τελετή τον προσεχή Οκτώβριο. Ποια τα κέρδη και τα οφέλη για τις νικήτριες πόλεις; Μεταξύ των ωφελημάτων για τις νι- κήτριες πόλεις συμπεριλαμβάνονται: υποστήριξη σε επίπεδο επικοινωνίας και branding καθ’ όλη τη διάρκεια του ερχόμενου έτους, παραγωγή προωθητι- κού – διαφημιστικού βίντεο, δημιουργία γλυπτού το οποίο θα τοποθετηθεί σε μέ- ρος ξεχωριστής προβολής, προωθητικές ενέργειες, διασημότητα σε πανευρωπαϊ- κό επίπεδο κ.ο.κ. Την ίδια στιγμή, τέσσερις ακόμη πόλεις που θα καταφέρουν να σημει- ώσουν τη μεγαλύτερη βαθμολογία σε κάθε μία από τις τέσσερις κατηγορίες κριτηρίων ξεχωριστά, σύμφωνα πά- ντοτε με τις ανάλογες αξιολογήσεις της κριτικής επιτροπής, θα λάβουν την τιμητική αναγνώριση «2020 European Smart Tourism Awards». Θα πρέπει να σημειωθεί πως οι ενδι- αφερόμενες πόλεις οφείλουν να δηλώ- σουν online τη συμμετοχή τους το αργό- τερο μέχρι τις 10 Μαΐου 2019. Υπογραμμίζεται πως το 2018 στον αντίστοιχο διαγωνισμό, στον οποίο συμ- μετείχαν 38 ευρωπαϊκές πόλεις, νικήτρι- ες αναδείχτηκαν το Ελσίνκι και η Λυών, οι οποίες επελέγησαν ως «Ευρωπαϊκές Πρωτεύουσες Έξυπνου Τουρισμού» για το 2019. • “ Πρόσφατα, η Κομι- σιόν λάνσαρε τον διαγωνισμό «European Capital of Smart Tourism 2020», μέσω του οποίου φιλοδοξεί να αναδείξει τις ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες σχεδιάζουν, ανα- πτύσσουν κι εφαρμόζουν ξεχωριστές, καινοτόμες, βι- ώσιμες κι άκρως αποδοτικές τουριστικές πρακτικές. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=