Τουριστική Αγορά τ. 281

98 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Αλήθεια, έχετε παρατηρήσει το πέπλο σιωπής που έχει καλύψει την αγορά μας, σχετικά με ξεκάθαρες κατηγορίες κι επισημάνσεις όλο νόημα για… αυλικούς, που έφτασαν στο ση- μείο να βρουν «διέξοδο» ως ερώτημα ακόμη και στην Βουλή; Μιλάμε για ερω- τήματα σωστή μαχαιριά. Παρ’ όλα αυτά, ενώ κατά το παρελ- θόν γινόταν ο κακός χαμός ακόμη και για το παραμικρό, σήμερα επικρατεί ο νόμος της σιωπής. Λες κι ολόκληρο το σαθρό οικοδό- μημα έχει εμβαπτιστεί σε μια… κολυμ- βήθρα συλλογικής αμνησίας, που δίνει συγχωροχάρτι ακόμη και σε «φελλούς» που πλασάρονται ως ειδήμονες και πα- ντογνώστες. Α, το ακόμη πιο αστείο είναι πως, όταν τους απευθύνεις σχετικό ερώτημα, η απάντηση είναι… καμία απάντηση! Καρέκλα και οφίτσια, uber ales! Μέχρι πότε, ωστόσο; Τελικά, στη χώρα μας, και δη στον τομέα της επικοινωνίας, ισχύει το «ό,τι δηλώσεις είσαι!». Πώς αλ- λιώς να αποτυπωθεί η κατάσταση, όταν η διαστρέβλωση, η παραπληροφόρηση κι η προβολή μιας πλήρως επίπλαστης εικόνας έχουν αναχθεί σε εθνικό σπορ; Προ ημερών τα Media… οργώθηκαν, παρουσιάζοντας την παγκόσμια ανα- γνώριση της super–duper Cinderella, η οποία ως άλλη αυτοκράτειρα είχε την ευκαιρία να δείξει στους υπηκόους της τις σπάνιες managerial αρετές της και το μοναδικά αποτελεσματικό, στα όρια του μαγικού, άγγιγμα! Εξυπακούεται πως η υποταγή (των υπηκόων) θεωρεί- ται –τουλάχιστον– δεδομένη. «Wow» αναφώνησε το πόπολο! Αυτή είναι κι άλλη ουδεμία! Μέχρι και δειλές φωνές της λογικής «Εσένα θέλουμε» εικάζεται πως ακούστηκαν… Όταν όμως είσαι ατζαμής κι έχεις γα- λουχηθεί με την άκρως αντιπαραγωγική νοοτροπία του δημοσιοϋπαλληλισμού, είναι εξαιρετικά δύσκολο να… κρυφτείς και να «καλύψεις» τα ασυμμάζευτα. Και φυσικά, αρκούντως εύκολο να αποκα- λυφθείς! Βέβαια, τα… παιδιά, ενδεχομένως, και να έπεσαν θύματα της γενικευμένης μα- καριότητας (στο επίπεδο της απόλυτης σιγουριάς) που επικρατεί στα Μέσα, να μην θιγεί ο βασιλιάς που είναι γυμνός. Πώς έχει το στόρι; Πράγματι, η super– duper Cinderella τιμήθηκε από κάποιους.. άγραφους. Εεε, συγγνώμη, από μέρους μιας ένωσης δημοσιογράφων –ουσια- στικά– που ασχολούνται με το ρεπορτάζ του τουρισμού. Στην περιοχή του Ειρηνι- κού…Με έδρα, το Νέο Δελχί, στην Ινδία! Διπλό «Wow» και στην... κορυφή κανέλα! Πρόκειται για τη 2η χρονιά κατά την οποία απονέμεται η εν λόγω διάκριση, με την πρώτη να έχει δοθεί στον υπουρ- γό–συμπατριώτη του…Μπόμπ Μάρλεϊ! Μάλιστα, αυτή η χώρα–κολοσσός της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, η Τζαμάικα, που άμα τη εμφανίσει της «τρο- μάζουν» κάτι… μειράκια, όπως η Γαλλία, η Ισπανία, οι ΗΠΑ, η Κίνα κι η Ιταλία. Όπως ισχυριζόταν κι ο αεί- μνηστος 16ος Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμε- ρικής, Αβραάμ Λίνκολν: «Μπο- ρείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους όλο τον καιρό, αλλά όχι όλους όλο τον καιρό!». Λέξη με επτά γράμματα, που ξεκινά από «Λου» και καταλή- γει σε «κέτο». Λέξη με οκτώ γράμματα, που ξεκινά από «Εγκαί» και καταλήγει σε «νια». Κοινό στοιχείο μεταξύ τους; Φαινομε- νικά κανένα. Μάλιστα, πρόκειται ουσια- στικά για εκ διαμέτρου αντίθετες έννοιες. «Νομίζετε», ενδεχομένως, να ισχυ- ριστεί κάποιος πιο ψαγμένος αναγνώ- στης, που έχει στο μυαλό του την περί- πτωση κάποιου που μπορεί να διαθέτει λ.χ. κατάστημα στη Νέα Ερυθραία και χώρο φιλοξενίας στο κέντρο. Σε αυτή την περίπτωση, δεν έχετε παρά να ενώ- σετε τις τελείες, προκειμένου να έχετε πλήρη την εικόνα. Ο ίδιος πλασάρεται ως «new age», «ψαγμένος», «με διεθνή υπόσταση κι αντίστοιχες παραστάσεις», «καινοτόμος», που «ηγείται πέραν των καθιερωμένων». Το ζήτημα είναι πως καλές οι ιδέες, τα σχέδια κι η αναζήτηση της πρωτοτυ- πίας, ωστόσο το πραγματικό επιχειρείν προϋποθέτει εντελώς διαφορετικές και ξεχωριστές αρετές. Πρόκειται για δια- φορετικό beast, όπως ισχυρίζονται εκεί που περνάς μεγάλο μέρος του χρόνου σου, στα ξένα… Διακοπεύει, ταξιδεύει, πετάει και ψαρεύει, κολυμπά και διασκεδάζει και όλα τα στραβά τα κράζει... Ο Τουρίστας

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=