Τουριστική Αγορά τ. 284

71 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ το συγκεκριμένο θέμα έγινε μεγάλη έρευνα από την Επιτροπή Ανταγωνι- σμού και Εμπορίου της Βρετανίας και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι σε κάποιες περιπτώσεις οι πληροφορίες που πα- ρουσιάζονταν στους πελάτες για ένα κατάλυμα ήταν ανακριβείς. Ένα ζήτημα που βρίσκεται στο επίκεντρο είναι και το κόστος προσέλκυσης πελατών. Πολλά ξενοδοχεία, πλέον, κάνουν μετρήσεις, για να εκτιμήσουν την αποτελεσματι- κότητα που έχουν οι καμπάνιες τους στο διαδίκτυο ή μη, με στόχο να περιο- ρίσουν το σχετικό έξοδο. Υπολογίζεται ότι το μάρκετινγκ για την προσέλκυση πελατών κοστίζει περίπου το 35% των εσόδων από τις τελικές διανυκτερεύσεις. Τέλος, απασχολεί διεθνώς το θέμα του διαδικτύου με τις ψηφιακές πλατφόρμες, όπως η Airbnb, και την επίδραση που θα έχουν μεσοπρόθεσμα στο τουριστικό προϊόν. Στην Κύπρο, η μέση τιμή στην οποία διατίθενται καταλύματα μέσω Airbnb είναι στα 70 ευρώ, τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική, αν συγκριθεί με τις τιμές στα ξενοδοχεία της χώρας. «Αχίλλειος πτέρνα» οι χρηματοδοτήσεις Μία από τις κύριες αδυναμίες της Κύ- πρου είναι η χρηματοδότηση, σύμφωνα με μελέτη του 2017 που δημοσίευσε το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. Ο λό- γος είναι η κρίση που το 2013 χτύπησε τον τραπεζικό τομέα της χώρας, ο οποί- ος τώρα έχει αρχίσει και ανακάμπτει. Παραμένει, όμως, δύσκολη η πρόσβαση των επενδυτών σε κεφάλαια, καθώς, λόγω της κρίσης, έχουν μπει αυστηροί περιορισμοί στις χρηματοδοτήσεις από τις τράπεζες. Το «κλειδί» στον ολοχρονικό τουρισμό Είναι σαφές πως κεντρικός στόχος όλων των τουριστικών φορέων της Κύπρου είναι να καθιερωθεί η χώρα ως ετήσιος τουριστικός προορισμός και να επιτύχει τη μεγαλύτερη δυνατή αναβάθ- μιση του τουριστικού προϊόντος. Μετά την κρίση του 2013, η αναθεώρηση του καθεστώτος υπηκοότητας και ιθαγένειας λειτούργησε υπέρ της προσέλκυσης ξέ- νων επενδυτών στον τουρισμό κι η τάση αυτή συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Οι διαθέσιμες κλίνες και τα ξενοδοχεία 3 αστέρων και άνω έχουν αυξηθεί την τελευταία δεκαετία κατά 7%, ωστόσο, με βάση την αύξηση των αφίξεων και τις προβλέψεις, εκτιμάται πως υπάρχει με- γάλη ανάγκη για ακόμη μεγαλύτερη δια- θεσιμότητα σε καταλύματα στην Κύπρο. Επίσης, παρατηρείται ανισοκατανομή στις τουριστικές δομές που δεν βοηθάει και τον στόχο του ετήσιου τουρισμού. Στις παραθαλάσσιες περιοχές κατα- γράφεται κορεσμός καταλυμάτων, σε αντίθεση με περιοχές, όπως η Λευκωσία και το όρος Τρόοδος, που δεν έχουν αξιοποιηθεί όσο θα έπρεπε τουριστικά. Βασική προϋπόθεση, πάντως, είναι να γίνουν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις από την κυβέρνηση, που θα επιτρέπουν την πιο εύκολη χρηματοδότηση των επενδυτών από τις τράπεζες και τη διευ- κόλυνσή τους όσον αφορά το πρόβλημα της γραφειοκρατίας. «Όπλο» μαρίνες και γκόλφ για την προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού Στην Κύπρο, το τελευταίο διάστημα έχουν δημιουργηθεί πολλές ναυτικές μαρίνες, ενώ πολλές ακόμα βρίσκονται υπό κατασκευή. Το έργο αυτό αποτέλεσε κεντρική επιλογή, σε μια προσπάθεια προσέλκυσης ναυτικού τουρισμού. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής των μαρίνων θα διπλασιαστεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης σκαφών σε σχέση με σή- μερα. Παράλληλα, γίνεται προσπάθεια να αναδειχτεί η Κύπρος και ως προορι- σμός για το γκολφ. Σήμερα υπάρχουν στη χώρα, στην περιοχή της Πάφου, τέσ- σερα ενεργά γήπεδα γκολφ, ενώ άλλα τέσσερα βρίσκονται υπό σχεδιασμό και κατασκευή. Με αυτές τις κινήσεις η Κύπρος επιχει- ρεί να προσελκύσει τουρίστες με υψηλό- τερη οικονομική επιφάνεια. • “ Οι διαθέσιμες κλίνες και τα ξενοδοχεία 3 αστέρων και άνω έχουν παρουσιάσει αύξηση την τελευταία δεκαετία κατά 7%. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=