Τουριστική Αγορά τ. 283

42 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Οι αεροπορικές εταιρείες αλλάζουν, προσαρμόζονται και κερδίζουν Οι αεροπορικές εταιρείες, πλέον, δεν αρκούνται, απλώς, στην πώληση ενός αεροπορικού εισιτηρίου, αλλά στοχεύουν στην προσφορά μιας ολοκληρωμένης ταξιδιωτικής εμπειρίας! Κωδικός: «Ταξιδιωτικές εμπειρίες!» REFORM Σ ε αυτόν τον ιδιαίτερα ανταγω- νιστικό κλάδο, το να παρέχεις απλή μεταφορά λ.χ. σε έναν Γερμανό επιχειρηματία που επισκέπτεται τη Σεούλ ή σε οι- κογένειες που συναντιούνται με αφορμή κάποια ειδική περίσταση δεν αρκεί. Ο κλάδος των αερομεταφορών οφεί- λει να συνειδητοποιήσει ότι η ψηφιακή εποχή απαιτεί την απομάκρυνση από τη νοοτροπία της απλής πώλησης εισιτηρί- ων και την ενσωμάτωση σε μια ψηφιακή αγορά. Σήμερα, είναι δεδομένο πως οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται, παραδοσιακά, στην αξιοζήλευτη θέση το προϊόν τους, δηλαδή το εισιτήριο, να καθορίζεται από την ανάγκη. Καθώς, λοι- πόν, μετεξελίσσονται σε ταξιδιωτικούς πράκτορες, έχουν αρχίσει να απομα- κρύνονται από τα «παραδοσιακά» συ- μπληρωματικά προϊόντα και να πωλούν, ολοένα και περισσότερο, προϊόντα που προωθούν ολοκληρωμένη εμπειρία! Τα «παραδοσιακά» επικουρικά προϊόντα συνίστανται σε διάφορες αε- ροπορικές υπηρεσίες, όπως πρόσβαση σε lounge, επίσπευση στην ουρά για τους ελέγχους ασφαλείας, γρήγορη επι- βίβαση, καθώς επίσης και σε παροχές εντός του αεροσκάφους, όπως θέσεις που προσφέρουν επιπρόσθετο χώρο για τα πόδια, βελτιωμένες επιλογές γευμά- των, Wi-Fi κ.ο.κ. Όμως, οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν (και πρέπει) να πάνε ένα βήμα παραπέρα. Αυτό δεν σημαίνει ότι αρκεί να είναι μεσολαβητές για τα υπόλοιπα μέλη της εφοδιαστικής αλυσί- δας, για παράδειγμα ξενοδοχεία κι εται- ρείες ενοικίασης αυτοκινήτων. Αντίθετα, πρέπει να είναι σε θέση να προσφέρουν περισσότερο εξειδικευμένες υπηρεσίες, λ.χ. ειδική φροντίδα για τα κατοικίδια ή παραλαβή/παράδοση των αποσκευών από/στο σπίτι, είτε οτιδήποτε πιστεύει η αεροπορική ότι θα μπορούσε να φέρει πρόσθετη αξία στην ταξιδιωτική εμπει- ρία των πελατών της! Σε πολλές περιπτώσεις, οι παραδοσια- κές διαδικασίες κι η υποστήριξη συγκε- κριμένων συστημάτων και τεχνολογιών μπορεί να κρατήσουν πίσω τον κλάδο.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=