Τουριστική Αγορά τ. 284

70 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ τουριστικό προϊόν της Κύπρου σε συν- δυασμό με την κεντρική βούληση για επέκταση της τουριστικής περιόδου δη- μιουργούν τις προϋποθέσεις για εισροή κεφαλαίων στον τουριστικό τομέα της χώρας. Το Brexit καθορίζει τις εξελίξεις Με δεδομένο, όπως προαναφέρθη- κε, ότι η κύρια αγορά που τροφοδοτεί τουριστικά την Κύπρο είναι η Βρετανία, το επερχόμενο Brexit αναμένεται να προκαλέσει μεγαλύτερες ή μικρότερες αναταράξεις στην τουριστική αγορά της χώρας. Η KPMG εξετάζει δύο σενάρια για τη μελλοντική τουριστική κίνηση στην Κύπρο, ένα αισιόδοξο κι ένα απαι- σιόδοξο. Ωστόσο, και στα δύο, η τελική πρόβλεψη δείχνει αύξηση της τουριστι- κής κίνησης έως το 2022, έστω και αναι- μική. Ασχέτως των διεθνών εξελίξεων, η κίνηση που η Κύπρος πρέπει να κάνει είναι να ενισχύσει τις τουριστικές δομές, ώστε να επεκταθεί η δυνατότητα φιλο- ξενίας την περίοδο αιχμής. Η δημιουργία του καζίνο το 2021 είναι ένα έργο που αναμένεται να ενδυναμώσει τις δυνατό- τητες φιλοξενίας, αλλά και να βοηθήσει την επέκταση της τουριστικής κίνησης στη χώρα. Επαρκώς ανταγωνιστική με τις γειτονικές χώρες Προκειμένου να «μετρήσει» την αντα- γωνιστικότητα του κυπριακού τουριστι- κού προϊόντος, η KPMG προχώρησε σε σύγκρισή του με Ελλάδα, Τουρκία, Ισπα- νία και Ιταλία, λόγω της εγγύτητας, αλλά και του παρεμφερούς τουρισμού που παρουσιάζουν οι χώρες αυτές, τουλάχι- στον κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Κύπρο δείχνει να στέκεται πολύ καλά στο τεστ ανταγωνιστικότητας. Από τη μία πλευρά, το φορολογικό κι επενδυ- τικό πλαίσιο της χώρας αποδεικνύεται ελκυστικό για τοπικούς και διεθνείς επενδυτές. Από την άλλη, η γραφειο- κρατία για την έκδοση πολεοδομικής άδειας δόμησης εμφανίζεται ως σοβαρό «αγκάθι» για την Κύπρο, καθώς φιγου- ράρει στην τελευταία θέση της σχετικής λίστας. Υπολογίζεται πως στην Κύπρο απαιτούνται περίπου 507 ημέρες, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης μιας άδειας δόμησης. Πολύ καλύτερα είναι τα στοιχεία για την αντιμετώπιση του τουρισμού, ως προτεραιότητα, καθώς τόσο ο δημόσιος όσο και ο ιδιωτικός το- μέας της χώρας επενδύουν στον κλάδο μεγάλα ποσά. Ωστόσο, χαμηλές είναι οι επιδόσεις στο θέμα των τιμών, εφόσον η Κύπρος κι η Ιταλία εμφανίζονται με τις πιο ακριβές τιμές. Ακόμη, η αεροπορική διασύνδεση του νησιού εμφανίζεται ελλειμματική, σε σχέση με τις άλλες χώρες, ενώ εξαι- ρετικά πίσω είναι η Κύπρος σε θέματα πολιτιστικού τουρισμού και σε επαγγελ- ματικά ταξίδια. Πώς «στέκεται» απέναντι στις διεθνείς τάσεις και προκλήσεις Η εκτεταμένη διάδοση και χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, παγκοσμί- ως, έχει επηρεάσει και την τουριστική βιομηχανία. Η παρουσία μιας χώρας, το- ποθεσίας, τουριστικής δομής στα social media του διαδικτύου παίζει πλέον κα- θοριστικό ρόλο. Σημαντικές είναι και οι ψηφιακές δυνατότητες που προσφέρει μια τουριστική δομή στους πελάτες της. Επιπλέον, ξενοδοχειακοί όμιλοι σε ολόκληρη την Ευρώπη έχουν ξεκινήσει κι επενδύουν σε εταιρείες – πλατφόρμες που διαθέτουν σπίτια για τουριστική χρήση, τα οποία είναι κατάλληλα εξοπλι- σμένα και προσφέρουν υπηρεσίες κοντά στο πρότυπο των ξενοδοχείων. Παράλληλα, προβληματισμό προκα- λούν οι ενδείξεις ότι κάποιοι τουριστικοί πράκτορες στο διαδίκτυο λειτουργούν αποπροσανατολιστικά απέναντι στους πελάτες, καθώς βάζουν υψηλότερη δια- βάθμιση σε καταλύματα, που δεν αντα- ποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες, λόγω των ποσών που εισπράττουν. Για ΡΕΠΟΡΤΑΖ “ Σε επίπεδο του κυπριακού ΑΕΠ, το 2018 ο τουρισμός ήταν στο 13,1%, έχοντας αυξηθεί κατά 2,7%, σε σύγκριση με το 2017. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=