Τουριστική Αγορά τ. 284

54 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ επενδύσεων στον τομέα της διαχείρισης της αεροπορικής κίνησης κάνουν εξαι- ρετικά δύσκολη την υλοποίησή της. Μάλιστα, τα στελέχη της αεροπορικής βιομηχανίας επισημαίνουν και μια ακό- μη πτυχή, η οποία τελευταία λαμβάνει ολοένα και πιο δραματικές διαστάσεις, επηρεάζοντας άμεσα όσο και σε δρα- στικό βαθμό την καθημερινότητά μας: το κλίμα κι η προστασία του περιβάλλο- ντος. Όπως τονίζουν: «Είναι αδιανόητο οι αεροπορικές εταιρείες σε παγκόσμιο επί- πεδο να πραγματοποιούν άλματα σε ό,τι αφορά το ζήτημα της επίδρασής τους στο περιβάλλον και στην Ευρώπη να αναγκά- ζονται να παράγουν αχρείαστες εκλύσεις αερίων σε καθημερινή βάση!» Σε αυτό το πλαίσιο, η IATA έχει ζητήσει από την Κομισιόν, τις ευρωπαϊκές κυβερ- νήσεις και τους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας (Air Navigation Service Providers - ANSPs) να ανανεώσουν εκ βάθρων ξεπερασμένες πρακτικές, λογικές και πολιτικές, επανδρώνοντας παράλληλα τις κενές θέσεις σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού. Σύμφωνα με στελέχη της ΙΑΤΑ, λύσεις υπάρχουν. Αρκεί να υπάρξει ο κατάλλη- λος σχεδιασμός κι οι αντίστοιχες επεν- δύσεις, σε συνδυασμό με την αλλαγή νοοτροπίας και σκεπτικού τόσο από τις κυβερνήσεις όσο και τους ANSPs. Κατ’ αυτό τον τρόπο, θα αποφευχθεί μια ακό- μη σαιζόν αχρείαστων χρονικών καθυ- στερήσεων κι εκλύσεων αερίων. Μάλιστα, προχωρούν κι ένα βήμα παραπάνω, προτείνοντας ακόμη και την εφαρμογή ενός αυστηρού θεσμικού πλαισίου, το οποίο με τη σειρά του, μετα- ξύ άλλων, θα προϋποθέτει την επιβολή χρηματικών ποινών για όσους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας αποτύχουν να φέρουν εις πέρας προσυμφωνημένους στόχους, αναφορικά με τη χωρητικότητα και την απόδοσή τους, στο πλαίσιο ενός καλά μελετημένου σχεδίου για τον ευ- ρωπαϊκό ουρανό. • Τρόπος υπολογισμού: δεδομένα πτήσεων της AirHelp, για αεροδρόμια με περισσότερες από 1.000 πτήσεις το διάστημα των δύο αυτών μηνών, για πτήσεις με καθυστέρηση πάνω από 15 λεπτά και ακυρώσεις, το διάστημα: 1.6.19 – 31.7.19. - Πηγή: AirHelp, 2019. Τα 40 αεροδρόμια της Ευρώπης με τις περισσότερες καθυστερήσεις πτήσεων, καλοκαίρι 2019 (Βάσει ανάλυσης των ευρωπαϊκών αεροδρομίων από την 1η Ιουνίου 2019 έως την 31η Ιουλίου 2019) FOCUS Χώρα Αεροδρόμιο αναχώρησης On-time performance 1 Ελλάδα Μύκονος (JMK) 47,1% 2 Πορτογαλία Πόντα Ντελγάδα (PDL) 52,4% 3 Πορτογαλία Λάχες (TER) 54,4% 4 Ελλάδα Σαντορίνη (JTR) 56,1% 5 Ιταλία Μαλπένσα (MXP) 58,6% 6 Ηνωμένο Βασίλειο Λονδίνο Γκάτγουικ (LGW) 59,2% 7 Ελλάδα Αθήνα (ATH) 60,3% 8 Ιταλία Βενετία (VCE) 61,1% 9 Σλοβενία Λουμπλιάνα (LJU) 61,5% 10 Πορτογαλία Λισαβόνα (LIS) 62,1% 11 Γερμανία Φρανκφούρτη (FRA) 63,3% 12 Κροατία Σπλιτ (SPU) 63,4% 13 Κροατία Ζάγκρεμπ (ZAG) 63,6% 14 Κροατία Πούλα (PUY) 65,0% 15 Κροατία Ντουμπρόβνικ (DBV) 65,6% 16 Ελβετία Γενεύη (GVA) 66,1% 17 Αυστρία Βιέννη (VIE) 66,8% 18 Ηνωμένο Βασίλειο Μπρίστολ (BRS) 67,2% 19 Γερμανία Βερολίνο Τέγκελ (TXL) 67,3% 20 Γερμανία Κολωνία – Βόννη (CGN) 67,7% 21 Γαλλία Σαρλ ντε Γκωλ Παρίσι (CDG) 67,8% 22 Γερμανία Μόναχο (MUC) 68,1% 23 Ελβετία Ζυρίχη (ZRH) 68,1% 24 Ηνωμένο Βασίλειο Εδιμβούργο (EDI) 68,5% 25 Ηνωμένο Βασίλειο Χίθροου Λονδίνο (LHR) 68,5% 26 Ηνωμένο Βασίλειο Μπέρμιγχαμ (BHX) 69,3% 27 Γερμανία Ανόβερο (HAJ) 69,4% 28 Ολλανδία Άμστερνταμ (AMS) 69,5% 29 Κροατία Ζαντάρ (ZAD) 70,2% 30 Βέλγιο Βρυξέλλες (BRU) 70,2% 31 Ουγγαρία Βουδαπέστη (BUD) 70,3% 32 Ηνωμένο Βασίλειο Σίτι Λονδίνο (LCY) 70,4% 33 Ηνωμένο Βασίλειο Ινβερνές (INV) 70,7% 34 Σουηδία Αρλάντα Στοκχόλμη (ARN) 70,8% 35 Ιταλία Νάπολη (NAP) 71,2% 36 Γερμανία Αμβούργο (HAM) 71,4% 37 Ιταλία Φλωρεντία (FLR) 72,0% 38 Πορτογαλία Μαδέρα (FNC) 72,4% 39 Τσεχία Πράγα (PRG) 72,5% 40 Γερμανία Ντίσελντορφ (DUS) 73,2% “ Οι αεροπορικές εταιρείες δαπανούν σε ετήσια βάση το ποσό των 10 δις δολαρίων για τη διαχείριση της αεροπορικής κίνησης! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=