Τουριστική Αγορά τ. 284

53 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ εδρος της Aegean Airlines, Ευτύχιος Βα- σιλάκης, τόνισε ότι το άμεσο κόστος της εταιρείας από τις καθυστερήσεις ανέρ- χεται σε πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ, ενώ πολλαπλάσια θεωρείται η επιβάρυν- ση για την καθημερινή λειτουργία της εταιρείας, την κόπωση του προσωπικού και την ικανοποίηση των πελατών της. Σε…αστρονομικά μεγέθη οι ευρω-καθυστερήσεις Στο άκρως εντυπωσιακό νούμερο των 19,1 εκατομμυρίων λεπτών ανήλθαν οι συνολικές καθυστερήσεις που καταγρά- φηκαν στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο κατά τη διάρκεια του 2018, με το συγκε- κριμένο μέγεθος να εκτιμάται πως θα… σπάσει κάθε ρεκόρ τη φετινή χρονιά! Μάλιστα, η ανησυχία που επικρατεί στα στελέχη του Eurocontrol είναι διαρκώς εντεινόμενη, καθώς ο όγκος των πτή- σεων πολλαπλασιάζεται με ραγδαίο ρυθμό, τη στιγμή κατά την οποία παρα- τηρούνται σημαντικά κενά σε επίπεδο στελέχωσης και δη στη Γερμανία (!), ενώ οι απεργίες στη Γαλλία τείνουν να λά- βουν διαστάσεις επιδημίας. Αρκεί να σημειωθεί πως μόνο κατά τον περασμένο Ιούνιο κάτι παραπάνω από 210.000 πτήσεις στην Ευρώπη καθυστέρησαν να πραγματοποιηθούν, σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol! Εάν θεωρείτε πως το μέγεθος είναι διαχειρίσιμο, αρκεί να υπογραμμιστεί πως πρόκειται για το 20% του συνόλου των πτήσεων που έλαβαν χώρα στους ευρωπαϊκούς αιθέρες εκείνο τον μήνα… Όσο για τον μέσο χρόνο καθυστέρησης; Υπολογίστε 17 λεπτά της ώρας. Κόστος-χρυσάφι, απόδοση έντονα προβληματική! Η όλη κατάσταση αποκτά ακόμη με- γαλύτερες διαστάσεις, εάν αναλογιστεί κάποιος το γεγονός πως οι αεροπορικές εταιρείες δαπανούν σε ετήσια βάση το ευμέγεθες ποσό των 10 δισεκατομ- μυρίων δολαρίων για τη διαχείριση της αεροπορικής κίνησης (Air Traffic Management - ATM)! Το ερώτημα που προκύπτει αβίαστα είναι εάν λαμβάνουν αντίστοιχου ύψους αξία. Όπως, όμως, επισημαίνουν στελέχη της αεροπορικής αγοράς, στην περί- πτωση κατά την οποία δεν λάβουν χώρα συγκεκριμένες δομικές αλλαγές, οι πτή- σεις θα εξακολουθούν να αθροίζουν, και δη ασταμάτητα, λεπτά καθυστέρησης. Συγκεκριμένα, κατά την πιο επιβαρυ- μένη ημέρα σε επίπεδο πλήθους στην Ευρώπη το 2018, απαιτήθηκε χειρισμός 37.000 πτήσεων. Μέχρι το 2030, η ίδια ημέρα θα περιλαμβάνει περισσότερες από 55.000 πτήσεις! Κατ’ επέκταση, επείγει ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος να αναδιοργανωθεί πλήρως και σε βάθος. Ο επικεφαλής του Eurocontrol, Eamonn Brennan, πρόσφατα ανέφερε πως η λύση είναι –σχετικά- απλή. Για την ακρίβεια, προτείνει την ενοποίηση (εν είδει «ομογενοποίησης») του ανώτερου εναέριου χώρου, προκειμένου να ελέγ- χεται από έναν και μόνο διαχειριστή δικτύου. Σε αυτή την περίπτωση, δεν γεννάται κάποιο ζήτημα επικυριαρχίας και καθένα από τα 41 διαφορετικά κέ- ντρα ATM στην Ευρώπη θα είναι σε θέση να καθοδηγήσει το αεροσκάφος μέχρι το έδαφος. Όπως, μάλιστα, αναφέρει ενδεικτικά: «Είναι αδιανόητο να ισχύουν στον αέρα τα σύνορα που δεν υπάρχουν στο έδαφος…» Παρότι η λύση που προκρίνει ο κ. Brennan φαντάζει ως λογική κι εφαρ- μόσιμη, η εμπλοκή του παράγοντα της πολιτικής κι η χαρακτηριστική έλλειψη “ Κατά την πιο επιβαρυμένη ημέρα σε επίπεδο πλήθους στην Ευρώπη το 2018, απαιτήθηκε χειρισμός 37.000 πτήσεων. Μέχρι το 2030, η ίδια ημέρα θα περιλαμβάνει περισσότερες από 55.000 πτήσεις! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=